Кауза, която може да спасява животи: Да бъдем шофьори за пример не само на думи
Източник: „Каменица” АД

П етнадесетото издание на националната кампания "Алкохолът е лош шофьор" тази година премина под мотото „Бъди ш0%ьор за пример“. Най-дългогодишната инициатива у нас срещу шофирането след употреба на алкохол на „Каменица” АД се подкрепя вече от близо 20 институции и организации с отношение към пътната безопасност. Сред дългогодишните партньори са Главна дирекция „Национална полиция“ и отдел „Пътна полиция“, Български Червен кръст (БЧК) и Съюз на българските автомобилисти (СБА). За необходимостта от подобна кампания и поддържането на диалога по тази важна за обществото ни тема, както и за резултатите от тазгодишната инициатива, разговаряме със Стелияна Митрева, мениджър „Корпоративни въпроси” в „Каменица” АД.

С какво се отличава тазгодишната кампания, която е 15-а поред? Можете ли вече да обобщите резултатите от нея?

Вече 15 години поддържаме диалога по тази важна и чувствителна тема като отговорната консумация и безопасността на пътя. Като част от Molson Coors,  от „Каменица“ следваме общата стратегия на групата за устойчиво развитие и отговорната консумация на алкохол е една от трите приоритетни области. Вярваме, че само когато употребяваме разумно алкохолните продукти, можем истински да им се насладим.

Още със старта си през 2008 г. инициативата “Алкохолът е лош шофьор” е отличена като най-добра кампания по пътна безопасност от  комисаря по транспорт към ЕС. Това е голям стимул и мотивация да продължим да говорим по темата. Тази година с  всички активности по инициативата - както онлайн, така и офлайн, успяхме да ангажираме  близо 4,6 млн. души с посланията за отговорно шофиране. Получихме и широк медиен отзвук, което изключително много ни радва предвид важността на темата. Последното издание на кампанията привлече и 13 нови партньори, които прегърнаха нашата кауза и ни помогнаха да стигнем до още по-голяма част от обществото. Това са Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата”, Българска асоциация на пострадали при катастрофи, Сдружението на жените мотористи, мотоклуб BG Riders, първият състезателен клуб във виртуална реалност RedZone, групата “Безопасно с мотор на пътя”, Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, TopRent-a-Car, както и Ford, Volvo, Jaguar, Land Rover, Moto Pfohe. 

Тази година пуснахте и онлайн платформа, свързана с 15-годишнината. Ще кажете ли малко повече за проекта?

Да, abd.bg е много важен проект за нас. Чрез него може да се проследи пътят, който сме извървели до момента с нашите партньори и клиенти. Създадохме го като онлайн платформа, която да предоставя важна и полезна информация и актуални статистически данни по темата за отговорната консумация на алкохол и безопасността на пътя. Сайтът надгражда постигнатото до този момент и допринася за развитието на инициативата, която се превърна в постоянна и устойчива кампания. Освен историята на „Алкохолът е лош шофьор“ в новия уеб портал ще намерите полезна информация за нагласите на българските водачи относно шофирането след употреба на алкохол и навиците им за безопасно движение по пътищата, както и актуална статистика от МВР. Вярваме, че abd.bg е още една стъпка в правилната посока и ще продължим да  развиваме сайта в следващите години. Целта ни е да го превърнем в обединяваща платформа не само за институции, организации и обществото, но и за други бизнеси, които се ангажират с това да дават гласност на големи социални проблеми. 

Източник: „Каменица” АД

Информацията за нагласите към шофирането и употребата на алкохол се базира на резултатите от проучване, което проведохте през май тази година. Как бихте ги обобщили?

Допитването ни показа още нещо важно - безалкохолната бира е втората най-предпочитана категория след традиционните безалкохолни напитки, на които шофьорите се спират. 41% от тях консумират безалкохолна бира, когато шофират. Всичко това показва, че усилията ни в посока на информираността в обществото по темата за безопасност по пътищата, както и алтернативните решения, които даваме на крайния потребител с продуктите ни с 0% алкохол, дават наистина много удовлетворяващи резултати. 

