"Супербоул" – рекорден брой зрители и по $4,5 млн. за 30 сек. рекламен клип
Източник: Getty Images/Guliver
4

Ф иналът на националната футболна лига на САЩ „Супербоул“ е най-голямото спортно, телевизионно, но и рекламно събитие в страната, което традиционно събира милиони зрители пред малкия екран.

През 1967 година 30-секундна реклама по време на първия „Супербоул“ е струвала 40 хиляди долара. През 2014 рекламодателите (43 на брой) плащат на телевизията, излъчваща срещата, по 4,5 милиона долара за (забележете) 30-секунден рекламен клип. Е, ако компаниите имат тази възможност, клиповете може да са с продължителност и до 2 минути.

Кой и защо би дал толкова пари за 30 секунди?

Тазгодишният Супербоул, завършил с победа на Ню Инглънд Пейтриътс над Сиатъл Сийхоукс, стана най-гледаното предаване в телевизионната история на САЩ, привличайки пред малкия екран рекордните 114,4 милиона зрители, предаде Ройтерс, позовавайки се на телевизия Ен Би Си.

Финалът на първенството по американски футбол подобри миналогодишния рекорд от 112,2 милиона телевизионни зрители.

Спектакълът в почивката между полувремената на финала на първенството по американски футбол редовно се радва на по-голям зрителски интерес от средната гледаемост за самата футболна среща.

Тазгодишното шоу, в което участваха поп звездата Кейти Пери, рапърката Миси Елиът и рокаджията Лени Кравиц, не направи изключение.

Музикалните изпълнения по време на паузата са проследени от 118,5 милиона зрители – с над три милиона повече в сравнение с миналогодишното шоу с участието на Бруно Марс и "Ред хот чили пепърс", което привлече 115,3 милиона души пред малкия екран.

Рекордната гледаемост на „Супербоул“ е триумф не само за телевизия Ен Би Си и Националната футболна лига, но и за рекламодателите, платили по 4,5 милиона долара за 30-секунден клип.

Участието на музикалните звезди също се отразява благоприятно върху продажбите на албумите им.

През 2014 г. появата на Бруно Марс на спортното събитие му донесе 92 процентов скок в реализацията на последния му диск.

Това е причината рекламодателите да подготвят рекламните си клипове много старателно – може да имаш само 30-секунди, но посланието достига до над 110 млн. зрители.

Изгубеното куче от клипа на „Бъдуайзър“ със сигурност надуши правилния път към сърцата на зрителите и се превърна в една от най-коментираните реклами тази година.

Компанията „Дискавър“ пък заложи на крещяща коза.

„Доритос“ също заложиха на хумора.

От „Дав“ пък показаха със сантиментално видео, че „грижите правят мъжа по-силен“.

Автомобилната марка „Додж“ стана на 100 години през 2014 г. Ето защо компанията включи в рекламния си клип възрастни хора, които споделят мъдростите, научени през годините.

„МакДоналдс“ и този път не изневери на любовта в рекламния си клип и заявиха, че на 14 февруари някои клиенти няма да плащат сметката си с пари, а с мил жест.

Застрахователната компания „Ишурънс“ пък заложи на славата на сериала „В обувките на сатаната“ (Breaking bad) и включи в рекламния си клип актьора Брайън Кранстън.

Не всички компании и организации обаче заложиха на позитивизма. Една от най-обсъжданите реклами се оказа депресираща – или поне така смятат голяма част от зрителите на „Супербоул“.

В паузата застрахователната компания „Нейшънуайд“ (Nationwide) показа момче, което „никога няма да се научи да кара колело“, "никога няма да се научи да лети", "да се ожени" и никога няма да порасне, защото е загинало в битов инцидент.

Посланието на рекламния клип е, че най-честата причина за детска смъртност в САЩ са предотвратими битови инциденти и родителите трябва да обърнат внимание на този проблем.

