100 години коледна магия с Кока-Кола
Източник: Coca-cola
0

В година, в която малко неща изглеждат нормални, стабилни или успокояващи, все пак има нещо, на което можем да разчитаме – Кока-Кола чества и споделя магията на Коледа.

Всъщност сега дори е изключително специален празничен сезон за Кока-Кола, тъй като бележи 100-годишнината на коледните ни реклами. От Дядо Коледа на Хадън Съндблом до полярните мечки и камионите „Празниците идват“, коледните реклами на Кока-Кола очароват поколенията вече повече от век.

Както винаги с Кока-Кола, нашите кампании се развиват с променящите се времена, отразявайки културни тенденции и исторически събития. Новата коледна кампания, която стартира глобално този месец, не е по-различна. Тя показва колко е важно да бъдем „присъстващи“ с близките си, дори ако не можем да бъдем заедно физически. Наречена „Писмото“, кампанията отразява нашия дух и напомня, че най-добрият подарък, който можете да дадете тази Коледа, е просто... себе си.

Къде започва всичко

Тъй като Кока-Кола продължава да отразява обществото и през 2020 г., ние се питаме какво можем да научим от отминалите времена. За да разкажем тази специална коледна приказка и да покажем някои скъпоценни камъни от трезорите, помолихме архивния екип на Кока-Кола да ни върне там, където всичко започва – Бурните 20 години (от 1920 г.).

По това време, Кока-Кола вече е много популярна, но все още й се наслаждават основно през лятото. За да стимулира продажбите през по-студените месеци, Арчи Лий от рекламна агенция D’Arcy създава нов слоган „Жаждата не познава сезон“ и създава първите реклами с участието на Дядо Коледа. В онези дни Дядо Коледа изглежда много различно. От края на 19-ти век той е представян като много строг и мрачен, а понякога дори и като елф.

През 1930 г. Кока-Кола започва да представя различна, по-жизнерадостна интерпретация. Рисунката на художника Фред Мизен на мъж, облечен като Дядо Коледа, който пие Кока-Кола до соден фонтан, е далеч по-весела, но все още не изобразява Дядо Коледа като самостоятелен персонаж.

Навлизането на Хадън Съндблом

Истинската трансформация се оформя през 1931 г., когато D’Arcy възлагат новата серия от коледни реклами на Кока-Кола на илюстратора Хадън Съндблом. Той иска Дядо Коледа да бъде „истински“ човек – топъл, весел, приятелски настроен и, нека си го признаем, леко закръглен.

Съндблом се връща към скандинавските си корени и представата за Свети Никълъс, за да създаде новия Дядо Коледа, който прави своя дебют през 1931 г. Произведенията на Съндблом са толкова успешни, че картините му остават в центъра на коледните реклами на Кока-Кола в продължение на 33 години. Превръщат се в едни от най-ценените експонати в колекцията от произведения на изкуството на Кока-Кола и са изложени по целия свят, включително в Лувъра в Париж. Картините са толкова емблематични, че мнозина вярват, че Кока-Кола е „измислила“ Дядо Коледа. Не е така, твърди архивният екип на Кока-Кола – те просто са изградили начина, по който мислим, че той изглежда.

Картините на Съндблом са едни от най-внимателно изработените изображения в историята на рекламата, придържайки се към строга цветова схема и с включени едва по няколко думи. Защо това е така? Легендарният председател на Coke по това време – Робърт Удръф, страстно се застъпва за изображения в рекламите на Кока-Кола, които да разказват история.

Източник: Coca-cola

В изображенията има очарователни истории, ако се вгледате достатъчно внимателно. Например, докато Америка се готви за война през 1943 г., Дядо Коледа може да бъде видян да подкрепя американските войници с чувал за играчки през рамо, съдържащ военни облигации. Когато войната свършва, празничната реклама от 1945 г. отразява емоцията от завръщането у дома, показвайки как Дядо Коледа влиза в дом с приветствена нота и Кока-Кола в ръка. Тъй като Дядо Коледа винаги е синоним на подаръци и играчки, рекламите отразяват и модерните и актуални тенденции при играчките, показвайки еволюцията от дървени играчки през 30-те години до електрически влак и хеликоптер през 1964 г.

Тези развиващи се културни маркери в картините на Съндблом утвърждават коледните реклами на Кока-Кола в социалната психика. Хората, изучавали подробно изображенията, дори забелязват, че коланът на Дядо Коледа е обърнат в едно от тях. Това се случва, защото Съндблом започва да се използва като жив модел и прерисува отражението си от огледалото.

Бели мечки и коледни камиони

През 1993 г., когато полярните мечки на Кока-Кола правят своя телевизионен дебют, се ражда нова коледна звезда. Всъщност белите мечки не са съвсем нови, тъй като Кока-Кола ги използва за пръв път във Франция през 1922 г. Сценаристът и режисьор Кен Стюарт ги анимира за телевизията, а през 2013 г. легендарният филмов режисьор Ридли Скот добавя и своя щрих. Той режисира късометражен филм „Снежна мечка“, който предава усещането, че присъстваме истински с нашите семейства по Коледа.

През 1995 г. коледните камиони на Кока-Кола са пуснати в САЩ. С мигащите си светлини, очарователния зимен пейзаж и незабравимата мелодия „Празниците идват“, камионите бързо се превръщат в разпознаваем символ на Коледа в много страни по света. Те използват и наследството на коледната история на Кока-Кола, като Дядо Коледа на Съндблом украсява камионите отстрани. На някои пазари изследванията показват, че много потребители свързват появата на камионите на Кока-Кола с истинското начало на празничния сезон.

Традицията продължава

Вече през 2020 г., новата ни глобална коледна кампания – „Писмото“, стартира със сърдечното послание „Тази Коледа подарете нещо, което само Вие може да дадете“ – себе си. Посланието отговаря на днешното време и отразява коледното наследство на Кока-Кола, като дава усещане за приемственост. Познатите елементи, които хората винаги свързват с Кока-Кола и Коледа, са там.

Става въпрос за семейството, да присъстваш в момента и да имаш време да му се отдадеш и да помислиш. За повече от 100 години Кока-Кола изгражда богатство от спомени за Коледа – една дълбока връзка, тясно вплетена в обществото, съвременната култура и семейните традиции. Това е наследство, с което да се гордеем, и вълшебна връзка с Коледа, която със сигурност ще продължи и за поколенията напред.

BOX-OUT Story: Нашата коледна кампания за 2020 г., разопакована

Източник: Coca-cola

Режисиран от носителя на Оскар, Тайка Уайтити и създаден от Wieden+Kennedy London, филмът разгръща магията на Коледа в изпълнена с надежда приказка за безусловната бащинска любов и пътешествието на един баща, за да сбъдне коледната мечта на дъщеря си.

Уолтър Сузини, Старши вицепрезидент „Маркетинг“ за Европа, разказва повече за коледната кампания през 2020 г.: „Кока-Кола традиционно се свързва с Коледа и през последните десет десетилетия е създала запомнящи се кампании по целия свят. Тазгодишната кампания следва тази традиция и използва много от знаците на нашите емблематични празнични кампании, включително създаденото от Съндблом изображение на Дядо Коледа и коледния камион, за да донесе приповдигнато послание за надежда и оптимизъм на потребителите. 2020 г. беше странна и безпрецедентна година за много от нас и този празничен сезон може да се наложи да направим нещата малко по-различно, тъй като хората по света продължават да се ориентират в предизвикателствата на пандемията. Новата кампания от Кока-Кола продължава с цел обединяване и вдъхновяване на хората. Кампанията също така отразява истинската магия на Коледа и важността на иницииране на промяна в поведението и по-голямо признание за близките ни хора, чувство за общност и преди всичко необходимостта да присъстваме истински тази Коледа – независимо дали виртуално или физически.“

