П олша е една от европейските държави с най-голямо автомобилно производство на континента, но страната няма своя родна автомобилна марка, след като FSO спря да прави коли през 2011 г.
Този факт е на път да се промени, след като преди седмица бяха представени два чисти електромобила. Това направи съвместното предприятие между четири полски компании ElectroMobility Poland, ползващ се с държавната подкрепа от 2016 г. Те създадоха марката Izera (на името на планината Изера в Югозападна Полша), която представи електрически SUV и хечбек, наречени съответно Z100 и T100.
![Izera електромобили](https://m4.netinfo.bg/media/images/43878/43878469/655-402-izera-elektromobili.jpg)
Целта пред двата модела е да влязат в производство през 2023 г., превръщайки идеята за полски електромобил в реалност. Когато (и ако) влязат в производство, те вероятно ще претърпят някои промени спрямо тези прототипи, макар изпълнителният директор на ElectroMobility Poland да казва, че серийните модели „ще запазят характеристиките на представените автомобили”.
![Izera T100](https://m5.netinfo.bg/media/images/43878/43878467/655-402-izera-elektromobili.jpg)
Двата електромобила обещават интересни характеристики. Пробегът им трябва да е до 400 км, а ускорението до 100 км/ч – под 8 секунди. Izera цели да предложи два пакета с батерии, съвместими с домашно стенно зарядно, както е възможност за бързо зареждане на обществена станция.
![Izera Z100](https://m3.netinfo.bg/media/images/43878/43878468/655-402-izera-elektromobili.jpg)
За момента повече технически подробности липсват, но ElectroMobility Poland казва, че е на финалната права в преговорите с немската EDAG Engineering да ползва тяхна платформа. „Това означава, че проектът е готов да влезе във финалния си стадий на изпълнения, включително построяване на завод,” се казва в прессъобщението на компанията.
Важен партньор в проекта е италианското дизайнерско студио Torino Design. Пред тях е била поставена задачата да направят просторни автомобили, тъй като Izera да се позиционира като семейна марка. Затова и двата модела разчитат на удължено междуосие.
![Izera Z100](https://m3.netinfo.bg/media/images/43878/43878471/655-402-izera-elektromobili.jpg)
Ако ви изглежда, че тези модели са ви познати, то трябва да знаете, че дългогодишният дизайнер в Тадеуш Йелек е консултирал проекта. Това вероятно обяснява, защо Izera SUV прилича на кръстоска между Jaguar F-Pace и I-Pace, погледнат отстрани.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Роналдо отпразнува титлата с кола за 8 млн. евро
Мъск е готов да сподели тайните на Tesla с конкурентите
Deloitte: 1/3 от продажбите към 2030 г. ще са на електромобили
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!