Кауза, която може да спасява животи: Да бъдем шофьори за пример не само на думи
Източник: „Каменица” АД

П етнадесетото издание на националната кампания "Алкохолът е лош шофьор" тази година премина под мотото „Бъди ш0%ьор за пример“. Най-дългогодишната инициатива у нас срещу шофирането след употреба на алкохол на „Каменица” АД се подкрепя вече от близо 20 институции и организации с отношение към пътната безопасност. Сред дългогодишните партньори са Главна дирекция „Национална полиция“ и отдел „Пътна полиция“, Български Червен кръст (БЧК) и Съюз на българските автомобилисти (СБА). За необходимостта от подобна кампания и поддържането на диалога по тази важна за обществото ни тема, както и за резултатите от тазгодишната инициатива, разговаряме със Стелияна Митрева, мениджър „Корпоративни въпроси” в „Каменица” АД.

С какво се отличава тазгодишната кампания, която е 15-а поред? Можете ли вече да обобщите резултатите от нея?

Вече 15 години поддържаме диалога по тази важна и чувствителна тема като отговорната консумация и безопасността на пътя. Като част от Molson Coors,  от „Каменица“ следваме общата стратегия на групата за устойчиво развитие и отговорната консумация на алкохол е една от трите приоритетни области. Вярваме, че само когато употребяваме разумно алкохолните продукти, можем истински да им се насладим.

Още със старта си през 2008 г. инициативата “Алкохолът е лош шофьор” е отличена като най-добра кампания по пътна безопасност от  комисаря по транспорт към ЕС. Това е голям стимул и мотивация да продължим да говорим по темата. Тази година с  всички активности по инициативата - както онлайн, така и офлайн, успяхме да ангажираме  близо 4,6 млн. души с посланията за отговорно шофиране. Получихме и широк медиен отзвук, което изключително много ни радва предвид важността на темата. Последното издание на кампанията привлече и 13 нови партньори, които прегърнаха нашата кауза и ни помогнаха да стигнем до още по-голяма част от обществото. Това са Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата”, Българска асоциация на пострадали при катастрофи, Сдружението на жените мотористи, мотоклуб BG Riders, първият състезателен клуб във виртуална реалност RedZone, групата “Безопасно с мотор на пътя”, Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, TopRent-a-Car, както и Ford, Volvo, Jaguar, Land Rover, Moto Pfohe. 

Тази година пуснахте и онлайн платформа, свързана с 15-годишнината. Ще кажете ли малко повече за проекта?

Да, abd.bg е много важен проект за нас. Чрез него може да се проследи пътят, който сме извървели до момента с нашите партньори и клиенти. Създадохме го като онлайн платформа, която да предоставя важна и полезна информация и актуални статистически данни по темата за отговорната консумация на алкохол и безопасността на пътя. Сайтът надгражда постигнатото до този момент и допринася за развитието на инициативата, която се превърна в постоянна и устойчива кампания. Освен историята на „Алкохолът е лош шофьор“ в новия уеб портал ще намерите полезна информация за нагласите на българските водачи относно шофирането след употреба на алкохол и навиците им за безопасно движение по пътищата, както и актуална статистика от МВР. Вярваме, че abd.bg е още една стъпка в правилната посока и ще продължим да  развиваме сайта в следващите години. Целта ни е да го превърнем в обединяваща платформа не само за институции, организации и обществото, но и за други бизнеси, които се ангажират с това да дават гласност на големи социални проблеми. 

Източник: „Каменица” АД

Информацията за нагласите към шофирането и употребата на алкохол се базира на резултатите от проучване, което проведохте през май тази година. Как бихте ги обобщили?

Допитването ни показа още нещо важно - безалкохолната бира е втората най-предпочитана категория след традиционните безалкохолни напитки, на които шофьорите се спират. 41% от тях консумират безалкохолна бира, когато шофират. Всичко това показва, че усилията ни в посока на информираността в обществото по темата за безопасност по пътищата, както и алтернативните решения, които даваме на крайния потребител с продуктите ни с 0% алкохол, дават наистина много удовлетворяващи резултати. 

