И збрана за най-добър работодател на годината, софтуерната компания Experian откри преди броени дни новия си офис. Точно до метростанция, в сертифицирана за екосъобразност сграда, служителите на Experian се радват на удобства и съвременни работни пространства.
Всичко – от тихите кътове до местата за екипна работа и софтуера за запазване на свободни конферентни зали, е съобразено с нуждите и комфорта на служителите.
Освен че се намира точно на метростанция, в сградата и на външните паркинги са с капацитет над 200 автомобила, станция за зареждане на електрически автомобили и място за над 70 велосипеда.
Има съблекални и душове, предвидени за всички, решили да дойдат с колелото до работа.
Работните пространства отговарят на ежедневния ритъм на работа – има места за екипни срещи и уединени бюра, на които човек може да се съсредоточи.
Не липсват и традиционните за IT компания джаги и кът с игри, зони за почивка и зала за йога.
Как обстановката влияе на служителите и какви са следващите планове на Experian, разказва лично за Vesti.bg оперативният директор на компанията Петър Бънков.
С какво тази сграда се различава от досегашния дом на Experian?
Сегашната сграда има еко-сертификат за малко влияние върху околната среда. Интериорът е изцяло съобразен с нуждите на хората, които работят в компанията. Имаме места за почивка, паркинг и съблекални за велосипедистите, различни като организация работни места, софтуер за управление на залите и работното време.
Колко души работят тук?
Вече минахме 1 000 човека, но за нас акцентът пада не върху бройката служители, а върху качеството им. Знаем, че в нашата професия не можем да наемем двама младши специалисти и да смятаме, че ще вършат работата на един старши специалист. Искаме да привличаме и задържаме качествени хора, не държим просто да са „много“.
Важна ли е офисната среда за качеството на работата?
Абсолютно. Именно за това направихме толкова голяма инвестиция в новия ни офис. Очакваме отлични резултати от екипа, който има всичко необходимо, за да работи спокойно и креативно.
Какви са следващите цели на Experian България?
Нашата основна цел е развитието на хората. Да ги задържим тук, да им предоставим западна среда на работа и възможност за развитие в България.
Кои са трите ключа към успешен IT бизнес в България?
Да се намерят правилните хора, които искат да се развиват в професията си и да стават все по-добри специалисти.
Другото важно е компанията да е готова да инвестира в тези служители, както прави Experian. Искаме нашите служители да не се товарят с базови проблеми като „мога ли първо да заведа детето на градина и после да дойда на работа“.
Искаме да им спестим максимално всякакви битови проблеми, за да могат да се фокусират върху това, което е важно за тях и компанията - създаването на иновативни, конкурентни обслужване на клиенти и ефективността на различните процеси.
Третото най-важно е приятелската атмосфера, която цари в нашите екипи. Хората трябва да се чувстват добре, за да дават най-доброто от себе си.