Обновеният Peugeot 308 предлага скандинавска изисканост (тест драйв)
Източник: netinfo
7

Н е съм толкова далновиден, колкото са анализаторите на автомобилния пазар, но бях сигурен, че Карлос Таварес ще извади Peugeot от дупката, в която бе попаднал. Бях сигурен, защото Таварес дойде от школа, водена не от който и да е, а от самия Карлос Гон. На последния шапка му свалям за начина, по който превърна Renault-Nissan в играч, който до края на годината може да измести Volkswagen от позиция №1 на най-голям производител в света. След това дойде решението на Таварес, че ще препозиционира Peugeot към луксозния клас автомобили. Признавам си, тогава нито повярвах, нито очаквах да се стигне до момента, в който да направя друго признание: сгреших. Стратегията на Таварес успя. Тя започна с 308 и завършва с фейслифта на модела, който можах да карам съвсем скоро в Австрия.

РАЗГЛЕДАЙТЕ PEUGEOT 308 НА ФОНА НА АВСТРИЙСКИТЕ АЛПИ

Успя, защото Peugeot слага всички в малкия си джоб, що касае ръст на продажбите. В абсолютно отношение компанията не може да се мери с най-големите, но в процентно отношение ръстът изпреварва с много всички останали. За първите четири месеца Peugeot е реализирал около 650 000 продажби, което е с 20% повече спрямо същия период на миналата година. Този факт идва като потвърждение на твърдението ми, че стратегията на Таварес и Peugeot за препозициониране дава резултат.

Освен цифрите, другият фактор, който говори в потвърждение на моите думи, е самият Peugeot 308. Когато бе лансиран, Peugeot бе възложил големи надежди на 308 да го превози през трудните времена, които компанията изпитваше. Направи го с реализирането на 760 000 автомобила до момента, а напълно новият модел преди три години бе отличен с приза „Автомобил на годината”. Него европейските журналисти му присъдиха заради изчистения екстериор, иновативен интериор и отлично пътно поведение. Между другото същите критерии бяха в основата Peugeot 3008 да се отличи с последния приз „Автомобил на годината в Европа”. Излиза, че Peugeot има вече две такива отличия от 2014 г. насам, което също е атестат за добрата работа, свършена под ръководството на Таварес.

Така стигам до актуалната тема: фислифта на Peugeot 308. Самата дестинация за паневропейското представяне на модела пред журналисти също може да се отчете като леко намигване към конкурентите, най-вече към Golf, който Peugeot 308 използва като отправна точка. Да, 308 няма (и никога не е могъл) никакъв шанс да си съперничи цифрово с Golf (това и на Astra не се отдаде през годините), но конкуренцията като качество и пътно поведение си е съвсем реална. Доказаха го невероятните пътища през австрийските Алпи и невидимите за окото технологични промени, които са шлифовали 308 да степен, в която французите могат да се гордеят с претенцията си да са реален конкурент на Golf.

В този конкретен случай виждаме интериора на 308 SW, като съществената разлика между комбито и хечбека е огромният панорамен покрив, характерен за SW-моделите на Peugeot.
В този конкретен случай виждаме интериора на 308 SW, като съществената разлика между комбито и хечбека е огромният панорамен покрив, характерен за SW-моделите на Peugeot.

Да оцениш един семеен хечбек от най-масовия и конкурентен клас – това е много трудна работа. Аз започвам с интериора, който ме изненада преди години. Още тогава се влюбих в него от пръв поглед. По принцип първосигналното действие на екстериора винаги съм го поставял на първо място, но този интериор е нещо, на което трябва да се наблегне. i-Cockpit е съставен от четири елемента: компактен волан, бордно табло на нивото на погледа, висока и супер изчистена централна конзола и голям сензорен екран. Бутоните буквално се броят на пръстите на едната ви ръка, като всички функции се контролират от 9,7-инчовия.

Volvo XC60 е новото мерило в класа (тест драйв)

Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)

Да свикнеш с разположеното на нивото на очите арматурно табло е друга работа. Проблемът е, че трябва да се преборите с навиците си. Изключително малкият на диаметър волан ще ви пасне идеално, създавайки усещане, че седите в спортен автомобил, а не в хечбек от най-популярния сегмент. Тогава обаче идва объркването, тъй като не виждате добре приборите в таблото, защото трябва да надничате над волана. Ако свалите седалката в най-ниското й положение, след това свалите и волана в най-ниското му положение – тогава ще откриете идеалната позиция за седене в 308.

