На а модерна централна гара се строи във Виена на мястото на досегашната Зюдбанхоф, която вече не функционира.
Успоредно с нея ще изникне и нов градски квартал, съобщи пресцентърът на виенската община.
Новата централна гара ще поема всички международни железопътни връзки на австрийската столица в четирите географски посоки, които досега се осъществяваха от четири гари.
Това създаваше неудобства на пътуващите с влак, които трябваше да се прекачват, като кръстосват с багажа си през града от едната до другата гара.
Досегашните гари бяха челни, т.е. композициите не можеха да преминават през тях, а трябваше да влизат и излизат от едно и също място.
Новият проект ще обедини съществуващите линии на Южната, Източната и Западната гара и ще стане централен транспортен възел с достъп от и към всички посоки. След преустройството те ще останат да обслужват регионалните влакове.
Концепцията предвижда международните влакове да се организират на принципа на посоката, т.е. да бъдат насочвани към коловози, където в съседство вече е композиран следващият влак, пътуващ по същото направление.
Ако пътникът например идва от Париж и трябва да продължи към Прага, ще може да направи прекачването във Виена на един и същи коловоз.
Централната гара ще има капациет да приема 1000 влака с 145 хил. пътници дневно.
Цялостният проект се простира на терен от 109 хектара и ще приютява до 30 хил. души (живеещи и идващи на работа тук).
В момента за Виена това е най-големият строителен обект и най-значимият инфраструктурен проект.
Около гарата ще се появи и нов градски квартал с офис площи на 550 хил. кв.м, производствени халета, 5000 нови жилища за 13 хил. обитатели, парк върху 8 хектара, училищен комплекс с детска градина.
Ще бъдат издигнати и 10 многоетажни блока с височина 60 м, както и един 100-метров непосредствено до централния вход към гарата на площад "Зюдтирол".
Уличната мрежа е 10 км - отчасти съществуващи, отчасти нови улици, а планираните велоалеи са с дължина 9 км.
Кварталът ще има и своето сити - офиси, банки, магазини, ателиета за услуги, ресторанти, хотел, фитнес, покрит паркинг.
Желанието на инвеститорите е да открият също медицински център и зона за забавления.
Предвидената инвестиция надхвърля 2 млрд. евро, половината от които са на частни инвеститори, 886 млн. евро отпускат Австрийските федерални железници, а 128 млн. идват от виенската община.
Новата виенска супергара ще улесни живота на пътниците
Успоредно с нея ще изникне и нов градски квартал с жилищни блокове, офиси, магазини и собствено сити
16 юни 2010, 16:19
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!