Аромат и доза кофеин с електрическата Opel Mokka (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
1

П ица, паста, сладолед и ароматно кафе. Това са нещата, за които всеки си е спомнял от италианската си разходка(и), проклинайки дългите месеци истерия, затваряне в къщи и тревоги. Разпускането на мерките и връщането към нормалния ни начин на живот съвпада със съживяването на Opel, който поизчезна от сцената през последните две години. Да, Corsa трябваше да послужи за начален трамплин, но истинското ново начало идва с дъх на ароматно немско кафе. Точно така, германците може и да нямат традиции в приготовлението и пиенето на кафе, но Mokka промени нещата. Това „кафе“ бе толкова силно, че се превърна в един от най-успешните модели на Opel през последното десетилетие.

Зад волана на Opel Mokka-e

Подобно на един от многото телевизионни формати, в които екип магьосници превръща Пепеляшка в Принцеса, така и новата Opel Mokka възкръсна от скучното си минало за елегантно и красиво бъдеще. Божественото възкресение не го използвам случайно, защото с Mokka се отваря нова (поредна) глава в историята на Opel. Тази компания е като Феникс, възкръсва за пореден път, след като веднъж вече бе на прага на изчезването, а сега именно Mokka поставя новото начало под шапката на PSA. И да, Mokka е един от най-успешните модели на марката от последното десетилетие, но тази скучна визия му тежеше много. Но сега това се променя, защото Mokka е един от най-вълнуващите (ако не и най-вълнуващият) малки кросоувъри за тази година.

Източник: Vesti.bg

Като за начало, само го погледнете… Човек трудно ще повярва, че е направен от същата компания, която произведе предшественика му. Тази отвесна предница със супер тънките фарове изглежда страхотно, а широките въздушни отвори и хромирани лайстни в броните и линията на покрива правят автомобила един от най-привлекателните представители на класа. Точно от това се нуждаеше Opel, за да напомни за присъствието си след около две години на пълна тишина на този фронт.

Именно Mokka е моделът, който показва новото за Opel оформление на предната част, наречено Opel Vizor. Той се концентрира върху специфичната гланцирана радиаторна решетка и матричните фарове. Но за супер атрактивната визия „вина” има още този супер цвят, контрастиращ с черния покрив и другите черни детайли, страхотните джанти, характерната за Opel С-колона, и новите задни стопове.

Източник: Opel

Обръщам толкова сериозно внимание на дизайна, тъй като моето мнение е, че той е водещ при избора на модел от този сегмент. Затова продължавам с изпълнението на интериора, където виждаме изцяло дигиталното арматурно табло Opel Pure Panel. Той обединява 12-инчов дисплей за приборното табло и 10-инчов на централната конзола, завъртян към водача. Това създава едно много спортно усещане, тъй като всичко в интериора е насочено към задкормилното устройство. Доскорошната любов на Opel – бутоните, сега са сведени до минимум, но все пак са оставени няколко бутона за бърз достъп до основните менюта, за да задържат вниманието на водача върху пътя, а не върху екраните, ако трябва да се правят настройки по време на движение. Стандартни са Apple CarPlay и Android Auto, както и услугата OpelConnect за навигация.

Източник: Vesti.bg

Само от снимките става ясно, че предшественикът и новият модел споделят едно единствено нещо: името. Една от причините за това е, че Mokka вече стъпва върху платформата Common Modular Platform (CMP) на PSA Group, която използва и братовчеда Peugeot 2008. Този факт е позволил да се свалят цели 120 кг от теглото на модела, но не само това.

Електрическата трансформация на Mercedes започва с EQC и EQA (тест драйв)

Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)

Една от драстичните новости е фактът, че Mokka е по-къса със 130 мм (общо 4,15 м) спрямо предшественика си, но междуосието е удължено с 2 см. Това е станало възможно чрез намаляване на предния и задния надвеси, докато широчината е увеличена с 10 мм. Очакванията са за по-просторен интериор, но реалността е съвсем различна: вътрешното пространство в Mokka си е кът, а седнат ли отпред двама по около 1,8 м височина, на задните седалки могат да се возят само деца, за възрастни ще е мъчение. Обемът на багажника остава почти непроменен при 310 л, но това e с около 100 л по-малко от Ford Puma или Nissan Juke.

Източник: Vesti.bg

Но никой от тези два модела не може да се похвали с изцяло електрическо задвижване, каквото има този автомобил на снимките. В действителност Opel показаха първо Mokka-e, а след това и конвенционалните модели с бензинови и дизелов двигатели. Имаше и от трите разновидности по време на теста, но аз избрах да пиша за електрическата модификация, тъй като ми хареса най-много.

BMW iX3 е част от новото нормално (тест драйв)

KIA (д)е-Niro снима нов блокбастър (тест драйв)

Електромоторът е с мощност 136 к.с. и 260 Нм, задвижван от батерия с капацитет 50 kWh. Това е същата конфигурация, която използва и споменатият вече Peugeot 2008-e, което не е и изненада. Повече от ясно е, че този електромобил не може да се похвали с динамични параметри, които пленяват въображението на феновете на този тип задвижване. Тук ускорението до 100 км/ч е цели 8,7 секунди (най-бързата Mokka), но моделът е замислен предимно като градски модел, вероятно с по-голям дял на женската аудитория, затова и аз не отделям внимание точно на този параметър.

Френски шик на ток: тестваме електрическото Renault Zoe

Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)

По-важен в случая е пробегът до 324 км (WLTP). Не е параметър, който да те порази, но реално този пробег е съизмерим с конкурентите с подобна батерия. Mokka-e поддържа възможност за зареждане до 100 kW. На станция с капацитет 50 kW зареждането до 80% отнема 45 минути, а на 22-киловатова станция – близо 5 часа. Аз зареждах на 50-ка на станцията в Самоков, като за 27 минути напълних батерията от 60 до 90%.

Източник: Vesti.bg

Не веднъж съм тествал чисто нови автомобили, но човек се впечатлява, като седне в автомобил с пробег 2 км. Аз изминах 136 км, като средният ми разход бе 18,4 kWh (57 км/ч средна скорост), като най-ниският разход бе 17,6 kWh.

Източник: Vesti.bg

Както и се предполага, моделът е супер тих, за което своята роля има и специалното внимание, отделено от инженерите за обезшумяване около А-колоните и челното стъкло (но натрапчивият звук на 3-цилиндрови бензинови мотори не е неутрализиран). Воланът е по-тежък спрямо този на 2008-е, с който споделя батерия, мотор и шаси, но интересното е, че наклонът на купето е добре контролиран. Тук бих казал, че пътното поведение на електрическата Mokka ми хареса повече от това на конвенционалния модел, макар големите джанти да дават отражение на разбития път около язовир Искър.

Източник: Vesti.bg

Водачът може да избира между три режима на задвижване - Normal, Eco и Sport. За мен по-важни са страхотните седалки, одобрени от AGR. В моя случай те са тапицирани с Alcantara, което е впечатляващо за този клас, но тестовият автомобил бе от най-високо ниво на оборудване Ultimate. Това е чудесно за сетивата ми, но леко напрягащо, когато погледнах ценовата листа. Стартовата цена на Mokka-e е 67 270 лв., докато моят тестови модел струваше 81 295 лв. с ДДС. Още повече се напрегнах, като видях стартовата цена на Skoda Enyaq iV50, която започва от 68 580 лв.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики:

Opel Mokka-e

Размери

Дължина, мм: 4151

Широчина, мм: 1791

Височина, мм: 1534

Междуосие, мм: 2561

Собствено тегло, кг: 1598

Мотор

Тип: ел. двигател

Макс. мощност, к.с.: 136

Макс. въртящ момент, Нм: 260

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 150

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,7

Среден разход, kWh/100 км: 17,4 – 18,0

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 67 270

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Студент е починал от птичи грип във Виетнам