 
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Млад човек бе прострелян смъртоносно в Сливен

Млад човек бе прострелян смъртоносно в Сливен

България Преди 1 час

Има двама задържани по случая

БАЗ и СЗБ: Защо държавата гони ваксинирани на улицата

БАЗ и СЗБ: Защо държавата гони ваксинирани на улицата

България Преди 2 часа

Това питат ресторантьорите в отворено писмо до премиера Кирил Петков

<p>Котката, която бъркат с куче</p>

Котката, която бъркат с куче

Любопитно Преди 6 часа

Кефир още няма 2 години, но вече тежи 12 килограма

<p>Депутат&nbsp;от ИТН застава начело на Тотото</p>

Депутатът от "Има такъв народ" Александър Тодоров застава начело на Българския спортен тотализатор

България Преди 6 часа

В Управителния съвет на БСТ ще влязат още Росен Иванов и Георгий Султанов

Адел

През сълзи: Защо Адел се извини 8 пъти за 92 секунди

Свят Преди 7 часа

"Толкова съм засрамена", каза още Адел

Министър на здравеопазването - Асена Сербезова (ПП)

Сербезова каза ще има ли нови мерки срещу COVID-19

Теми в развитие Преди 8 часа

Мерките, които ще се вземат в районите с по-голяма заболеваемост, предстоят да се вземат след 5 дни, съобщи Сербезова

кръводаряване

"Пирогов": Нуждаем се спешно от кръводарители

България Преди 9 часа

Към днешна дата, повече от всеки друг път, лечебното заведение има необходимост от безвъзмездни кръводарители с кръвна група "А" (с резус фактор положителен)

Volkswagen T-Roc R

VW T-Roc R с 300 к.с. стартира от 81 хиляди лева в България

Технологии Преди 10 часа

Топ версията на T-Roc бе представена още през 2019 г., но едва сега моделът вече може да бъде поръчан в България.

<p>Учените биха искали да знаете това</p>

Учените биха искали да знаете това

Любопитно Преди 10 часа

Кое е нещото, което учените биха искали всички хора да знаят

Windows 11

Windows 11 ще позволява писане с гласови команди

Технологии Преди 10 часа

Гласовият контрол на клавиатурата ще даде по-голяма свобода

Румъния няма да влиза в никакъв въоръжен конфликт

Румъния няма да влиза в никакъв въоръжен конфликт

Свят Преди 18 часа

Динку: Не можем да сведем до минимум възможността за военен конфликт на границата с Украйна

Ето как Русия печели от милиарди от заплахите срещу Украйна

Ето как Русия печели от милиарди от заплахите срещу Украйна

Свят Преди 19 часа

S&P: Според нашия основен сценарий руската икономика и финансова система ще продължат да издържат на шоковете

<p>&bdquo;Украинците са готови да разкъсат руснаците с голи ръце&ldquo;</p>

Генерал: Украинците са готови да разкъсат руснаците с голи ръце

Свят Преди 20 часа

Генерал-лейтенант Павлюк: Имаме около половин милион души, преминали през война в тази страна, в която са загубили някого

Кунчев с прогноза за COVID-19 през март

Кунчев с прогноза за COVID-19 през март

Теми в развитие Преди 22 часа

След края на февруари ситуацията с COVID-19 ще се нормализира

Лорер: Всички проблеми в обществото са адресирани

Лорер: Всички проблеми в обществото са адресирани

България Преди 22 часа

Заплатите на учителите ще се вдигнат с 25% над средната за България

САЩ преговарят с Катар да замести Русия при война

САЩ преговарят с Катар да замести Русия при война

Свят Преди 23 часа

Байдън планира да покани в САЩ емира на Катар шейх Тамим бин Хамад Ал Тани