М иналият месец Hyundai обяви, че ще инвестира $85 млрд. (няма грешка в цифрата) за „решения за интелигентна мобилност”. Не знам какво се крие в кавичките, но това определение ме кара да се притеснявам за бъдещето, което не бих изключил да върви в посока на сценария от „Аз роботът”. То само подчертава „сеизмичната промяна”, която компанията вижда с прехода на индустрията към електрическа мобилност.

Зад волана на Hyundai Tucson N-Line

Към настоящия момент предпочитам простото определение „автомобил”, а този конкретен е мечта за българските клиенти на SUV: 180 к.с. и 4х4, формула, която у нас е гарант за успех. Добавям към нея и оборудване N-Line, за да завърша картинката, която включва кожа, велур, панорамен покрив, блокаж на диференциала и др. А, за разкош има и един ваучер от вносителя на марката за четири зимни гуми, така че Tucson 4x4 180 к.с. да стане незаобиколим фактор в избора ви.

Източник: CarMarket.bg

Но той първо ще започне от дизайна. Винаги, когато съм писал по темата Hyundai, съм правил следното признание: аз съм фен на марката. Знам, знам, фенове може да има на всички немски марки, на Alfa Romeo, да има култ към Golf или Е36, но не и към корейските автомобили. Е, аз съм собственик на Hyundai и затова от самото началото си казвам, че съм пристрастен.

Пристрастен съм и към този Tucson (макар аз да карам i30), защото с него компанията направи дръзко изявление. Само за едно поколение тя премина от скучния но достъпен SUV, към поразителния и изтънчен кросоувър.

Моделът е на пазара вече няколко години, но времето не е отнело от ефекта, който Tucson предизвиква от пръв поглед. В момента на пазара има стотици средноразмерни SUV, но този конкретен изпъква. Без значение дали харесвате неговите Parametric Hidden Lights или не, той все още кара хората да се заглеждат по него.

Източник: CarMarket.bg

Ефектът допълнително подсилва версията N-Line, в чиято черна гланцирана радиаторна решетка се откроява характерният светлинен подпис. Под нея се отваря по-голям и агресивен въздухозабарник, а основните светлини са монтирани точно пред колелата, на място, което се предполага, че трябва да отвежда въздух към ексклузивните за N-Line 19-ки.

За финален завършек, страничната линия се характеризира с арки на калниците в цвета на купето, черни кутии на страничните огледала, черни В- и С-колони и релси на покрива. Правоъгълната задна броня е в хармония със спортните двойни ауспуси, които са подчертани от червена рефлекторна лента.

Източник: CarMarket.bg

Ако оформлението на предницата може да не се харесва на по-консервативните почитатели на корейското автомобилостроене, подобна опасност няма в интериора. Тук, макар и всичко да е модерно и технологично, все пак не е следван подходът на дръзките решения. Формата на волана е интересна, имаме 10,25-инчов сензорен екран. Тук впечатление правят ясно обозначението сензорни бутони на панела на климатичната система.

Селектор за shift-by-wire трансмисията няма, той е заменен от бутони. Пред тях е оформен цял клъстер от бутони за обдухване и подгрев на седалките, има такъв за HDC, за блокаж на централния диференциал и един селектор за избор на три режима на задвижване: Eco, Normal и Sport.

Във версията N-Line особено ме радват спортните седалки, тапицирани с перфориран черен велур и кожа. Воланът е кожен с червени шевове, каквито има още по седалките, вратите и средния подлакътник. Педалите са метални, а покривът – панорамен.

Синът ми е 1,85 м, има предостатъчно място в областта на коленете на задните седалки. Материалите са изключително приятни на допир, като отправна точка тук е пластмасата, за каквато клиентите на повечето основни конкуренти може да мечтаят. Багажникът е огромен: 620 л при бензиновата версия с предно, 575 л при хибридите.

Източник: CarMarket.bg

Споменавайки хибридите, логично преминавам към задвижването, в която област отдавна не съм виждал такова разнообразие. И не преувеличавам, Tucson предлага „от пиле мляко”. Имаме самозареждащ се хибрид (230 к.с.) с предно или 4х4, имаме плъг-ин хибрид с четири задвижващи колела и 265 к.с.

