0

Повечето от хората днес тренират. Спортът е задължително условие, ако искаме да останем във форма, независимо от възрастта и въпреки дългото седене пред компютъра. Освен че поддържат тялото стегнато, физическите упражнения се грижат и за здравето на сърцето.

Знаете ли, че сърдечносъдовите заболявания (включително инфаркт и инсулт), са причина номер 1 за смъртност в света. Всяка година те причиняват преждевременната смърт на 17,5 млн. души. До 2030 г. се очаква броят им да нарасне до 23 милиона. Изключително голям е проблемът и със затлъстяването, и заседналия начин на живот. Те водят до високо кръвно, сърдечни оплаквания. Можете да предотвратите този лош сценарий, ако вземете навременни мерки.

Какво трябва да направите? Няколко малки стъпки в правилната посока. Да промените начина си на живот. И да помислите как да започнете да се движите повече, да се храните здравословно и да включите в ежедневното си меню ценните Омега-3 мастни киселини, които съдържат цял набор от важни витамини и минерали.

От здравословна гледна точка е важно да следите нивото на холестерола и индекса на телесна маса. Трябва да знаете, че „добър” и „лош” холестерол на практика няма. Холестеролът е вещество, подобно на мазнините и е необходим на организма за производството на витамин D, жлъчка,  мъжки и женски полови хормони и други. И т.к. мазнините не се смесват с течност, за да се придвижи холестеролът до клетките на тялото, които се нуждаят от него, той има нужда от транспортна капсула. Тази функция изпълняват т.нар. липопротеини. Тези от тях, които изпълняват маршрут „черен дроб – органи“ пренасят много мазнини – холестерол и триглицериди, затова се наричат липопротеини с ниска плътност и с много ниска плътност, съответно LDL (low density lipoproteins) и V-LDL (very low density lipoproteins). Когато количеството им е по-голямо от това, от което клетките на органите се нуждаят, излишният холестерол се отлага по артериалните стени и образуват плаки. Това може да доведе води до запушване на артериите и сърдечно-съдови заболявания. Затова LDL е известен като „лош” холестерол. Обратно, липопротеините, които се движат по посока „от органите към черния дроб“ се наричат липопротеини с висока плътност - HDL (high density lipoprotein) и се славят с добра репутация, т.к. пренасят излишния холестерол към черния дроб за изхвърляне. Ако съотношението LDL:HDL надмине 4 пъти, това е сигнал за нарушение в обмяната на веществата и риск от образуване на артериални плаки.

Когато става дума за холестерол, много важно е да обърнем внимание и на триглицеридите. Тялото превръща излишните калории, които приема чрез храната, в триглицериди. Съхранява ги в мастните клетки. Хормоните регулират освобождаването на триглицериди от мастната тъкан, за да бъдат посрещнати енергийните нужди на организма.

Изследванията показват, че високото ниво на триглицериди може да увеличи риска от сърдечно-съдови заболявания.

Ето защо начинът на живот е изключително важен.

Тренирате ли вече? Физическата активност намалява риска от сърдечно-съдови заболявания. Умерено интензивната 30-минутна тренировка пет пъти седмично се отразява благотворно на сърцето. Бъдете активни всеки ден – изкачвайте стълби, вървете или карайте колело, вместо да шофирате, тренирайте заедно с приятелите и семейството.

Съчетайте тренировките с допълнителен прием на т.нар. есенциални мазнини, каквито са Омега-3. Те са важни за хората, които тренират. Омега-3 мастните киселини намаляват апетита, подобряват ефективността на всяка тренировка и редуцират натрупването на мазнини. Те подпомагат възстановяването след посещението в залата. Укрепват имунитета и помагат за по-добър сън.

Здравословното хранене също е от значение. Лошата диета е един от основните виновници, когато става въпрос за нездравословни нива на холестерола. Диета с високо съдържание на наситени мазнини и трансмазнини увеличава LDL и понижава HDL холестерола. Специалистите съветват да се ограничи консумацията на полуфабрикати, които често са богати на захар и мазнини; на газирани напитки и натурални сокове. Както и храните, направени с хидрогенирани растителни масла като шоколадови изделия, вафли, чипс, бързи закуски, сладолед и т.н.
Продуктите, богати на Омега-3 мастни киселини намаляват триглицеридите в кръвта между 15 и 30%. Така намалява и рискът от инфаркт и сърдечен удар.

На пазара у нас се предлага наистина уникална комбинация от Омега-3 мастни киселини, коензим Q10 и селен. Един от най-търсените продукти на Валмарк - ОмегаПрим, е известен с високото качество на Омега-3 мастни киселини от рибено масло, висока концентрация на селен (осигурява 82% от необходимия дневен прием) и наситен синтез на коензим Q10 (подмладява клетките и подкрепя здравето на сърцето). Всички тези ценни съставки, събрани на едно място, ви дават възможността да осигурите на организма бърз и качествен рестарт. За едно ново, по-здравословно начало. В добра форма и перфектно здраве.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@