Глобите за Volkswagen след „Дизелгейт” достигнаха $33 млрд.
Източник: netinfo
7

„Дизелгейт” и последиците за Volkswagen нямат край. Лъжливият софтуер, мамещ тестовете за вредни емисии, вече струва на концерна над 28 млрд. евро. Във вторник концернът обяви, че е бил ударен от нов глоба, свързана с нарушения от Audi. Мюнхенски прокурори глобиха Audi с 800 млн. евро, с които общите загуби на Volkswagen Group от „Дизелгейт” достигнаха 28,2 млрд. евро ($32,7 млрд.). Това включва глоби и други наказания, плащания на властите, разходи за компенсации и отстраняване на дефектите.

Тези средства се равняват на 12% от приходите от миналогодишните общи продажби на Volkswagen, което е повече от печалбата на марката за 2017 г.

А това далеч не означава, че Volkswagen ще се отърве само с това. Компанията все още е изправена пред редица съдебни дела, включително едно от акционерите в Германия, които твърдят, че компанията умишлено ги е подвела. Те искат повече от 9 млрд. евро компенсация.

Audi R8 V10 Plus Coupe Competition
Audi R8 V10 Plus Coupe Competition

Volkswagen заяви във вторник, че приема глобата, наложена от прокурорите. Тя ще се отрази на тазгодишните печалби. С това проверката на мюнхенските прокурори свършва, но за бившия бос на Audi проблемите тепърва предстоят.

Германските власти са наложили 5 млн. евро (максималната) глоба за административни нарушения. Останалите 795 млн. прокурорите са сметнали, че се равняват на печалбата на Audi от продажбата на дизелови двигатели с лъжлив софтуер в Европа и САЩ. Тук става въпрос за около 5 млн. коли, оборудвани с V6 и V8 дизелови двигатели, произведени от Audi и монтирани в модели на Audi, Volkswagen и Porsche, както и модели Audi, оборудвани с двигатели EA 189 и EA 288, произведени от Volkswagen. Периодът е между 2004 и 2018 г.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

10 от най-важните факти за новото BMW X7

Израел забранява конвенционалните автомобили през 2030 г.

Mercedes-Benz S 560e: S-класата на хибридите (тест драйв)

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
3 рецепти, богати на протеин
Ексклузивно

3 рецепти, богати на протеин

Преди 10 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини