„Роуг 1: История от Междуконтинентални войни” на борда на X-Trail (тест драйв)
Източник: netinfo

В сяка епоха създава свои приказни герои, които на фронта на автомобилостроенето днес носят обобщеното име кросоувъри. Тази приказка избрах да започне така: „… преди много години, в една далечна галактика…” се ражда джедаят Qashqai, съдбата на когото е да срази всички. Тогава на него се гледаше като на някакво недоразумение, но не мина много време и именно той започна това, което днес познаваме като революцията на кросоувърите.

Макар да се появява шест години преди Qashqai, X-Trail трябваше да преосмисли ценностите си. През 2000 г. той бе заложил на идеите, наложени от Patrol. Типичните офроудъри обаче бяха бързо изтласкани от Съпротивата. Така през 2014 г. и X-Trail се включи в надпреварата за предлагане на голям клиренс, но с пътно поведени на лек автомобил. Този юни прелетях до Виена, за да тествам заедно обновените Qashqai и X-Trail.

Не се изненадвайте, че споменавам постоянно и двата модела. Те споделят не само една и съща платформа, но и историята им в голяма степен се повтаря. Защото никой и не може да си представи в какъв феномен ще се превърне Qashqai, въвел за пръв път формулата кросоувър.

Същото се случва и с X-Trail, чието първо поколение се продава с над 135% над предварителните планове. Включвайки продажбите на Rogue, под който псевдоним се продава моделът в САЩ, през фискалната 2016 г. X-Trail е най-популярният в света SUV с продадени 766 000 автомобила, което е повече от всеки друг конкурентен модел. А от 2000 г. до момента моделът е реализиран в тираж от над 3,7 млн. бройки, което го превръща в най-продавания кросоувър в света.

Volvo XC60 е новото мерило в класа (тест драйв)

Обновеният Peugeot 308 предлага скандинавска изисканост (тест драйв)

Golf 7S като iPhone 7S: минимални промени за максимален ефект (тест драйв)

Този див, див запад на гърба на Mustang Cabriolet (тест драйв)

До 2007 г. X-Trail бе ръбат и калта често бе елементът, който персонализираше външния му вид. Но това се промени и рекордните продажби вече не се дължат на калта и сериозните му качества извън пътя, а на стила и дизайнерски похвати, които помагат да се прикрие размерът и да му се придаде излъчване на лек автомобил. При фейслифта за 2017 г. отново дизайнерите са били тези, които са имали най-тежката дума.

Акцентът в променената визия е последната интерпретация на „V-motion” радиаторна решетка на Nissan, което е по-широка от преди и оставя своя отпечатък в дизайна на бронята под нея. От двете страни на радиаторната решетка са монтирани нови халогенни фарове, които при топ нивото на оборудване Tekna са full LED. Тук късите светлини вече разчитат на динамични завиващи светлини (AFS), работещи съобразно скоростта на автомобила и ъгъла на завъртане на волана. И двата светлинни блока се характеризират с модерна нова версия на „бумеранг” светлинния подпис на X-Trail.

Задната броня на новия X-Trail е с променен дизайн, който й придава по-мощен вид с нови хромирани акценти. Задният светлинен подпис е модернизиран до full LED. В профила е добавена хромирана лайсна в основата на двете врати, като се предлагат нови като дизайн джанти.

Въпреки обновения си вид, ударението продължава да е поставено върху практичността, управлението и новите технологии. А за постигането на първото дизайнерите сгряха душата ми с работата си в интериора. Първото нещо, което забелязвам като водач, е новият, по-дебел волан с D-образна форма. Освен по-привлекателна форма, той предлага по-добър захват и по-интуитивен контрол на борд компютъра и круиз контрола. Но това е само началото на промените в интериора. Може и да не са кардинални, но направени на точните места гарантират по-приятно изживяване на борда на X-Trail. По-добрата сглобка е довела до неутрализиране на паразитните шумове, а по-качествените материали правят сетивния контакт много приятен. Електрическа пета врата улеснява достъпа до багажника, ако сте се натоварили в МОЛ-а, същото важи и за достъпа до опционалния 3-ти ред седалки. Аз не бих се наказал да седя най-отзад, но в Европа на 7-местната версия се падат 40% от продажбите. Обемът на багажника е нараснал до 565 л при 5-местната версия, а при 7-месттата е останал непроменен (440 л).