Всички опции за задвижване и какво е пътното поведение на Tucson прочетете на CarMarket.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Опашките за хляб в Боливия

Ден преди изборите: Хлябът в Боливия вече не стига за закуска

Свят Преди 38 минути

Политолози правят паралели между кризата в Боливия и Френската революция от XVIII в., причинена от ръста на цените на хляба. Разликата е, че в Боливия хлябът не поскъпва, просто качеството и грамажът му намаляват

<p>Ново огнище на пожара в Пирин се разгоря над с. Илинденци</p>

Ново огнище на пожара в Пирин се разгоря над с. Илинденци

България Преди 1 час

Така активните огнища в Пирин планина стават три

Наводнение в Пакистан

Смъртоносни наводнения убиха стотици хора в Пакистан, Кашмир и Непал

Свят Преди 2 часа

Внезапни наводнения, предизвикани от проливни дъждове првърнаха пътища в реки, разрушиха сгради и сееха смърт

Лаймската болест – подценената заплаха, която се разпространява с климата

Лаймската болест – подценената заплаха, която се разпространява с климата

Свят Преди 3 часа

Mного лекари се затрудняват да разпознаят симптомите ѝ

<p>След ужасяващата катастрофа в София: Една смърт и много въпроси</p>

След ужасяващата катастрофа в София: Една смърт и много въпроси

България Преди 3 часа

„Абсолютен опит за убийство. Това не се различава по нищо от това да влезеш с пистолет в автобус и да започнеш да стреляш“, категоричен е автомобилният експерт Филип Лазаров

<p>Sky News: Тръмп режисира среща, но Путин дърпаше конците</p>

Sky News: Тръмп режисира среща, но Путин дърпаше конците

Свят Преди 4 часа

Тръмп аплодира Путин при пристигането му в Аляска – а руският президент вероятно си е тръгнал доволен от себе си.

<p>Почитаме български светец, какви са поверията за днес</p>

Почитаме български светец, какви са поверията за днес

България Преди 5 часа

Православната църква чества паметта на преподобния Йоаким Осоговски

Първата дама на САЩ Мелания Тръмп

Мелания Тръмп e изпратила писмо на Путин по мъжа си

Свят Преди 5 часа

Не е ясно съсдържанието на писмото, но служители в Белия дом са казали, че в него се споменават отвличанията на украински деца от Русия

Елвис Пресли

16 август: „Кралят“ на сцената и човешките слабости – Елвис Пресли

Любопитно Преди 6 часа

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Внимание! Силен вятър и жълт код днес, ето къде

Внимание! Силен вятър и жълт код днес, ето къде

България Преди 6 часа

Максималните температури ще бъдат между 30° и 35°

Как да използваме AI, за да бъдем по-умни и успешни

Как да използваме AI, за да бъдем по-умни и успешни

Технологии Преди 7 часа

Умните асистенти могат да бъдат и полезни

Експлозия в завод в Русия, много жертви и ранени

Експлозия в завод в Русия, много жертви и ранени

Свят Преди 12 часа

На мястото е обявено извънредно положение

<p>Експерт коментира езика на тялото на Тръмп и Путин</p>

Експерт по езика на тялото разкри какво показва ръкостискането между Тръмп и Путин

Свят Преди 12 часа

Анализ на жестовете и ръкостисканията, които разкриват динамиката между двамата лидери

Лимузината на президента Доналд Тръмп, известна като „Звярът“, малко преди той да напусне Белия дом в петък, 15 август 2025 г., във Вашингтон. Днес президентът Тръмп пътува за среща с руския президент Владимир Путин в Аляска, на военна база на САЩ.

Лимузината на Путин срещу „Звяра“ на Тръмп

Свят Преди 13 часа

Топли ръкостискания и усмивки: Путин и Тръмп стартират срещата в Аляска с приятелски тон

Министър Караджов засне шофьор с 200 км/ч на АМ "Тракия"

Министър Караджов засне шофьор с 200 км/ч на АМ "Тракия"

България Преди 14 часа

Караджов: И книжки трябва да се взимат!