Целта на Volkswagen е да изпревари Tesla: ето средствата за това
Херберт Дийс   
Източник: Volkswagen
2

Ф еновете на Tesla и Илон Мъск сега ще повдигнат вежди (най-меко казано), но думите на Херберт Дийс не са изречени току така, за да създаде сензация, което по принцип е специалитет на американския му колега. По време на представянето на стратегията NEW AUTO, ", главният изпълнителен директор Херберт Дийс заяви: „Поставихме си стратегическата цел да се изкачим до позицията на лидер на световния пазар на електрически превозни средства и сме на прав път в изпълнението на тази задача. Сега задаваме нови параметри в тази насока". Ето какви са те.

ЕС свири мача: забранява продажбата на автомобили с ДВГ от 2035 г.

До 2030 г. Volkswagen Group планира да намали въглеродния отпечатък на база жизнен цикъл на единица превозно средство с 30% спрямо 2018 г. в съответствие с Парижкото споразумение за климата. През същия период се очаква делът на задвижваните изцяло с акумулаторни батерии електрически превозни средства (BEV) в гамата да нарасне до 50%, а към 2040 г се очаква почти 100% от всички нови превозни средства от марките на Volkswagen Group на основните пазари да бъдат с нулеви емисии. Volkswagen Group възнамерява да постигне пълен неутралитет на своята дейност по отношение на въздействието върху климата най-късно до 2050 г.

Само VW и Volvo правят достатъчно за електрификацията на Европа - доклад

Очаква се през следващите 10 години пазарните обеми на автомобилите с ДВГ да намалеят с над 20%. Успоредно с това се предвижда производството на BEV да нараства бързо и постепенно да изпревари ДВГ, заемайки позицията на водеща на пазара технология на задвижване. Прогнозите на Volkswagen Group сочат, че в периода до 2030 г. продажбите на софтуерно базирани услуги ще достигнат обем от приблизително 1,2 трилиона евро и така ще добавят около една трета към обема на очакваните продажби на BEV и ДВГ, с което ще постигнат над двукратно увеличение на общия обем на продажбите в сферата на мобилността от днешните около 2 трилиона евро до прогнозата от 5 трилиона евро. Очаква се също индивидуалната мобилност с използване на автомобили да продължи да съставлява 85% от пазара и бизнеса на Volkswagen като цяло.

Volkswagen може да настигне Tesla още през 2022 г.

Volkswagen вече е предвидил 73 милиарда евро за разработка на перспективни технологии в периода от 2021 до 2025 година – мащабна сума, която представлява 50% от общия обем на инвестициите.

С течение на времето следващото поколение мехатронна платформа SSP (Scalable Systems Platform) на Volkswagen Group ще спомогне за значително намаляване на комплексността на продуктите. В периода след 2026 г. Volkswagen Group планира да започне производството на превозни средства с изцяло електрическо задвижване на платформата SSP. Намеренията на Volkswagen Group предвиждат през жизнения цикъл на тази платформа да бъдат произведени над 40 милиона превозни средства. Подобно на актуалната платформа MEB, SSP ще бъде отворена и за други автомобилни производители.

Очаквано: Volkswagen спира продажбата в Европа на коли с ДВГ до 2035 г.

Стремежът на специализираната в областта на автомобилния софтуер компания CARIAD в състава на Volkswagen Group е в периода до 2025 г. да разработи водеща в автомобилната индустрия софтуерна платформа, която да поеме ролята на своеобразен софтуерен гръбнак за всички автомобили в Групата. В момента специалистите на компанията работят върху три софтуерни платформи - E³ 1.1, която дава възможност за софтуерно надграждане и мобилна онлайн актуализация ОТА (over-the-air) на продуктовата гама на платформата MEB, включваща модели като Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq и CUPRA Born. През 2023 г. CARIAD ще пусне на пазара софтуерната платформа 1.2 (E³ 1.2) за премиум марките на Volkswagen Group, която ще позволи внедряването на различни нови функции и възможности, сред които нова унифицирана инфотейнмънт система и ОТА актуализация на софтуера на автомобилите от марките Audi и Porsche. През 2025 г.а CARIAD планира да пусне нова унифицирана, даваща възможност за промяна на мащаба софтуерна платформа с цялостна електронна архитектура: Софтуерният модул 2.0 (E³ 2.0) ще включва единна операционна система за превозните средства от всички марки на Volkswagen Group. Другата ключова характеристика на тази софтуерна платформа ще бъде готовността за автономност на ниво Level 4.

