Кросоувърите нямат бъдеще
Volvo S60   
Източник: Volvo
2

Ч аст от топ мениджмънта в автомобилната индустрия смята, че властването на кросоувърите и SUV-моделите скоро ще приключи. Причината за това се крие във факта, че младите клиенти ще загърбят високите и тежки модели в полза на седаните, за да се отличават от своите родители. Но не само.

„Седанът е средният пръст на бъдещето,” заявява Алфонсо Албаиса, старши вицепрезидент по дизайна на Nissan. Пред Automotive News Europe той продължава: „Той (седанът) е татуировката на бъдещето.”

По време на салона в Токио Иван Еспиноза, вицепрезидент на Nissan по световната продуктова стратегия, коментира пред ANE, че компанията вижда данни, които показват, че младите хора са „отегчени” от SUV. Това ги прави по-отворени към идеята да притежават седан.

Тъй като индустрията не е в позицията да изобрети нов тип каросерия, хората „ще скочат обратно на нещо, което никога не е било лошо”, коментира Албаиса.

Босът на Volvo Хакан Самуелсон също вярва в бъдещето на седана. Той смята, че този тип каросерия ще се възползва от увеличаващия се натиск за драстично намаляване на вредните емисии.

“Хората, които се интересуват от по-големия пробег, не могат да игнорират факта, че по-ниските, по-аеродинамични коли са по-добри за тази цел. Затова няма да се изненадам, ако тези пазарни сили доведат до завръщането на по-малките седани, особено ако не се нуждаеш от размера на SUV.”

Вярата на Volvo в седаните е една от причините за дебюта на S60, който е първият модел на марката, произвеждан в САЩ. Шведската компания планира да изнася половината от моделите, които произвежда до Чарстън. Част от тях вероятно ще се озоват на пазари, за които Еспиноза твърди, че седаните ще продължат да са „символ на успех”. Такива са Китай, Русия и Южна Америка.

В същото време пазарът на леки автомобили в САЩ, доминиран от 4-вратия седан, отбелязва спад за шеста поредна година.

Възраждането на седаните би било голямо облекчение за европейския пазар, където продажбите на средноразмерни модели от масовите марки спаднаха с 25% между 2015 и 2018 г., а търсенето на луксозни средноразмерни модели е намаляло с 18% за същия период.

Компаниите вярват. Затова и Citroen скоро ще лансира три седана.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Той е аеродинамичният рекордьор, има 5 кв. м соларни панели на покрива

Заражда се нов автомобилен гигант

Осем варианта на задвижване за новия VW Passat

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Нова маска влиза в „Маскираният певец“
Ексклузивно

Нова маска влиза в „Маскираният певец“

Преди 53 минути
Протестите в Иран
Ексклузивно

Протести в Иран, има загинали

Преди 15 часа
Мануела
Фото кредит: Владислава Атанасова
Ексклузивно

 „Как така си инвалид, пък не си в...

Преди 23 часа
София
Ексклузивно

Чист ли е въздухът, който дишаме

Преди 1 ден
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини