Пилотът на самолета на "Ер Франс" (AirFrance.com), който падна в Атлантическия океан преди близо две години, не е бил в пилотската кабина, когато са започнали проблемите, довели до катастрофата, съобщава германското списание "Шпигел", цитирано от ДПА.
Изданието цитира експерт, запознат с разследването на
катастрофата, според когото на записите от пилотската кабина
може да се чуе как
58-годишният пилот Марк Дюбоа се втурва в
кабината,
след като самолетът навлиза в зона с лоши метеорологични условия.
Той дава инструкции на двамата помощник-пилоти как да спасят самолета, посочва експертът, пожелал анонимност.
Полет 447 на "Ер Франс" се разби в Атлантическия океан на 1
юни 2009 г., близо четири часа след излитането от Рио де
Жанейро за Париж.
В катастрофата загинаха 216 пътници - 126 мъже, 82 жени, седем деца и едно бебе - и 12 членове на екипажа. Останките от машината бяха намерени през април 2011 г. на около 1000 км от североизточното крайбрежие на Бразилия.
Досега се предполагаше, че самолетът "Еърбъс А330" е влетял направо в зоната на силна турбуленция, въпреки че други самолети са я заобиколили.
Според "Шпигел" обаче информацията от устройството, записващо данните за полета, води до друго заключение. Въпросното устройство бе намерено заедно с т. нар. черна кутия (която записва разговорите в пилотската кабина) сред останките на морското дъно.
Траекторията на полета сочи ясно, че
екипажът се е опитал да
следва "пътека на затишие"
през буреносните облаци, посочва списанието.
Изглежда първоначално са имали успех, тъй като няма данни за
отчетена силна турбуленция.
Ледени кристали, образувани от лошото време, обаче са запушили тръбата на Пито - уред, използван за измерване на скоростта на въздуха, уточнява експертът.
След като тръбата не е работила добре, самолетът бързо е набрал височина, което би могло да причини спиране на двигателя и катастрофа, посочва той.
Очаква се подробности около катастрофата да бъдат официално оповестени на 27 май, но за изясняването на причината ще бъде необходимо още време, допълва ДПА.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!