Инспектори от Комисията за защита на потребителите са извършили 1570 проверки по българското Черноморие за спазване изискванията на Закона за туризма и до момента са глобили около 100 търговци, съобщиха от пресслужбата на комисията.
Проверени са 243 средства за подслон и места за настаняване, 599 заведения за хранене и развлечения и 7 туроператори и турагенти. Инспектирани са и 4 плажа.
Нарушенията през миналата година в средствата за подслон и местата за настаняване в северните курорти са били свързани с необявяване на видно място на цените на нощувките и другите предлагани услуги, с липса на регистър на настанените туристи и за реализираните от тях нощувки и предлагане на услуги, които не отговарят на изискванията за определената категория на обекта.
Към настоящия момент присъства единствено нарушението, че регистърът на настанените туристи и реализираните нощувки, който вече е наличен, не се заверява ежемесечно от кмета на общината.
В заведенията за хранене и развлечения в южните курорти пък липсват лист- и карт менюта.
Тук следва да се отчете обаче фактът, че има голяма конкуренция и с цел привличане на потребители, се
спестява част от информацията като цени и грамажи на предлагания асортимент.
Това се отнася предимно за обекти, които имат сезонен характер.
Други нарушения са предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран туристически обект и поставяне на надписи, които заблуждават туристите за вида, наименованието и категорията на обекта.
През 2010 г. на много заведения беше наложена мярката "временно затваряне на туристически обект", докато тази година това го няма.
На Южното Черноморие картината е по-различна.
Наблюдават се обекти, които опитват да направят същите нарушения, констатирани през миналото лято.
Това се отрази на организацията на контролната дейност и наложи включването на екипи от вътрешността на страната, които да подпомогнат работата на регионалните инспектори.
Подадените от туристи сигнали във временните приемни на комисията пък са за отмяна на резервации или дублиране на резервации, за лоша хигиена и некачествено обслужване, за липса на достатъчно свободна зона на плажа и за принудителна продажба на чадъри и шезлонги.
Други туристи са се оплакали от лоша храна в хотел, изискване за заплащане на тоалетна и неиздаване на документ за продажба.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!