Акцент в интериора е новата аудио системата с 8 високоговорителя BOSE Premium, предлагаща се стандартно при ниво Tekna. Системата е специално настроена за X-Trail, под чиято предна пътническа седалка е монтиран и 8-канален цифров усилвател.

Голямата новост на технологичния фронт е автономното управление ProPILOT, което ще се предлага от 2018 г. ProPILOT ще контролира управлението, ускорението и спирането в едно платно на магистрала при движение с висока скорост или в голямо задръстване в града. Той се базира на три технологии – Lane Keep Assist, Intelligent Cruise Control и Traffic Jam Pilot (TJP).

Под предния капак най-после бе монтиран 2,0-литров дизел, който клиентите трябваше да почакат доста време. Този агрегат се появи още през 2016 г., което означава, че за фейслифта няма новости в областта на задвижването. Аз избирам него, тъй като той е оптималният вариант за големия модел. Предлага се с предно и 4х4, с 6-степенна „ръчка” и CVT. Попадам на версия със задвижване на четирите колела и механична трансмисия, което не е лошо предвид неособено високото ми мнение за безстепенните трансмисии. Системата All Mode 4x4-i в България си е задължителна, но в Европа на версиите с 4х4 задвижване са пада едноцифрен процент от общите продажби.

В автоматичен режим задвижващи са предните колела, но при загуба на сцеплание автоматично се превхърля въртящ момент и назад. Може да изберете и да заключите диференциала, като така разпраделението на нютон метрите е 50:50. Нищо новаторско, но повече от достатъчно, за да се позабавлявам на страхотната офроуд отсечка из австрийските планини, които организаторите бяха избрали. Тя не блестеше със сериозни изпитания за проходимост, но ми даде възможност да се позабавлявам. А и едва ли някой ще урови Z-Trail там, където можеше да мине първото поколение.

Изненадващо 6-степенната механична кутия извади на показ един съществен недостатък на двигателя, а именно сериозната турбо дупка, която на места ме караше да свалям с предавка по-ниска от това, което очаквах, че двигателят ще поеме. Не съм и очаквал някаква супер директна връзка между волана и пътя, с каквато могат да се похвалят други конкуренти, но X-Trail наваксва с Active Ride Control, което следи пътната настилка за вълнообразни неравности, като подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За осигуряване на стабилност в завои се грижи Active Trace Control. Тя следи скоростта, ъгъла на завъртане на волана, отваряне на дроселовата клапа и спирачно усилие, подавайки спирачни импулси на вътрешните колела по време на завиване и на излизане от завоя с подадена газ.

Вероятно най-привлекателното в X-Trail е това, че няма да излъже очакванията ти. Може да качи до седем човека, да натоварите доста багаж или да теглите някакво тежко ремарке. Визията и интериорът са много изпипани, а големият дизел, макар и тези 380 Нм да идват чак след 2000 об/мин, вече трябва да неутрализира една от големите слабости на модела до момента. Технологичният арсенал е на едно от най-високите нива в сектора. Привлекателен семеен автомобил с качества, които трябва да го предпазят от Skoda Kodiaq.

Технически характеристики:

Nissan X-Trail 2,0 dCi 4х4

Размери

Дължина, мм: 4690

Широчина, мм: 1820

Височина, мм: 1710

Междуосие, мм: 2705

Маса, кг: 1625

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 177 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 380 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 204

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,4

Среден разход, л/100 км: 5,6

Вредни емисии СО2, г/км: 149

Базова цена за модификацията, лв. с ДДС: 61 280

 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Световен ден на жертвите на пътя: 478 загинали в катастрофи за 2024 г.