По проучването работихме заедно с агенция Blue Point, за да получим по-задълбочена представа за отношението на водачите към пътната безопасност и шофирането след употреба на алкохол. Сред по-интересните изводи от него са, че близо 84% от запитаните участници определят шофирането след употреба на алкохол като причина за войната по пътищата, както и че безалкохолната бира е втората най-предпочитана категория след традиционните безалкохолни напитки, които шофьорите предпочитат. Резултатите показват, че има все по-голяма осъзнатост сред българското население по отношение на нуждата да си трезвен зад волана. И това, което всъщност целим с кампанията "Алкохолът е лош шофьор", е тези резултати да не остават само на думи, но и наистина да се прилагат от всички нас в ежедневието. В закона няма, и в нашето съзнание не трябва да има, допустима граница на алкохол в кръвта. Трябва да бъдем абсолютно безкомпромисни и нетолерантни към поведение, свързано с употреба на алкохол при шофиране.

Източник: „Каменица” АД

Изненада ли Ви резултатът по отношение на безалкохолната бира - че е втората най-предпочитана категория след безалкохолните напитки, които шофьорите употребяват, когато са навън с кола?

Предвид факта, че в Бългapия биpaтa пpoдължaвa дa е сред най-ĸoнcyмиpaните нaпитĸи  смятам, че резултатът по отношение на безалкохолната бира не е толкова изненадващ. Безалкохолната бира расте с 42% тази година към септември спрямо същия период за 2021 г. Щастлива съм, че в момента предлагаме най-разнообразното безалкохолно бирено портфолио на българския пазар с нашите марки Каменица, Fresh, Staropramen 0.0, Stella Artois 0.0 и Beck’s. Тук може би е мястото да спомена, че това лято успяхме да отправим нашето послание за шофиране без алкохол и с по-нестандартни решения, сред които се откроява присъствието на безалкохолните ни продукти в различни автокина в страната като част от кампанията на партньорите ни от Kaufland. По време на 15 кинопрожекции бяха раздадени над 6000 безалкохолни бири и присъстващите имаха възможност да опитат напитките и сами да усетят, че имат добра алтернатива на алкохолната бира във всеки момент от своето ежедневие. Затова фактът, че българите все по-често залагат на любимата си напитка, но с 0% алкохол, ни кара да вярваме, че дългогодишната ни кампания "Алкохолът е лош шофьор" дава своите добри резултати.

Каква ще е посоката на кампанията оттук нататък? 

Основната цел на кампанията ни е да поддържа диалог по темата за отговорната консумация и безопасността на пътя постоянно в центъра на общественото внимание. За съжаление виждаме, че все още има голяма нужда от такъв тип кампании, затова и тя се е превърнала в кауза за нас.  Петнадесет години не са никак малко време, но и за заради това продължаваме да търсим съмишленици и да говорим активно по темата, за да стигнем до заветната нула – нула инциденти и жертви на пътя, причинени вследствие на употребата на алкохол. За да стигнем до повече хора, увеличаваме присъствието си в социалните мрежи като Instagram, където се стараем да отправяме важните послания по ненатрапчив, но достатъчно ясен и категоричен начин. Така както сме ги изразили и в специалното видео от тази година. Ще продължим да разчитаме и на партньори като мотоклуба на Жените мотористи, както и BG Riders, които този септември бяха част от мотошествието в подкрепа на кампанията. От малка инициатива в началото днес “Алкохолът е лош шофьор” е кауза, в която силно вярваме и за да постигнем реална промяна, е нужно обединението на всички - институции, бизнес, медии и общество, като първата крачка е да започнем от самите себе си. Нека бъдем истински шофьори за пример, а не само на думи. 