По проучването работихме заедно с агенция Blue Point, за да получим по-задълбочена представа за отношението на водачите към пътната безопасност и шофирането след употреба на алкохол. Сред по-интересните изводи от него са, че близо 84% от запитаните участници определят шофирането след употреба на алкохол като причина за войната по пътищата, както и че безалкохолната бира е втората най-предпочитана категория след традиционните безалкохолни напитки, които шофьорите предпочитат. Резултатите показват, че има все по-голяма осъзнатост сред българското население по отношение на нуждата да си трезвен зад волана. И това, което всъщност целим с кампанията "Алкохолът е лош шофьор", е тези резултати да не остават само на думи, но и наистина да се прилагат от всички нас в ежедневието. В закона няма, и в нашето съзнание не трябва да има, допустима граница на алкохол в кръвта. Трябва да бъдем абсолютно безкомпромисни и нетолерантни към поведение, свързано с употреба на алкохол при шофиране.

Източник: „Каменица” АД

Изненада ли Ви резултатът по отношение на безалкохолната бира - че е втората най-предпочитана категория след безалкохолните напитки, които шофьорите употребяват, когато са навън с кола?

Предвид факта, че в Бългapия биpaтa пpoдължaвa дa е сред най-ĸoнcyмиpaните нaпитĸи  смятам, че резултатът по отношение на безалкохолната бира не е толкова изненадващ. Безалкохолната бира расте с 42% тази година към септември спрямо същия период за 2021 г. Щастлива съм, че в момента предлагаме най-разнообразното безалкохолно бирено портфолио на българския пазар с нашите марки Каменица, Fresh, Staropramen 0.0, Stella Artois 0.0 и Beck’s. Тук може би е мястото да спомена, че това лято успяхме да отправим нашето послание за шофиране без алкохол и с по-нестандартни решения, сред които се откроява присъствието на безалкохолните ни продукти в различни автокина в страната като част от кампанията на партньорите ни от Kaufland. По време на 15 кинопрожекции бяха раздадени над 6000 безалкохолни бири и присъстващите имаха възможност да опитат напитките и сами да усетят, че имат добра алтернатива на алкохолната бира във всеки момент от своето ежедневие. Затова фактът, че българите все по-често залагат на любимата си напитка, но с 0% алкохол, ни кара да вярваме, че дългогодишната ни кампания "Алкохолът е лош шофьор" дава своите добри резултати.

Каква ще е посоката на кампанията оттук нататък? 

Основната цел на кампанията ни е да поддържа диалог по темата за отговорната консумация и безопасността на пътя постоянно в центъра на общественото внимание. За съжаление виждаме, че все още има голяма нужда от такъв тип кампании, затова и тя се е превърнала в кауза за нас.  Петнадесет години не са никак малко време, но и за заради това продължаваме да търсим съмишленици и да говорим активно по темата, за да стигнем до заветната нула – нула инциденти и жертви на пътя, причинени вследствие на употребата на алкохол. За да стигнем до повече хора, увеличаваме присъствието си в социалните мрежи като Instagram, където се стараем да отправяме важните послания по ненатрапчив, но достатъчно ясен и категоричен начин. Така както сме ги изразили и в специалното видео от тази година. Ще продължим да разчитаме и на партньори като мотоклуба на Жените мотористи, както и BG Riders, които този септември бяха част от мотошествието в подкрепа на кампанията. От малка инициатива в началото днес “Алкохолът е лош шофьор” е кауза, в която силно вярваме и за да постигнем реална промяна, е нужно обединението на всички - институции, бизнес, медии и общество, като първата крачка е да започнем от самите себе си. Нека бъдем истински шофьори за пример, а не само на думи. 