VW: До 2030 г. в Европа ще работят 6 гигазавода с капацитет 240 GWh

За да постигне тази своя цел, Volkswagen Group ще се стреми да увеличи своята компетентност в областта на батериите и да намали сложността на процесите и компонентите. В тази насока до 2030 г. компанията ще въведе единен унифициран формат на акумулаторните клетки с потенциал за до 50% намаление на себестойността и с до 80% разширяване на възможностите за тяхната употреба. За осигуряване на необходимия обем акумулаторни клетки до 2030 г. ще се грижат общо шест гигазавода в Европа с общ производствен капацитет от 240 ГВтч.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Отмъщение по женски: да минеш 49 пъти на червено с колата на бившия

„Най-безопасната” Tesla се самозапали по време на движение

Stellantis налива $35 млрд. за електрификация в следващите 4 години

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Майка към дъщеря: - Дъще, мъжът трябва да се избира умно! Виж баща си - разбира от електричество, от водопровод, от мебели, може да поправи…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Денков: Присъединяването към НАТО е първото и най-голямо постижение на България в най-новата ни история

Денков: Присъединяването към НАТО е първото и най-голямо постижение на България в най-новата ни история

България Преди 1 минута

То предопредели ясната посока на развитие на страната и така очакваното от поколения завръщане в семейството на европейските демокрации, заяви премиерът в оставка

Лавров: Мирният план на Украйна е безсмислен

Лавров: Мирният план на Украйна е безсмислен

Свят Преди 20 минути

По думите му той се основава на "неприемливи понятия" като изтегляне на руските сили от завзети от тях територии,

Снимката е илюстративна

Природни бедствия и контрол над съзнанието: Какво представлява HAARP

Любопитно Преди 1 час

HAARP се превърна в магнит за конспиративни теории, но какво всъщност представлява

Лятното часово време: Как преместването на стрелките може да повлияе на настроението ни

Лятното часово време: Как преместването на стрелките може да повлияе на настроението ни

Любопитно Преди 1 час

Тази промяна може да причини хаос на психическото и физическото ни благосъстояние

Ще може ли да се състави служебен кабинет според новите правила, записани в Конституцията?

Ще може ли да се състави служебен кабинет според новите правила, записани в Конституцията?

България Преди 1 час

Втори ден продължават срещите при президента с потенциалните кандидати за поста служебен министър-председател

Мостът бе частично срутен

"Цяло чудо, че е оцелял": Какво разкри съпругата на работник на моста в Балтимор, който се срути

Свят Преди 1 час

Зет ѝ е сред загиналите, а племенникът ѝ все още се издирва-вероятно мъртъв

ПП-ДБ предлага създаването на временна комисия за пътната карта на „Турски поток”

ПП-ДБ предлага създаването на временна комисия за пътната карта на „Турски поток”

България Преди 1 час

От ГЕРБ-СДС поясниха, че темата не е коментирана по време на преговорите

Мария Габриел: От полза на държавата е да няма безвремие

Мария Габриел: От полза на държавата е да няма безвремие

България Преди 2 часа

Това коментира вицепремиерът и министър на външните работи в оставка относно процедурите за назначаване на служебен кабинет

Обявиха кога Кейт Мидълтън може да се върне към кралските си задължения

Обявиха кога Кейт Мидълтън може да се върне към кралските си задължения

Свят Преди 2 часа

Засега фокусът на принцеса Кейт е върху пълното ѝ възстановяване, като семейството ѝ е там, за да я подкрепя

Пеевски: След 20 години в НАТО България се доказа като надежден партньор

Пеевски: След 20 години в НАТО България се доказа като надежден партньор

България Преди 2 часа

Евроатлантическите ценности се превърнаха в основен стълб в международните геополитически отношения, подчертава той

<p>&quot;Понякога простотата е гениална&quot;: Григор Димитров с победа в Маями&nbsp;</p>

Григор Димитров се класира за полуфинала на турнира в Маями

Свят Преди 2 часа

Димитров е устремен към втората си титла от турнир от сериите "Мастърс 1000" след тази в Синсинати през 2017 година

45 души загинаха, след като автобус падна от мост в Южна Африка

45 души загинаха, след като автобус падна от мост в Южна Африка

Свят Преди 2 часа

Единственият оцелял е осемгодишно дете

Радев с коментар за разговорите за служебен премиер

Радев с коментар за разговорите за служебен премиер

България Преди 2 часа

Винаги, когато един избор е лимитиран, не може да доведе до най-добрия възможен резултат, заяви президентът

Йорданов: Настоящата Конституция е факт заради недомислица и страх в ПП-ДБ

Йорданов: Настоящата Конституция е факт заради недомислица и страх в ПП-ДБ

България Преди 2 часа

Тя трябва да е написана така, че никой да няма възможност да вкара страната в криза, коментира той

Експлозия в най-голямата петролна рафинерия в Румъния

Експлозия в най-голямата петролна рафинерия в Румъния

Свят Преди 2 часа

Властите съобщават, че няма жертви, правят се измервания за определяне на степента на замърсяване на въздуха