Студент е починал от птичи грип във Виетнам

Свят Преди 10 минути

Известно е, че този щам на птичия грип предизвиква смъртоносни епидемии сред дивите и домашните птици и понякога заразява хора

Разбиха нелегален арсенал с оръжия в Ямбол

Разбиха нелегален арсенал с оръжия в Ямбол

България Преди 17 минути

В помещението са установени картечен пистолет, две пушки, 6 револвера, 2 пистолета, противотанков снаряд

Трогателният жест на Кейт Мидълтън към болни от рак деца

Трогателният жест на Кейт Мидълтън към болни от рак деца

Свят Преди 1 час

Принцесата отдавна е поддръжник на различни благотворителни организации за борба с рака

10 000 лв. глоба за търговия с фалшиви зелени COVID сертификати

10 000 лв. глоба за търговия с фалшиви зелени COVID сертификати

България Преди 1 час

50-годишният обвиняем от Хасково се призна за виновен и подписа споразумение с прокуратурата

Това са приоритетите на САЩ за България

Това са приоритетите на САЩ за България

България Преди 1 час

Според Кенет Мертен ефективният преглед на инвестициите е полезен за всички страни

"Ужасна трагедия": Стивън Сегал посети пострадали от терористичната атака в Москва (СНИМКИ)

"Ужасна трагедия": Стивън Сегал посети пострадали от терористичната атака в Москва (СНИМКИ)

Свят Преди 1 час

71-годишният актьор е посетил Националния медико-хирургически център, където се е срещнал с трима пострадали

И шефът на БНБ не иска да е премиер

И шефът на БНБ не иска да е премиер

България Преди 2 часа

Димитър Радев: С идеята да решим конюнктурен проблем ще създадем дългосрочни проблеми

Ноел Николов: Искам децата да учат от моя комикс история на Васил Левски

Ноел Николов: Искам децата да учат от моя комикс история на Васил Левски

Любопитно Преди 2 часа

Ноел е първият създател на комикс свързан с наш български национален герой, а именно Васил Левски

"Динамиката на гласуването е много интересна": Исторически избори в Мексико (ВИДЕО)

"Динамиката на гласуването е много интересна": Исторически избори в Мексико (ВИДЕО)

Свят Преди 2 часа

За първи път мексиканците в чужбина ще могат да гласуват не само по пощата, но електронно и лично

<p>Делото срещу Джулиан Асанж (ВИДЕО)</p>

Риск от смъртно наказание и дискриминация: Делото срещу Джулиан Асанж

Свят Преди 2 часа

Асанж е прекарал пет години в британския затвор “Белмарш” с максимална сигурност

Руски военни кораби навлязоха в Червено море

Руски военни кораби навлязоха в Червено море

Свят Преди 2 часа

Това става на фона на атаките от йеменските бойци хути срещу търговското корабоплаване

Бебе №2 на хоризонта: Лиа Мишел е бременна

Бебе №2 на хоризонта: Лиа Мишел е бременна

Любопитно Преди 3 часа

Двамата вече имат син Евър, когото посрещнаха през август 2020 г. след доста трудна бременност

СОС прие бюджета на София за 2024 година

СОС прие бюджета на София за 2024 година

България Преди 3 часа

"За" гласуваха 45 общински съветници, 15 бяха "против" предложения бюджет

Назначиха нов шеф на Агенция „Митници София”

Назначиха нов шеф на Агенция „Митници София”

България Преди 3 часа

Постът заема Павел Манченко

Веселин Андреев - Head of AdOps and Programmatic Team в NetInfо

Privacy Sandbox: Голямата картина - как да оцелеем без бисквитки?

Любопитно Преди 3 часа

Отговор на този въпрос ще даде Веселин Андреев, Head of AdOps and Programmatic Team в NetInfо

Костадинов: Най-хубавото е, че отиваме на избори, остава само да разберем кога

Костадинов: Най-хубавото е, че отиваме на избори, остава само да разберем кога

България Преди 3 часа

Той определи като „лоша новина“, че не се знае как точно ще бъде съставен служебният кабинет