Хибридната Skoda Superb iV вади скрити козове
Източник: Vesti.bg
0

В деня (1 септември), в който Skoda показа на света електрическия кросоувър Enyaq iV (в пет версии и пробег до 510 км), аз взех за тест драйв първия плъг-ин хибрид на марката, внедрен във флагмана Superb. Не съм търсил този ефект, но трябваше първо да видя на какво е способен плъг-ин Superb, тъй като тази версия на електрификация е междинната стъпка между конвенционалния и изцяло електрическия автомобил. И трябва да ви уверя, че Superb iV не разочарова, дори напротив.

Зад волана на Skoda Superb iV

Ключовият фактор при избора на плъг-ин хибрид (конкретно на Superb iV) зависи от личните нужди на всеки отделен водач. Повече от ясно е, че логичният избор би паднал върху дизелов двигател, ако въртите 40 000+ км на година. Но в близките месеци да сте прочели нещо за нов дизелов модел? Само преди седмица карах дизел (при това най-мощният дизел в Европа), но това не ми се беше случвало месеци наред преди това, а всяка седмица тествам поне един нов модел, стъпил на родния пазар. Изтъквам това само като фон на общата тенденция за повсеместна електрификация при всички марки. Конкретно Skoda обещава 10 нови електрифицирани модела до 2022 г., като започна с този, преди седмица представи и Enyaq iV, така че остават още осем в следващата година и половина.

Източник: Vesti.bg

В какво се крие успехът на формулата плъг-ин? Той се основава на проучвания, които казват, че около 80% от дневните пътувания в Германия (а и по-голямата част от света) са на разстояние до 50 км. Това означава, че собствениците на Superb iV биха могли (на теория) да пътуват без да отделят никакви вредни емисии в атмосферата, тъй като моделът може да измине до 55 км (WLTP) само на ток.

Skoda Octavia влиза в луксозния сегмент (тест драйв)

Тестваме застрашен вид: Audi SQ8 е с най-мощния дизел в Европа

Както и при останалите хибриди, силата и на този е в града. Аз ще кажа, че реалният пробег на електричество в града е по-скоро около 45 км, но и това е повече от добре. Ако допуснем, че средната цена на тока е около 0,15 лв. за киловатчас, то тези 45 км пробег ще ви излязат под 2 лв. Средният разход на гориво на Superb iV е под 2 л/100 км (по заводски данни). Така грубата сметка казва, че за 100 км градско ще изразходвате 5-6 лв.

Източник: Vesti.bg

Но би било грехота да карате Superb само в града, защото истинските му качества изпъкват на дълъг път, където може да се радвате на комфортната му возия. Логиката казва, че разходът на гориво ще скочи драстично (и пак феновете на дизела сигурно вече се подсмихват), но реалната ситуация не е такава. Аз взех автомобила със заредена батерия и резервоар, след което се отправих в посока Видин. Бях сам, климатикът работеше на пълни обороти (беше около 35⁰С), педалът на газта не съм го жалил. Както виждате от снимката, след около 230 км (72 км/ч средна скорост) пристигнах в крайната точка на пътуването си при среден разход на гориво от 4,0 л/100 км и изчерпана батерия.

Източник: Vesti.bg

Плъг-ин хибридът изисква да се зарежда редовно (ако трябва дори два пъти дневно), за да може да се възползвате в пълна степен от възможността да шофирате само на ток. Аз заредих батерията с капацитет 13,2 kWh (разположена под задните седалки) през нощта в домашния ел. контакт (за 3,30 ч се зарежда в т. нар. wall box с напрежение 3,6 kW, на обществена зарядна станция ще ви трябват около 2,3 ч), което ми даде възможността да видя реалния пробег и само на ток в града. Чрез бутон до скоростния лост се избират различните режими на задвижване, като може да изберете или движение само на ток, или в хибриден режим. След като изчерпах целия „сок” на батерията във Видин, трябваше да потегля обратно за София. Това леко ме притесни, тъй като реших, че не ми мърдат поне 8,0 л/100 км. Но не, върнах автомобила в „Еуратек” след 250 км, а борд компютърът отчиташе 6,3 л/100 км при 73 км/ч средна скорост.

