Кауза, която може да спасява животи: Да бъдем шофьори за пример не само на думи
Източник: „Каменица” АД

П етнадесетото издание на националната кампания "Алкохолът е лош шофьор" тази година премина под мотото „Бъди ш0%ьор за пример“. Най-дългогодишната инициатива у нас срещу шофирането след употреба на алкохол на „Каменица” АД се подкрепя вече от близо 20 институции и организации с отношение към пътната безопасност. Сред дългогодишните партньори са Главна дирекция „Национална полиция“ и отдел „Пътна полиция“, Български Червен кръст (БЧК) и Съюз на българските автомобилисти (СБА). За необходимостта от подобна кампания и поддържането на диалога по тази важна за обществото ни тема, както и за резултатите от тазгодишната инициатива, разговаряме със Стелияна Митрева, мениджър „Корпоративни въпроси” в „Каменица” АД.

С какво се отличава тазгодишната кампания, която е 15-а поред? Можете ли вече да обобщите резултатите от нея?

Вече 15 години поддържаме диалога по тази важна и чувствителна тема като отговорната консумация и безопасността на пътя. Като част от Molson Coors,  от „Каменица“ следваме общата стратегия на групата за устойчиво развитие и отговорната консумация на алкохол е една от трите приоритетни области. Вярваме, че само когато употребяваме разумно алкохолните продукти, можем истински да им се насладим.

Още със старта си през 2008 г. инициативата “Алкохолът е лош шофьор” е отличена като най-добра кампания по пътна безопасност от  комисаря по транспорт към ЕС. Това е голям стимул и мотивация да продължим да говорим по темата. Тази година с  всички активности по инициативата - както онлайн, така и офлайн, успяхме да ангажираме  близо 4,6 млн. души с посланията за отговорно шофиране. Получихме и широк медиен отзвук, което изключително много ни радва предвид важността на темата. Последното издание на кампанията привлече и 13 нови партньори, които прегърнаха нашата кауза и ни помогнаха да стигнем до още по-голяма част от обществото. Това са Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата”, Българска асоциация на пострадали при катастрофи, Сдружението на жените мотористи, мотоклуб BG Riders, първият състезателен клуб във виртуална реалност RedZone, групата “Безопасно с мотор на пътя”, Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, TopRent-a-Car, както и Ford, Volvo, Jaguar, Land Rover, Moto Pfohe. 

Тази година пуснахте и онлайн платформа, свързана с 15-годишнината. Ще кажете ли малко повече за проекта?

Да, abd.bg е много важен проект за нас. Чрез него може да се проследи пътят, който сме извървели до момента с нашите партньори и клиенти. Създадохме го като онлайн платформа, която да предоставя важна и полезна информация и актуални статистически данни по темата за отговорната консумация на алкохол и безопасността на пътя. Сайтът надгражда постигнатото до този момент и допринася за развитието на инициативата, която се превърна в постоянна и устойчива кампания. Освен историята на „Алкохолът е лош шофьор“ в новия уеб портал ще намерите полезна информация за нагласите на българските водачи относно шофирането след употреба на алкохол и навиците им за безопасно движение по пътищата, както и актуална статистика от МВР. Вярваме, че abd.bg е още една стъпка в правилната посока и ще продължим да  развиваме сайта в следващите години. Целта ни е да го превърнем в обединяваща платформа не само за институции, организации и обществото, но и за други бизнеси, които се ангажират с това да дават гласност на големи социални проблеми. 

Източник: „Каменица” АД

Информацията за нагласите към шофирането и употребата на алкохол се базира на резултатите от проучване, което проведохте през май тази година. Как бихте ги обобщили?

Допитването ни показа още нещо важно - безалкохолната бира е втората най-предпочитана категория след традиционните безалкохолни напитки, на които шофьорите се спират. 41% от тях консумират безалкохолна бира, когато шофират. Всичко това показва, че усилията ни в посока на информираността в обществото по темата за безопасност по пътищата, както и алтернативните решения, които даваме на крайния потребител с продуктите ни с 0% алкохол, дават наистина много удовлетворяващи резултати. 

По проучването работихме заедно с агенция Blue Point, за да получим по-задълбочена представа за отношението на водачите към пътната безопасност и шофирането след употреба на алкохол. Сред по-интересните изводи от него са, че близо 84% от запитаните участници определят шофирането след употреба на алкохол като причина за войната по пътищата, както и че безалкохолната бира е втората най-предпочитана категория след традиционните безалкохолни напитки, които шофьорите предпочитат. Резултатите показват, че има все по-голяма осъзнатост сред българското население по отношение на нуждата да си трезвен зад волана. И това, което всъщност целим с кампанията "Алкохолът е лош шофьор", е тези резултати да не остават само на думи, но и наистина да се прилагат от всички нас в ежедневието. В закона няма, и в нашето съзнание не трябва да има, допустима граница на алкохол в кръвта. Трябва да бъдем абсолютно безкомпромисни и нетолерантни към поведение, свързано с употреба на алкохол при шофиране.

Източник: „Каменица” АД

Изненада ли Ви резултатът по отношение на безалкохолната бира - че е втората най-предпочитана категория след безалкохолните напитки, които шофьорите употребяват, когато са навън с кола?

