3

О чакванията, че новото Renault Clio ще дойде и в електрически вариант, за да се бори с преките си конкуренти Peugeot e-208 и Opel Corsa-e, не се оправдаха. Причината за това се крие във факта, че Renault отдавна има електрически играч в сегмента, който е и най-продаваният е-автомобил в Европа. Новото Zoe е оборудвано с батерия с капацитет от 52 kWh, която му гарантира автономен пробег до 389 км по цикъла WLTP.

Това ще рече, че литиево-йонната батерия, чийто капацитет е 30% по-голям спрямо тази на предходното поколение на модела, но при идентични размерите на автомобилите, поддържа бързо зареждане.

Използвайки новата 50kW DC опция за зареждане, Zoe предлага на клиента пробег от около 145 км след 30-минутно зареждане. Ако бъде включен в обществена зарядна станция с капацитет 22kW, пробегът след 1 час зареждане ще е достатъчен за изминаване на около 125 км. Пълното зареждане на батерията при нощта на 7kW Wallbox отнема почти 9 часа и половина.

Източник: Renault

Другата голяма технологична новост е въвеждането на мотора R135, който генерира 136 к.с. и 245 Нм. С негова помощ Zoe ускорява до 100 км/ч за 10 секунди, а максималната му скорост е 140 км/ч. Ще се предлага версия и със предходния мотор R110, който е с мощност 109 к.с.

И двете версии предлагат новата функция B mode, която подобрява регенерирането на енергия и на практика позволява шофиране с един педал, тъй като отрицателното ускорение е много по-бързо, след като водачът вдигне крака си от педала на газта. Режимът D mode остава неразделна част от модела, който идва на помощ, когато се движите с постоянна скорост извън градовете. Превключването между двата режима изисква използването на нов електрически превключвател. Нова е спирачната система и автоматичната паркинг спирачка.

Източник: Renault

Що касае дизайнът, новото Zoe е еволюция (както и Clio), но изострените линии и фаровете придават на модела много по-модерно и атрактивно излъчване.

Много по-сериозни са промените в интериора (както при Clio), където се вижда нова конфигурация на арматурното табло и по-добри материали. Централният дисплея е с размер 9,3 инча, а дигиталното приборно табло е 10-инчово. Потребителите имат достъп до Apple CarPlay и Android Auto, два USB входа отзад и възможност за безжично зареждане на смартфон отпред.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Модерната версия на Ibiza: тестваме Seat Arona

Китайците превръщат автомобила във високотехнологичен кино салон

Влекачът от бъдещето: автономен и на ток

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@