Световен ден на жертвите на пътя: 478 загинали в катастрофи за 2024 г.

България Преди 1 час

От всички причини за смъртност в световен мащаб пътнотранспортните произшествия остават водеща причина за преждевременното прекъсване на живота сред децата и младите хора

Топло и слънчево в неделя, но идва рязка промяна

Топло и слънчево в неделя, но идва рязка промяна

България Преди 3 часа

В София минималната температури ще е около 0°, максималната – около 16°

Давид Бет спечели Big Brother

Давид Бет е големият победител в Big Brother 2025

Любопитно Преди 3 часа

20-годишният любимец на зрителите спечели 100 000 лева

СЗО предупреди за появата на смъртоносен вирус в Етиопия

СЗО предупреди за появата на смъртоносен вирус в Етиопия

Свят Преди 10 часа

Вирусната хеморагична треска "Марбург" е един от най-опасните известни патогени, причиняващ заболяване, което често е смъртоносно

Путин и Нетаняху обсъдиха ситуацията в Близкия изток

Путин и Нетаняху обсъдиха ситуацията в Близкия изток

Свят Преди 11 часа

Споразумението за прекратяване на огъня в Газа влезе в сила на 10 октомври

Мъртва звезда разкрива какво може да стане с нашата Слънчева система

Мъртва звезда разкрива какво може да стане с нашата Слънчева система

Любопитно Преди 11 часа

Парадоксално, но именно смъртта на звездите помага на човечеството да разбере живота на планетите

Ливан внася жалба в ООН заради израелска стена до "синята линия"

Ливан внася жалба в ООН заради израелска стена до "синята линия"

Свят Преди 11 часа

"Синята линия", очертана от ООН, разделя Ливан от Израел и окупираните от него Голански възвишения

<p>Крадци взеха заложници във Франция, задигнаха бижута за 1.2 млн. долара</p>

Кражба на бижута за 1,2 млн. долара във Франция

Свят Преди 12 часа

Образувано е разследване за отвличане, организирана престъпност и въоръжен грабеж

Путин разговаря по телефона с беларуския си колега

Путин разговаря по телефона с беларуския си колега

Свят Преди 12 часа

Двамата лидери обмениха мнения по редица практически въпроси на двустранното сътрудничество

Слухът за пола на Брижит Макрон – феномен с 2 милиарда гледания

Слухът за пола на Брижит Макрон – феномен с 2 милиарда гледания

Свят Преди 13 часа

Конспирацията тръгва от три лица - две жени и един мъж: Наташа Рей, Амандин Руа и Ксавие Пусар

Учени изтъкаха миниатюрен полимер, способен да тегли кола

Учени изтъкаха миниатюрен полимер, способен да тегли кола

Технологии Преди 13 часа

Учените от Университета на Чжъцзян са преплели гъвкави и твърди полимерни вериги на молекулярно ниво

Украйна порази руска рафинерия,  радарната станция и военен влак

Украйна порази руска рафинерия, радарната станция и военен влак

Свят Преди 13 часа

Рафинерията произвежда бензин А-92/95/98/100, дизел, реактивно гориво, втечнени газове и други нефтопродукти

Бурята „Клаудия“ взе три жертви в Португалия

Бурята „Клаудия“ взе три жертви в Португалия

Свят Преди 13 часа

Наводнения парализираха Великобритания

<p>Какви са плановете за бъдещето на &quot;Лукойл&quot; в Румъния? (ОБЗОР)</p>

Какви са плановете за бъдещето на рафинерията на "Лукойл" в Румъния?

Свят Преди 14 часа

Министърът на енергетиката Богдан Иван заяви, че увеличенията на цените на горивата в Румъния не са оправдани

Опиати в сладолед, чипс и близалки: Нови психоактивни вещества заливат България

Опиати в сладолед, чипс и близалки: Нови психоактивни вещества заливат България

България Преди 14 часа

Стефан Бакалов от Агенция „Митници“ посочи, че кокаинът се импрегнира в различни материали