0

Е лена Бачева е основател на Дневникът на мама и татко, който предоставя он- и офлайн информация на родители и специалисти, подредена според възрастта на детето, населеното място и нуждите, така че всяко дете да получи навреме необходимите грижи и внимание за неговото най-добро развитие и здраве.

Елена е участник в Акселератора на ПРОМЯНАТА през 2017 г., заедно с още 12 стартиращи социални предприемачи, които са намерили решение на проблеми на децата в България. Акселераторът е двумесечна интензивна обучителна програма, която предлага специализирани безплатни обучения и индивидуални консултации. Той е част от процеса на селекция в ПРОМЯНАТА и дава възможност на участниците да подобрят своите решения и своя бизнес план преди да продължат напред в конкурса.

От малка Елена обича да твори. Следвайки тази своя страст, тя започва работа в една от най-големите световни рекламни агенции, където има възможност да се среща с различни клиенти, винаги да създава нещо ново, но и да преследва конкретни резултати.

Две млади учителки създават паралелен свят за децата в болниците

Хората в България все повече разбират какво е ПРОМЯНАТА

След като ражда за първи път, Елена решава да основе своя собствена агенция за реклама. Като млада майка тя има огромна нужда от информация как се отглежда едно дете. Тъй като не открива информацията, която й трябва, събрана на едно място и проверена от специалисти, тя решава да я събере сама – така се ражда идеята за “Дневникът на мама и татко”.

Това, което води Елена, е мечтата родителите да отглеждат здрави и щастливи деца. Изпитва вътрешната нужда да помага на другите майки, за да не се чудят, като нея в началото на майчинството, на коя информация да се доверят – дали на това, което четат в интернет, дали на инстинкта си, дали на лекаря или на майка си.

Първият продукт, който Елена създава, е книжката “Дневникът на мама”, която събира на едно място информацията за всичко важно за развитието и отглеждането на децата от раждането до 3 годинки.

От опита си в рекламния бизнес, Елена знае как да създаде подобен продукт и нещата се случват естествено и лесно. Книжката започва да се разпространява безплатно в родилните отделения в България и Елена започва бързо да получава отзиви за нея – писма от майки, подкрепата от рекламодатели, лекари и специалисти. Едва тогава тя осъзнава какво е направила и тази колективна енергия, която се създава около книжката, продължава да я движи напред.

Български деца могат да програмират роботи и да построят къща

Дневникът става най-успешната марка, създадена от нейната агенция и постепенно Елена се посвещава изцяло на работата по него. Днес книжката се издава вече почти 10 години и за този период 240 000 бройки от нея са подарени на млади семейства.

В желанието си да достигне до повече семейства, Елена създава и сайт и търси начини да го прави все по-полезен за младите родители.

Наблюденията й показват, че родителите най-често попадат на сайта, търсейки информация как да постъпят, когато детето им се разболее. Но те рядко се сещат да потърсят информация как да предпазят децата си от тези болести и от проблеми в развитието, преди да е станало късно. За сметка на това Елена получава няколко статии и от майки, които споделят своя опит и натрупано знание, след като детето им е преживяло определен проблем. Те придружават статиите си с думите: “Иска ми се да знаех всичко това по-рано”.

Ето защо Елена насочва вниманието си все повече към информация, свързана с превенция и ранно детско развитие. Опитът й я убеждава колко значима е ролята на родителите за пълноценното развитие на децата.

Промяната, смята Елена, не започва от децата, а от родителите. Заети в работа, за съжаление много родители неглижират децата си, без дори да го осъзнават. Не знаят и последиците от това. Ето защо Елена решава, че е важно да разбират по-добре логиката и значението на това, което правят за децата си, докато те растат.

Тя споделя: “През първите години, чрез начина на живот, хранене, ценности и взаимоотношения в семейството, се програмира нашето тяло, емоции, ум.”

Така се ражда идеята за “възрастовия бюлетин”, за който родители могат да се абонират на сайта на “Дневникът на мама и татко”. На него всеки родител може да запише термина, а по-късно и датата на раждане на детето си, за да получава всеки месец възрастов бюлетин. Бюлетинът информира родителите кое и защо е важно във всеки период от развитието на детето, за да не пропускат важни стъпки.

Елена координира и организира всичко около книжката и сайта “Дневникът на мама и татко”, но информацията е писана или консултирана от специалисти. Понякога Елена работи по една и съща тема с няколко специалисти, за да създаде изчерпателен материал.

Тя обръща специално внимание и на структурата и стила на поднасяне на информацията – запознава се с темата, задава на специалистите допълнителни въпроси, опитва се да влиза “в обувките” на родителите - читатели, за да е сигурна, че посланието е предадено ясно, а знанието ще им бъде полезно.

Елена развива допълнително сайта, за да се превърне в платформа, която събира всички организации, които работят в полза на деца и родители, включително неправителствените организации, училищата за родители, театри, кина, работилници за деца и издателства.

Нейният основен актив е това, че за 10 години “Дневникът на мама и татко” вече се е превърнал в авторитетната марка, на която хората се доверяват. Елена е готова да сподели този актив с всички организации – търговски и нетърговски, напълно безвъзмездно, с една основна цел: те да стигнат до родителите.

Най-удовлетворяващото в работата й за нея са думите и разказите на родители за това колко много им е помогнал “Дневникът”. Стотици са родителите, които споделят, че книжката и сайта са им дали подкрепа и увереност в момент, в който искат да направят най-доброто за детето си. За хиляди “Дневникът на мама и татко” е ежедневен източник на информация, платформа, която им дава структура, която да следват, информация какво им предстои, пространство да си записват случващото се и да планират.

Елена мечтае някой ден да работи много повече със и за родители на деца с различни специфични нужди, защото смята, че има нужда от повече информация за тях и за предизвикателствата, през които преминават.

Търсейки възможности да развие допълнително “Дневникът на мама и татко” през юни 2017 Елена се включва във второто издание на Академия за социални предприемачи, организирана от фондация Reach for Change България. Фондацията е партньор в най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп – ПРОМЯНАТА. Работата в Академията й дава увереност, че, без да го е съзнавала, развивайки “Дневникът” вече десет години, тя е успешен социален предприемач.

Решава да кандидатства месец по-късно в ПРОМЯНАТА. Успешно преминава през първите четири етапа на селекция, за да стане един от 13-те социални предприемачи, поканени в Акселератора на ПРОМЯНАТА. Споделя, че най-ценното, което открива в Акселератора е енергията на всички останали участници и успокоението, че хората, които мислят за Промяна в обществото, са винаги готови да помогнат на останалите.

Разказва, че често сред участниците, които са и конкуренти в конкурса ПРОМЯНАТА, се споделят идеи, всички си помагат. Така Елена се зарежда с още по-голямо желание да може да бъде полезна на всички.

В Акселератора Елена ще премине през общо 8 обучения до средата на ноември. Обученията ще я подготвят да се яви на интервю с експерти от България и Швеция, които ще определят кои ще са петимата нови финалисти в ПРОМЯНАТА 2017/2018. Те ще получат финансиране, медийно внимание, менторска подкрепа, обучения и достъп до международната мрежа на ПРОМЯНАТА. Публиката отново ще има шанс да гласува за своя фаворит сред петимата финалисти през януари 2018 г.

ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за четвърта поредна година партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 13 000 деца и младежи от цялата страна.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@