Дизайнът на 308 е изключително изчистен. Новостите нито са много, нито са крещящи, но такива очевидно не е било необходимо да се правят. Новият хоризонтален преден капак покрива вертикална предна решетка. В цялата гама емблемата с лъва е разположена в средата на решетката. Независимо от нивото на оборудване, интегрираните в предните фарове светодиоди създават характерната светлинна идентификация на новия 308. За първите три нива на оборудване се предлагат нови халогенни предни фарове. По-високите нива GT Line, GT и GTi разчитат на Full LED светлини.

Нови са и двете предни брони, като едната е запазена за първите три нива на оборудване, а другата за следващите. Трите широки отвора в долната част осигуряват охлаждането на двигателя, а фаровете за мъгла са разположени в странични вдлъбнатини.

Големите новости в модела обаче са скрити от погледа. На първо място французите се хвалят с многото нововъведения, свързани с активната безопасност. Аз обаче не смятам да задълбавам в тази тема, която е доста обширна и на която всеки един производител отделя огромно внимание. Има всякакви системи от калибъра на адаптивен круиз контрол, следене на мъртвата точка и т.н., но като особено полезна бих изтъкнал 180-градусовата камера на Visiopark 1, която дава 360-градусов обзор около автомобила по време на маневриране. Има и Паркинг асистент, но в реални пътни условия тази система аз не използвам.

За мен далеч по-важно е задвижването, а тук французите са един от факирите на пазара. Не мога да подмина факта, че Peugeot е компанията, която от 2017 г. се ангажира новите й двигатели да отговарят на коефициент на съответствие от 1,5 (от септември Euro 6.c изисква емисиите азотен оксид (Nox) от двигателите в реални условия на шофиране да не надвишават 2,1 пъти стойностите, регистрирани в тестови условия), който влиза в сила от 2020 г.

Първата голяма новост е бензиновия PureTech 130 двигател. При него разходът на гориво е намален с около 4% в сравнение с PureTech 130 S&S Euro 6.b. Той работи съвместно с нова 6-степенна механична скоростна кутия, която е на 100% цифрово проектирана. Важното при нея е, че тя е толкова компактна, колкото е 5-стпененна кутия. Тази комбинация ще се появи в края на 2017-а.

Peugeot лансира едновременно версиите хечбек и SW, като комбито не отстъпва по нищо на хечбека в графата пътно поведение, нещо, което по-голямата дължина го предполага, но реално унасянето на задницата е сведено до минимум.
Peugeot лансира едновременно версиите хечбек и SW, като комбито не отстъпва по нищо на хечбека в графата пътно поведение, нещо, което по-голямата дължина го предполага, но реално унасянето на задницата е сведено до минимум.

Като чух, че новият дизелов BlueHDi има почти 200 патента зад себе си, бе повече от логично да посегна именно към ключ за една от тези модификации. Той е с 10 к.с. по-мощен от мотора, който заменя, като е и с 4 до 6% по-икономичен. Последните проценти не изглеждат впечатляващи, но аз останах изумен от отчитането на бордовия компютър: 5,4 л/100 км, постигнат преимуществено по време на катерене на австрийските Алпи! Вярно е, по серпентините бих искал още малко мощност, но еластичността и разходът на този мотор са забележителни. Бих си позволил да отбележа, че Peugeot 308 не отстъпва по нищо на преките си конкуренти в частта пътно поведение, което организаторите искаха ясно да ни подчертаят с избора за тестовия маршрут. А по такъв съм карал единствено с Focus RS преди години над Ница, част от маршрута на рали „Монте Карло”.

Втората част от деня залагам на 180 к.с. и цели 400 Нм, които са мехлем за душата ми в тези завои. Но тук акцентът е друг: новата 8-степенна автоматична трансмисия на Aisin. От компанията твърдят, че тази кутия понижава разхода със 7%, но за мен важна е плавната й работа. Трябва да се отбележи, че 308 ще продължи да се предлага и с 6-степенния автоматик, а този е специално за 308 GT. Не знам друг модел в този клас да се предлага с две автоматични трансмисии, една от които 8-степенна.

Не си спестих и забавлението с 205-те конски сили от 1,6-литровия бензинов мотор, който идеално си върви с „ръчка” и спортен режим, при който звукът (макар и изкуствен) в купето е като мехлем за душата. С него атакувах за пореден път Алпите на път за „Орлово гнездо”, вилата, в която Адолф Хитлер се е оттеглял в родната Австрия, за да размишлява. Не успях да видя с очите си това място, защото потокът от туристи е просто зашеметяващ. Но успях да се позабавлявам на пътя. Забавлявах се, защото отдавна не бях карал Peugeot, при който скокът напред в качествено ниво е очебиен.