Източник: Vesti.bg

Тези параметри наистина ме изненадаха, а самите те са контестация за успешната формула, адаптирана от VW Passat GTE. Уравнението звучи така: бензинов турбодвигател с обем 1,4 литра (156 к.с.), подпомаган от електромотор със 115 к.с., като сумарната мощност на системата възлиза на 218 к.с. Те са достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 7,4 сек и максимална скорост от 225 км/ч.

1000 км със 118 лв. за газ и бензин с Renault Captur (тест драйв)

Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)

Тези параметри подсказват и за спортни качества, но това, което Superb прави най-добре, е да не се преструва, дори за секунда, че е спортна натура. Вярно, има бутон за директен достъп до режим Sport, но той по-скоро служи за четкане егото на собственика. Истинската сила е (и винаги е била) в комфорта на борда и на пътя. Затова и modus operandi на Superb iV остава непроменен: гарантиране на голям пробег, без водачът и пътниците му да се изморяват. Този фокус върху комфорта пасва идеално на тежкия плъг-ин хибрид, както и на спокойния начин на шофиране, към който те тласка.

Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)

Сакралната „седмица” в Mercedes GLB (тест драйв)

Но не са залъгвайте, моделът генерира и 400 Нм въртящ момент, които са страхотни, когато трябва да те издърпат от завой или при изпреварване. Те се транслират към предната ос посредством 6-степепна автоматична трансмисия. Аз шофирах само в режим В (има и го и D), при който се увеличава силата на рекуперация на енергия, което ще рече, че почти не се налага да натискате педала на спирачките. Така хем регенерирате енергия, хем не се налага да натискате спирачките, което в шофиране с повече завои е доста полезно и забавно.

Източник: Vesti.bg

За комфорта на борда се грижи топ изпълнението Laurin & Klement. Това значи, че имам на разположение системата Columbus с 9,2-инчов централен дисплей, както и дигитално приборно табло (специфично за този модел) с 10,25-инчов диаметър. Материалите и изпълнението са отлични, а ергономията винаги е била на ниво. Страниците на седалките имат ясно изразен борд, но той не задържа добре тялото в завои. Иначе автомобилът е отлично обезшумен и просторен. В Superb (и Octavia) винаги отделям 5 минути, за да седна на задните седалки (защото по принцип седя само зад волана). И винаги се улавям, че се подсмихвам, защото мястото в зоната на краката е колосално. С толкова разполагат 7 Series и S-Class, но в изпълнение с дълга база. Докато тук, в много по-ниския клас и ценови сегмент, Superb блести. Блести и с обема на багажника, който възлиза на цели 625 литра.

Източник: Vesti.bg

Skoda продължава да прави това, което прави най-добре: не прави дръзки ходове (макар Enyaq iV да е такъв), внедрява технология, когато тя с доказана полезност, надеждност и, много важно, когато е достъпна. Традиционното българско отрицание тук веднага ще се прояви с нещо от сорта на: „Skoda за 70 бона?! Аре нема нужда”. Но аз отдавна не робувам на предразсъдъци. Superb iV започва от 68 420 лв. с ДДС, а топ изпълнението Laurin & Klement e 73 970 лв. (след отстъпката). Passat GTE не дава право на избор и се предлага на цена от 75 105. Контрата е, че дизеловият Superb (200 к.с., но само на предно) струва 62 880 лв. (базово), но пак опираме до личния избор, личните нужди, предпочитания, стил на шофиране, годишен пробег. Аз лично залагам на хибрида, а и Skoda са си поставили задача да постигнат 30% дял за Superb iV от общите за модела.

