4

Мтел вече е А1. Това е заглавието, което обикаля навсякъде през последните часове. За мобилния оператор това е повече от смяна на името. Компанията се насочва към още повече услуги, отвъд класическите дейности на телеком. Изпълнителният директор на „А1 България” Александър Димитров разказва повече подробности за новия път на компанията в интервю за Vesti.bg.

Мтел вече е в историята

Как стои компанията на пазара, как се развива?

- През последните две години Мтел се развива много добре, благодарение на инвестициите, които направихме. Успяваме да имаме ръст на оборота всяка година, което е важно, за да можем да си позволим още инвестиции.

Важно е да се отбележи и една от основните причини, поради които направихме ребрандирането в А1. Независимо, че сме от големите играчи на интернет пазара и телевизионния пазар, хората все още ни възприемат като мобилен оператор. Ние отдавна не сме само това. Новият бранд ще помогне клиентите да ни разпознават като комбиниран оператор, на който могат да разчитат за всяко нещо, свързано с комуникациите.

Мтел става А1, предлага иновативни за пазара ни услуги

Кое е най-голямото предизвикателство на нашия пазар?

- Ако сте ходили скоро на почивка в Гърция, знаете какво е нивото на покритието там. Едно от големите предизвикателства на нашия пазар е, че нашите клиенти имат много високи изисквания както по отношение на качеството на мрежата, така и на ниво на обслужване и цени. За нас, операторите, основното предизвикателство е да направим точно тази вълшебна комбинация между добро качество на услугата, перфектно обслужване и ниски цени.

Смятам, че се справяме добре в тази посока. Нашият пазарен дял като брой клиенти продължава да расте втора година. Успяваме да печелим все повече клиенти, които използват само една наша услуга, да започнат да използват втора. Това значи, че те ни имат повече доверие.

Коя е най-популярната услуга сред българските клиенти?

- Много зависи от клиента. Може би е странно, но в нашата мрежа има около 200 000 клиенти, които изобщо не използват мобилни данни. Освен това имаме и над 200 000 клиенти, които почти не използват гласови обаждания. Имаме в двете крайности – както клиенти, които са традиционалисти и за тях гласовата услуга е единствената форма на комуникация. Затова и всеки ден почти 60 млн. минути се изговарят през нашата мрежа. От друга страна, младите хора все повече използват мобилни данни и чат за общуване и имаме доста клиенти, които използват само това.

Източник: Георги Димитров / Vesti.bg

Коя е най-голямата трудност или проблем, който искате да решите?

- Искаме да обърнем внимание и да накараме клиентите да разгледат продуктите и услугите, които продаваме. Искаме да почувстват новия начин на работа, който имаме като обслужване на клиенти, гаранцията за нашата мрежа, гаранцията за достъпност до нови технологии, както и лоялното и справедливо отношение.

Ние вярваме, че бъдещето на А1 е да се грижи много по-добре за настоящите си клиенти, да им предоставя услуги, които ги няма другаде на пазара. Ние имаме единственото приложение в България, чрез което клиентът може да управлява изцяло услугите, които използва при нас, да плаща сметки, да си купува нови устройства. Вярваме, че ще ни помогне.

Прави впечатление, че залагате и на нови услуги, например мобилните плащания.

- Това е едно от нещата, които развиваме. Вярваме, че един мобилен оператор е подходящата връзка между парите на хората и техните устройства. Ние сме достатъчно технологично подготвени, за да можем да осъществяваме тези плащания, имаме достатъчно доверие от клиентите. Хората трудно си доверяват парите на някой. Същевременно те много по-често излизат от вкъщи без портфейл, отколкото без телефон. Нашата задача е да прехвърлим портфейла в телефона.

По отношение на кредитната карта, вярваме, че дългогодишните клиенти, които познаваме добре и те познават добре нас, са подходящи да имат кредитна карта А1 и да се възползват от добрите условия, които ще им предложим.

ВИЖТЕ НОВОТО ЛОГО НА А1 И СНИМКИ ОТ СЪБИТИЕТО

Всичко това веднага ще повдигне въпроса за киберсигурността. Доста хора биха се притеснили да оставят подобни данни в телефона си.

- Със сигурност, но данните в телефона са на доста по-сигурно място, отколкото данните в портфейла. От друга страна А1 е компания, която непрекъснато се развива по отношение на сигурността. Нашият бизнес е такъв и трябва да инвестираме постоянно в сигурността.

Нашите клиенти ни доверяват съхранението на техните имейли, снимки, защо да не ни доверят и техните финансови данни. Ние сме изцяло технически подготвени и запазваме анонимността на всички данни, които обработваме. Можем да правим плащания, без това да наруши киберсигурността. Вярвам, че като технологичен партньор сме доста по-надежден отколкото малка финтех компания, която няма средства, инфраструктура и клиентска база.

Накратко, А1 не е мобилен оператор, а ИТ компания.

- Ние вярваме, че тръгваме в тази посока. Много се развиваме по отношение и на съдържанието. Знаете, имаме спортни канали, които ще продължим да развиваме. Имаме шанс да направим преживяването на нашите клиенти на всички устройства еднакво. Имаме възможност да навлезем на пазара на софтуер, облачни услуги, инфраструктурата като услуга. Това ни прави една технологично-медийна компания, която разчита основно на ИТ операции, за да достигне до клиентите си.

ВИЖТЕ ЕВОЛЮЦИЯТА НА МОБИЛНИТЕ ТЕЛЕФОНИ ПО СВЕТА В ГАЛЕРИЯТА

В тази връзка, какво е най-голямото техническо предизвикателство или цел, която сте си поставили?

- Без съмнение са две неща. Едното е Интернет на нещата. Ние сме първият оператор, който има Narrowband мрежа в страната, която може да бъде използвана в много сектори на икономиката. От дистанционно четене на данни, през управление на превозни средства или отчитане на нивото на замърсяване на въздуха и др. Смятаме, че това ще ни помогне да се развиваме технологично и да предложим услуги на клиентите, които в момента няма.

Втората цел е навлизането на 5G технологията. Услугата трябва да се стандартизира, да се произведат достъпни устройства и спектърът трябва да се освободи, за да може тя да се ползва. Това са три предизвикателства, които трябва заедно всички оператори да преодолеем.

Източник: Георги Димитров / Vesti.bg

Narrowband мрежата вече използва ли се от клиенти?

- Вече имаме няколко демонстрации. Последната беше с община Монтана, където има устройства за управление на паркинги и на отпадъци, както и за измерване на качеството на въздуха. Имаме доста проекти за дистанционно измерване с електроразпределителни дружества и други комунални компании. Имаме клиенти, които използват технологията, за да управляват различни видове активи и да имат по-голяма яснота какво се случва с тях.

Narrowband технологията позволява тази информация да се използва на устройства, които са с батерии, които издържат около 10 години. Потенциалът е много голям.

Какво е посланието към клиента, което искате да оставите?

- А1 е новото начало на Мтел като компания. Чухме нашите клиенти, вярваме в услугите, които продаваме. Вярваме в добрия и честен начин на отношение към нашите клиенти. Смятам, че това е началото на едно много добро пътуване на нашата компания заедно с нашите клиенти и ще свържем техния живот с технологиите.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.