 
Пациентът:  – Докторе, постоянно чувам гласове! Докторът:  – И какво ви казват? – Да не ви плащам!  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Обилни валежи предизвикаха свлачище в Индонезия, има жертви и изчезнали

Обилни валежи предизвикаха свлачище в Индонезия, има жертви и изчезнали

Свят Преди 6 минути

Свлачището, причинено от обилни валежи, удари три села в провинция Централна Ява

Жест на помирение: Ватиканът върна 62 артефакта на Канада

Жест на помирение: Ватиканът върна 62 артефакта на Канада

Свят Преди 15 минути

Повечето от предметите в колекцията са били изпратени в Рим от католически мисионери за изложба през 1925 г. в градините на Ватикана

Малък самолет падна в Сърбия, има загинал и ранен

Малък самолет падна в Сърбия, има загинал и ранен

Свят Преди 1 час

Загиналият е бил вторият пилот на 30 години, който е бил обявен за мъртъв на мястото на инцидента.

Нощна атака: Украйна свали две ракети „Кинжал“ и 91 дрона, жертва в Днепър

Нощна атака: Украйна свали две ракети „Кинжал“ и 91 дрона, жертва в Днепър

Свят Преди 3 часа

Една ракета и 41 дрона са поразили целите си на 13 места в Украйна

9 души загинаха, 32 ранени при взрив в полицейски участък в Кашмир

9 души загинаха, 32 ранени при взрив в полицейски участък в Кашмир

Свят Преди 4 часа

Сред загиналите при експлозията са разследващи полицаи и фотографи

Премиерът Желязков: Постигнахме най-доброто за рафинерията

Премиерът Желязков: Постигнахме най-доброто за рафинерията

България Преди 4 часа

Това заяви министър-председателят Росен Желязков по повод на получената дерогация през вчерашния ден

Обвинение за подкуп срещу един от задържаните митничари на ГКПП „Калотина“

Обвинение за подкуп срещу един от задържаните митничари на ГКПП „Калотина“

България Преди 4 часа

Вторият задържан е освободен още вчера без обвинение

Радев: Назначаването на особения управител на "Лукойл" е извън закона

Радев: Назначаването на особения управител на "Лукойл" е извън закона

България Преди 5 часа

Правителството вчера назначи Румен Спецов за особен търговски управител на четирите дружества на „Лукойл“ в България

AI навлиза стремглаво и неравно, но хората го ползват

AI навлиза стремглаво и неравно, но хората го ползват

Технологии Преди 5 часа

Вече поне 1,2 млрд. души са използвали AI инструменти

Тежка катастрофа с трима загинали на АМ "Тракия"

Тежка катастрофа с трима загинали на АМ "Тракия"

България Преди 5 часа

Движението в участъка е спряно и се пренасочва по обходни маршрути

„Истинската Матрица?“ – мистериозен димен пръстен над "Дисниленд" стресна минувачите

„Истинската Матрица?“ – мистериозен димен пръстен над "Дисниленд" стресна минувачите

Любопитно Преди 5 часа

Черният пръстен се оказа дим от пиротехническо оборудване

Деница Сачева: Спецов е подготвен, ще се справи с "Лукойл"

Деница Сачева: Спецов е подготвен, ще се справи с "Лукойл"

България Преди 6 часа

Тя добави, че коледни добавки за пенсионерите не са планирани заради ограничените възможности

Тръмп оттегли подкрепата си от емблематичната Марджъри Тейлър Грийн

Тръмп оттегли подкрепата си от емблематичната Марджъри Тейлър Грийн

Свят Преди 6 часа

"Маги "Лудата" само СЕ ОПЛАКВА, ОПЛАКВА, ОПЛАКВА", написа Тръмп по адрес на законодателката от щата Джорджия

Рязък скок: 191 депутати отсъстваха неоправдано от парламента през октомври

Рязък скок: 191 депутати отсъстваха неоправдано от парламента през октомври

България Преди 6 часа

Депутатът с най-много неоправдани отсъствия е председателят на „ДПС-Ново начало“ Делян Пеевски – пет

"63 сенки ще ви следят": Започна „Маршът за ангелите“ в памет на жертвите от „Пулс"

"63 сенки ще ви следят": Започна „Маршът за ангелите“ в памет на жертвите от „Пулс"

Свят Преди 7 часа

При пожара в нощния клуб „Пулс“ загинаха 63 души, а над 200 бяха ранени