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
СЗО предупреди за появата на смъртоносен вирус в Етиопия

СЗО предупреди за появата на смъртоносен вирус в Етиопия

Свят Преди 6 часа

Вирусната хеморагична треска "Марбург" е един от най-опасните известни патогени, причиняващ заболяване, което често е смъртоносно

Путин и Нетаняху обсъдиха ситуацията в Близкия изток

Путин и Нетаняху обсъдиха ситуацията в Близкия изток

Свят Преди 6 часа

Споразумението за прекратяване на огъня в Газа влезе в сила на 10 октомври

Путин разговаря по телефона с беларуския си колега

Путин разговаря по телефона с беларуския си колега

Свят Преди 7 часа

Двамата лидери обмениха мнения по редица практически въпроси на двустранното сътрудничество

Учени изтъкаха миниатюрен полимер, способен да тегли кола

Учени изтъкаха миниатюрен полимер, способен да тегли кола

Технологии Преди 8 часа

Учените от Университета на Чжъцзян са преплели гъвкави и твърди полимерни вериги на молекулярно ниво

Украйна порази руска рафинерия,  радарната станция и военен влак

Украйна порази руска рафинерия, радарната станция и военен влак

Свят Преди 9 часа

Рафинерията произвежда бензин А-92/95/98/100, дизел, реактивно гориво, втечнени газове и други нефтопродукти

Бурята „Клаудия“ взе три жертви в Португалия

Бурята „Клаудия“ взе три жертви в Португалия

Свят Преди 9 часа

Наводнения парализираха Великобритания

<p>Какви са плановете за бъдещето на &quot;Лукойл&quot; в Румъния? (ОБЗОР)</p>

Какви са плановете за бъдещето на рафинерията на "Лукойл" в Румъния?

Свят Преди 9 часа

Министърът на енергетиката Богдан Иван заяви, че увеличенията на цените на горивата в Румъния не са оправдани

<p>Кой е фаворитът за следващ върховен комисар на ООН за бежанците?</p>

Шимон Холовня е фаворитът за следващ върховен комисар на ООН за бежанците

Свят Преди 10 часа

Според неотдавнашна оценка на самия Холовня неговите шансове са се подобрили значително, тъй като още страни са обещали подкрепата си за него

Украинските сили са се изтеглили от Нововасилевка в Запорожка област

Украинските сили са се изтеглили от Нововасилевка в Запорожка област

Свят Преди 10 часа

Говорителят на украинската Национална гвардия Руслан Музичук заяви, че най-трудната ситуация на фронта остава в сектора на Покровск

Запорожка АЕЦ: Ситуацията е стабилна след инцидент с електропровод

Запорожка АЕЦ: Ситуацията е стабилна след инцидент с електропровод

Свят Преди 10 часа

Това каза представител на назначеното от Москва ръководство на централата

<p>Сблъсъци на COP30 - активисти щурмуваха конференцията&nbsp;</p>

Сблъсъци на COP30 в Белем - активисти щурмуваха конференцията

Свят Преди 10 часа

С "Шествието за климата" демонстрантите се борят за климатична справедливост и защита на земите на коренното население

Зрителите избират победителя в Big Brother тази вечер

Зрителите избират победителя в Big Brother тази вечер

Любопитно Преди 10 часа

Валентин, Давид, Стоянов и Сияна се борят за голямата награда от 100 000 лв.

Колумбия купува изтребители "Грипен" заради заплахи

Колумбия купува изтребители "Грипен" заради заплахи

Свят Преди 11 часа

Договорът, който е предмет на постигнато принципно споразумение през април със СААБ, е за 17 самолета, уточни президентът Густаво Петро

Тежка катастрофа блокира прохода "Шипка", пострада мотоциклетист

Тежка катастрофа блокира прохода "Шипка", пострада мотоциклетист

България Преди 11 часа

Мотоциклетистът е откаран в болница

<p>Желязков: Това е възможният бюджет</p>

Росен Желязков: Това е възможният бюджет

България Преди 11 часа

Премиерът защити и избора на Румен Спецов за особен управител на дружествата на "Лукойл"

Иран задържа танкер с незаконна пратка в Ормузкия проток

Иран задържа танкер с незаконна пратка в Ормузкия проток

Свят Преди 12 часа

ИРНА публикува изявление на КГИР, в което се посочва, че танкерът е бил отведен в ирански териториални води