3

П рез последния месец бяха публикувани няколко противоречащи си публикации в германски медии, засягащи най-важния (може би) въпрос за българската икономика. Част от публикациите твърдяха, че Германия ще избере Турция за новия си завод. Другите бяха абсолютно противоположни, казвайки, че България ще бъде избрана за това.

Някои от тези публикации отразихме, а други не, защото в един момент ситуацията бе „тука има, тека нема”. Сега отново засягаме темата, защото по нея се произнася една от най-авторитетните автомобилни медии, а именно Automotive News. В този публикация се твърди, че Volkswagen Group ще построи новия си завод в Турция, като тя се позовава на Automobilwoche, дъщерно издателство на Automotive News Europe.

Публикацията твърди, че в четвъртък надзорния съвет на концерна е избрал терен за завода, разположен близо до Измир.

В завода ще се произвеждат автомобили на марките VW, Skoda и Seat. Най-нужен е той на Skoda, чийто производствени мощности в Чехия се задъхват от голямото търсене.

Публикацията твърди, че Катар, който има 17-процентен дял във Volkswagen, е изиграл ключова роля за това борда да избере Турция, а не България.

Говорител на Volkswagen е казал пред Reuters, че се обсъждат плановете за новия завод, но решението все още не е взето.

Остава да се надяваме, че това наистина е така и България все още има 50% шанс да стане домакин на новия завод на Volkswagen. Ако това се случи, то българската икономика ще претърпи рестарт.

Производството на автомобили е капиталоемко. Инвестицията е дългосрочна. Такъв завод обикновено води със себе си множество свързани производства, логистика и снабдяване. Така че ползите за икономика са огромни и далеч надхвърлят заетите пряко в предприятието и плащания данък върху печалбите.

В страна като България един завод за сглобяване на автомобили на Volkswagen би дал огромен тласък на инженерните технологии и индустриалното производство като цяло.

В предишни публикации се твърди, че заводът ще отвори 2022/2023 г., като годишният му капацитет ще е 350 000 автомобила. В него ще се произвеждат Skoda Karoq и Seat Ateca, а също и други модели на концерна.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Караш с 80 км/ч – глоба 120 000 евро

Сбогуваме се с една автомобилна икона

Мечка открадна кола и катастрофира

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@