Жи ите си купуват маркови тоалети и аксесоари, за да
попречат на потенциални съпернички да флиртуват с партньорите
им, установи американско проучване, цитирано от агенция ЮПИ.
Изследването било проведено от екипа на проф. Владас
Грискевициус от университета в Минесота.
Учените установили, че
луксозните стоки изпълняват и друга функция, освен естетическа.
Те подават
сигнал на другите жени да стоят далеч от сексуалните
партньори на елегантно облечените дами.
"Няма никаква логика в това американските потребителки да
харчат годишно над 250 милиарда долара за луксозни фирмени
тоалети, коментира Грискевициус. Средно американките си купуват
годишно по три маркови дамски чанти.
Явно те не го правят само
от нужда, а за да кажат на останалите дами - "Стой далеч от моя
човек!"
Екипът провел серия от експерименти, в които участвали 649
жени на различна възраст. От тях проличало, че дамите, които
носят маркови дрехи и аксесоари, се възприемат от останалите
като хора с по-верен сексуален партньор.
Това обезкуражавало
другите участнички да флиртуват с него.
"Независимо от това кой е купил луксозните артикули,
останалите участнички по-често си мислеха, че в придобиването им
е участвал мъж.
А това издава неговата привързаност, въпреки че
в повечето от случаите дамите сами си купуваха стоки от
"Гучи", "Шанел" и "Фенди"", коментира Грискевициус.
Чувството,
че една романтична връзка може да бъде застрашена от съперничка,
автоматично отключва ревност и желанието на представителките на
нежния пол да покажат превъзходство с фирмени изделия!"
Една безумна причина жените да купуват луксозни дрехи
Учените установили, че луксозните стоки изпълняват и друга функция, освен естетическа
26 юли 2013, 18:16
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!