Само в рамките на мача кампанията и клипът на „Нейшънуайд“ са коментирани над 230 хиляди пъти в социалните мрежи. За по-малко от 24 часа видеото събра над 4,5 милиона гледания в сайта за видеосподеляне YouTube (4,5 млн. – колкото струва един 30-секунден клип по време на финала на националната футболна лига на САЩ).

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Съдът гледа делото за клевета на бившия главен прокурор срещу Атанас Славов

Съдът гледа делото за клевета на бившия главен прокурор срещу Атанас Славов

България Преди 5 минути

Поводът - изказване на Славов, че бившият обвинител номер едно има връзка с кръга около Мартин Божанов - Нотариуса

На второ четене: НС обсъжда промени в Закона за българите, живеещи в чужбина

На второ четене: НС обсъжда промени в Закона за българите, живеещи в чужбина

България Преди 12 минути

Очаква СЕ депутатите да обсъдят на второ четене промените в ГПК И НК

Кафявите яйца ще изчезнат от магазините. Защо?

Кафявите яйца ще изчезнат от магазините. Защо?

Любопитно Преди 50 минути

Има ли разлика между кафявите и белите яйца? А между белите и кафявите кокошки?

Новият бизнес на Илон Мъск: Смарт телевизори

Новият бизнес на Илон Мъск: Смарт телевизори

Технологии Преди 1 час

X TV ще е платформа за гледане и на стрийминг

Разединените звезди в Hell's Kitchen постигнаха пирова победа

Разединените звезди в Hell's Kitchen постигнаха пирова победа

Любопитно Преди 7 часа

Царина и Никол получиха оранжеви престилки след загуба на Червените от звездния обор

Украйна чака американските оръжия за контраатака

Украйна чака американските оръжия за контраатака

Свят Преди 9 часа

Черник: Украинските въоръжени сили могат да прережат сухопътния коридор към Крим

Повдигнаха две обвинения на Димитър Стоянов

Повдигнаха две обвинения на Димитър Стоянов

България Преди 10 часа

Спрямо обвиняемия е взета мярка за неотклонение „гаранция в пари“ в размер на 5000 лева

Прокуратура даде на съд Адриан Антонов

Прокуратура даде на съд Адриан Антонов

България Преди 11 часа

През януари тази година Антонов бе на свобода с мярка "подписка"

Смениха директора на ОД на МВР в Габрово

Смениха директора на ОД на МВР в Габрово

България Преди 11 часа

Пламен Иванов е временно преназначен на ръководната длъжност

САЩ с доклад за човешките права в България

САЩ с доклад за човешките права в България

България Преди 12 часа

Значимите проблеми с правата на човека включват достоверни доклади за изтезания или жестоко отношение

АЕЖ: МВР превиши правомощията си по случая с Димитър Стоянов

АЕЖ: МВР превиши правомощията си по случая с Димитър Стоянов

България Преди 13 часа

Според АЕЖ вътрешното министерство трябвало да публикува всички записи, а не част от тях

Гражданите на ЕС с право на ремонт

Гражданите на ЕС с право на ремонт

Свят Преди 13 часа

Новите правила въвеждат засилено „право на ремонт“

Комисията за "Турски поток" прекрати заседанието си заради спорове за дневния ред

Комисията за "Турски поток" прекрати заседанието си заради спорове за дневния ред

България Преди 13 часа

Сабрутев отрече, че прекратяването му е по вина на ПП-ДБ

БГ фестивал в Йокохама

Български фестивал се проведе за втора поредна година в японския град Йокохама

България Преди 14 часа

Целта на събитието е да представи България като "привлекателна туристическа дестинация"

Министърът на труда и социалната политика Ивайло Иванов

Националният съвет за тристранно сътрудничество обсъжда обезщетенията при безработица

България Преди 14 часа

Предстои и избор на ротационни заместник-председатели на Националния съвет