Източник: Vesti.bg

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Skoda Superb iV

Размери

Дължина, мм: 4869

Широчина, мм: 1864

Височина, мм: 1469

Междуосие база, мм: 2841

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1395

Макс. мощност, к.с.: 156

Батерия

Литиево-йонна, kWh: 13,3

Системна мощност, к.с.: 218

Системен въртящ момент, Нм: 400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 225

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,4

Среден разход, л/100 км: 2,0

Вредни емисии СО2, г/км: 40

Цена на тестваната модификация, лв. с ДДС: 73 970

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Гешев: В момента прокуратурата отново трябва да отстоява своята независимост

Гешев: В момента прокуратурата отново трябва да отстоява своята независимост

България Преди 38 минути

Прокурорската колегия избира нов член на ВСС

Наполеон Бонапарт

Те бяха двойкаджии, но промениха света

Има личности, които доказаха, че дори да си двойкаджия, може да се превърнеш в един от най-богатите хора на света

Не вярвате в климатичните промени? А знаете ли, че...

Не вярвате в климатичните промени? А знаете ли, че...

Любопитно Преди 3 часа

7 факта, които доказват, че сме изправени пред извънредна климатична ситуация

Емили Ратайковски

Емили Ратайковски обвини фотограф в сексуално посегателство

Любопитно Преди 3 часа

Моделът публикува есе в изданието Vulture, където за първи път говори за случилото се

Великобритания обмисля втора национална карантина

Великобритания обмисля втора национална карантина

Теми в развитие Преди 4 часа

Строги карантинни мерки са въведени в шест квартала в Мадрид и в още няколко района в Испания

Хакерите използват нови, все по-сложни атаки

Хакерите използват нови, все по-сложни атаки

Технологии Преди 4 часа

Дистанционната работа също се оказва атрактивна мишена

Симеон Щерев след трагедията: Болката остава, няма как да мине

Симеон Щерев след трагедията: Болката остава, няма как да мине

Теми в развитие Преди 5 часа

Животът е борба и винаги трябва да се борим докрай, заяви той

Какво не знаем за исляма

Какво не знаем за исляма

Любопитно Преди 6 часа

Запознайте се с 10 любопитна факта за втората най-разпространена религия в света

189 са новите случаи на коронавирус у нас

189 са новите случаи на коронавирус у нас

Теми в развитие Преди 6 часа

Починали са четирима души

Уникалните тайни на дафиновия лист

Уникалните тайни на дафиновия лист

Любопитно Преди 7 часа

И как да го съхраняваме правилно

<p>Ева от Ловците напусна &bdquo;Игри на волята: България&ldquo;</p>

Ева от Ловците напусна „Игри на волята: България“

България Преди 15 часа

Ивайло продължава напред в най-екстремното шоу, а в понеделник двама нови участници се присъединяват към приключението

<p>72-а вечер на антиправителствени протести</p>

72-а вечер на антиправителствени протести

България Преди 17 часа

Протестиращите оставят верни на исканията си – оставка на правителството, оставка на министър-председателя, оставка на главния прокурор Иван Гешев и незабавни предсрочни избори

<p>Силно земетресение разтърси остров Крит</p>

Силно земетресение разтърси остров Крит

Свят Преди 17 часа

Гръцките медии съобщават, че трусовете са усетени в голяма част от острова

<p>Тролей блъсна жена в София</p>

Тролей блъсна жена в София

България Преди 17 часа

Пострадалата е откарана в „Пирогов”

<p>Стратегическият съвет към президента: Необходима е реформа на управленския модел</p>

Стратегическият съвет към президента: Необходима е реформа на управленския модел

България Преди 19 часа

Според анализа, въпреки че по Конституция властта произтича от народа, българските граждани на практика нямат ефективни инструменти за участие в управлението и за контрол и въздействие върху органите на властта и длъжностните лица

Бойко Борисов

Борисов пред ООН: Време е за действия

България Преди 19 часа

„Необходимо е подобряване на качеството на образованието и здравеопазването”, очерта българският министър-председател в изказването си на срещата на високо равнище