Предвид факта, че в Бългapия биpaтa пpoдължaвa дa е сред най-ĸoнcyмиpaните нaпитĸи  смятам, че резултатът по отношение на безалкохолната бира не е толкова изненадващ. Безалкохолната бира расте с 42% тази година към септември спрямо същия период за 2021 г. Щастлива съм, че в момента предлагаме най-разнообразното безалкохолно бирено портфолио на българския пазар с нашите марки Каменица, Fresh, Staropramen 0.0, Stella Artois 0.0 и Beck’s. Тук може би е мястото да спомена, че това лято успяхме да отправим нашето послание за шофиране без алкохол и с по-нестандартни решения, сред които се откроява присъствието на безалкохолните ни продукти в различни автокина в страната като част от кампанията на партньорите ни от Kaufland. По време на 15 кинопрожекции бяха раздадени над 6000 безалкохолни бири и присъстващите имаха възможност да опитат напитките и сами да усетят, че имат добра алтернатива на алкохолната бира във всеки момент от своето ежедневие. Затова фактът, че българите все по-често залагат на любимата си напитка, но с 0% алкохол, ни кара да вярваме, че дългогодишната ни кампания "Алкохолът е лош шофьор" дава своите добри резултати.

Каква ще е посоката на кампанията оттук нататък? 

Основната цел на кампанията ни е да поддържа диалог по темата за отговорната консумация и безопасността на пътя постоянно в центъра на общественото внимание. За съжаление виждаме, че все още има голяма нужда от такъв тип кампании, затова и тя се е превърнала в кауза за нас.  Петнадесет години не са никак малко време, но и за заради това продължаваме да търсим съмишленици и да говорим активно по темата, за да стигнем до заветната нула – нула инциденти и жертви на пътя, причинени вследствие на употребата на алкохол. За да стигнем до повече хора, увеличаваме присъствието си в социалните мрежи като Instagram, където се стараем да отправяме важните послания по ненатрапчив, но достатъчно ясен и категоричен начин. Така както сме ги изразили и в специалното видео от тази година. Ще продължим да разчитаме и на партньори като мотоклуба на Жените мотористи, както и BG Riders, които този септември бяха част от мотошествието в подкрепа на кампанията. От малка инициатива в началото днес “Алкохолът е лош шофьор” е кауза, в която силно вярваме и за да постигнем реална промяна, е нужно обединението на всички - институции, бизнес, медии и общество, като първата крачка е да започнем от самите себе си. Нека бъдем истински шофьори за пример, а не само на думи. 

 
Връща се мъж от командировка и пита 5 годишния си син: - Докато ме нямаше, дойде ли някой чичко на гости? - Нееее! - А,…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Районното управление в Кюстендил има нов началник

Районното управление в Кюстендил има нов началник

България Преди 49 минути

Главен инспектор Иван Георгиев работи в системата на МВР от 2003 година

"Знаем добре какво правите": САЩ с остро предупреждение към Иран

"Знаем добре какво правите": САЩ с остро предупреждение към Иран

Свят Преди 1 час

Ще си понесете последствията на място и време, които ние ще изберем, заяви американският министър на отбраната Пийт Хегсет

Петима души загинаха при трагичен инцидент в семейна ферма в Сърбия

Петима души загинаха при трагичен инцидент в семейна ферма в Сърбия

Свят Преди 1 час

Властите го определят като един от най-тежките подобни случаи в региона в последните години

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

България Преди 2 часа

Инцидентът е станал на 384-ия километър на магистралата, в района на Провадия

Хан Док Су подаде оставка и обяви кандидатурата си за президентските избори

Хан Док Су подаде оставка и обяви кандидатурата си за президентските избори

Свят Преди 2 часа

Постът временно ще заеме министърът на финансите Чой Сан Мок, както изисква законът

Министерството на туризма поема управлението на плаж „Болата“

Министерството на туризма поема управлението на плаж „Болата“

България Преди 3 часа

Ще се работи за осигуряване на свободен достъп до плажа

Отбелязваме 149 години от избухването Априлското въстание

Отбелязваме 149 години от избухването Априлското въстание

Любопитно Преди 3 часа

Това е едно от най-значимите събития в българската история

<p>Илюминатите &ndash; мистерия, конспирации, но каква е истината</p>

Илюминатите – мистерия, конспирации, но каква е истината

Любопитно Преди 3 часа

Историята на едно от най-известните тайни общества

Тийнейджър с тротинетка блъсна жена и дете в Бургас (ВИДЕО)

Тийнейджър с тротинетка блъсна жена и дете в Бургас (ВИДЕО)

България Преди 4 часа

Инцидентът е записан от охранителна камера

Гърция поема председателството на Съвета за сигурност на ООН

Гърция поема председателството на Съвета за сигурност на ООН

Свят Преди 4 часа

Това е органът, който има главната отговорност за поддържането на международния мир и сигурност

На 116 години: Почина най-възрастната жена в света

На 116 години: Почина най-възрастната жена в света

Свят Преди 4 часа

Това е бразилската монахиня Ина Канабаро Лукас

Снимката е архивна!

Руска атака с дрон срещу Одеса, има загинали

Свят Преди 4 часа

Нанесени са и редица материални щети

Милена Златкова откровено за Христо, майчинството и каузите

Милена Златкова откровено за Христо, майчинството и каузите

Любопитно Преди 5 часа

През изминалите 25 години гласът ѝ е безспорно един от най-известните в българското радио

<p>Сенатът на САЩ не успя да блокира митата на Тръмп</p>

Сенатът на САЩ не събра мнозинство, за да блокира митата на Тръмп

Свят Преди 6 часа

Предложението целеше отмяна на националното извънредно положение, обявено от американския президент

Какви природни ресурси притежава Украйна и за какво се използват

Какви природни ресурси притежава Украйна и за какво се използват

Свят Преди 6 часа

След месеци на политически обрати, Вашингтон и Киев най-накрая постигнаха съгласие по стратегическото споразумение