Всеки втори пилот в гражданската авиация на Норвегия признава, че му се е случвало да заспи неволно по време на полет.
Това гласи публикувана днес анкета за случаите на заспиване, приписвани на натоварения летателен график.
От общо 389 пилоти, които са участвали в анкетата, организирана от радио-телевизионната компания NRK, 2% признават, че "често" са заспивали по време на работа, без да предупредят втория пилот, а 48% заявяват, че това им се е случвало "веднъж" или "рядко".
Опасяваме се да не би това е признак, че пилотите идват на работа изтощени, коментира вицепрезидентът на Асоциацията на пилотите от гражданската авиация в Норвегия Александер Васланд.
Отдавна сме били тревога, че в името на ефикасността е либерализиран правилникът, като е увеличено работното време и е съкратено времето за почивка, подчерта той.
Според него нерядко се случва пилот да работи 60 часа седмично, а има случаи когато те работят няколко последователни дни по 13 и дори по 15 ч.
Миналата седмица пресата в Швеция съобщи за пилот на скандинавската авиокомпания SAS, който заспал зад щурвала по време на полет от Копенхаген за Стокхолм.
Инцидентът станал още преди няколко месеца, но едва сега от авиокомпанията разкриват за него.
Самият пилот, чието име не се съобщава, признава, че през целия полет правел усилия да не заспи.
Той бил ужасно преуморен, тъй като преди това бил спал едва няколко часа, а курсът Копенхаген-Стокхолм бил четвъртият му за деня.
В крайна сметка сънят го надвил точно когато помощник-пилотът напуснал кабината, за да отиде до тоалетната.
Така в продължение на около четвърт час самолетът се движел на автопилот както в буквалния, така и в преносния смисъл - което пасажерите в салона изобщо не разбрали.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!