Технически характеристики:

Peugeot 308 BlueHDI 130

Размери

Дължина, мм: 4253

Широчина, мм: 1804

Височина, мм: 1457

Междуосие, мм: 2620

Маса, кг: 1180

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1499

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 130 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 300 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 204

Ускорение 0-100 км/ч, сек: n/a

Среден разход, л/100 км: n.a

Вредни емисии СО2, г/км: Euro 6.c

Базова цена, лв с ДДС: 32 203

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Най-после: на 7 юли ще бъде произведен първият Tesla Model 3

Най-продаваните автомобили за първите пет месеца

Новият Audi A8 ще предлага масаж за краката на пътниците отзад

Коментари 7
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Блондинка в банката: - Здравейте, бих искала да отворя обща сметка... - С кого? - Все ми е едно... Важното да е с някой, който…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>&quot;Тренд&quot;: Как щяха да гласуват българите, ако изборите бяха сега</p>

"Тренд“ за електоралните нагласи преди вота: ГЕРБ-СДС със значителна преднина пред ПП-ДБ

България Преди 8 минути

Близо 7 на сто от българите декларират, че ще се възползват от опцията "Не подкрепям никого"

Шокиращ случай: Шофьор отиде с 2,3 промила алкохол да се регистрира в КАТ

Шокиращ случай: Шофьор отиде с 2,3 промила алкохол да се регистрира в КАТ

България Преди 24 минути

Наказанието за подобно нарушение е затвор до 3 години и глоба до 1000 лв.

Сенатът одобри помощта за Украйна, Израел и Тайван

Сенатът одобри помощта за Украйна, Израел и Тайван

Свят Преди 1 час

Помощният пакет на стойност 95 милиарда долара бе подкрепен от 79 сенатори, а 18 гласуваха "против"

Audi Q4 e-tron

Напук на всички опасения: продажбите на EV ще нараснат значително тази година

Технологии Преди 1 час

Акцентът е поставен върху достъпността, основният възпиращ фактор за първоначална покупка

Бункер от Студената война се продава за 700 хиляди евро

Бункер от Студената война се продава за 700 хиляди евро

Свят Преди 1 час

Този бункер е построен през 1967 година, но и днес електрическите, водопроводните и вентилационните системи в него са в изправност

Съдът гледа делото за клевета на бившия главен прокурор срещу Атанас Славов

Съдът гледа делото за клевета на бившия главен прокурор срещу Атанас Славов

България Преди 1 час

Поводът - изказване на Славов, че бившият обвинител номер едно има връзка с кръга около Мартин Божанов - Нотариуса

Изтича крайният срок за регистрация за изборите 2 в 1

Изтича крайният срок за регистрация за изборите 2 в 1

България Преди 1 час

От 25 април ЦИК започва да приема документи за регистрация на инициативни комитети

Главчев и министър Тахов се срещат с представители на земеделските организации у нас

Главчев и министър Тахов се срещат с представители на земеделските организации у нас

България Преди 2 часа

Целта на срещата е в спешен порядък да намери решение на най-неотложните проблеми

Преди великденските празници: БАБХ започва засилени проверки

Преди великденските празници: БАБХ започва засилени проверки

България Преди 2 часа

Ще се проверява произхода и правилното съхранение на хранителните стоки

Кафявите яйца ще изчезнат от магазините. Защо?

Кафявите яйца ще изчезнат от магазините. Защо?

Любопитно Преди 2 часа

Има ли разлика между кафявите и белите яйца? А между белите и кафявите кокошки?

Предизвикателствата да управляваш Gen Z на работното място

Предизвикателствата да управляваш Gen Z на работното място

Любопитно Преди 2 часа

До 2025 г. Gen Z трябва да съставлява около 27% от работната сила, което налага спешно работодателят да се опита да разбере младите

До 24 градуса днес, къде ще вали

До 24 градуса днес, къде ще вали

България Преди 2 часа

В София максималната температура ще бъде около 20°

Разкриха истинския произход на диаманта Кохинор

Разкриха истинския произход на диаманта Кохинор

Любопитно Преди 2 часа

Диамантите, известни под общото наименование "диаманти от Голконда", са много специални

Новият бизнес на Илон Мъск: Смарт телевизори

Новият бизнес на Илон Мъск: Смарт телевизори

Технологии Преди 2 часа

X TV ще е платформа за гледане и на стрийминг

Разединените звезди в Hell's Kitchen постигнаха пирова победа

Разединените звезди в Hell's Kitchen постигнаха пирова победа

Любопитно Преди 9 часа

Царина и Никол получиха оранжеви престилки след загуба на Червените от звездния обор

Украйна чака американските оръжия за контраатака

Украйна чака американските оръжия за контраатака

Свят Преди 10 часа

Черник: Украинските въоръжени сили могат да прережат сухопътния коридор към Крим