"Ирок", или както от VW го обявяват "scIROCco", използва модифицираната платформа на последната генерация "Голф". Тривратият хечбек обаче ще има обаче цели 100 мм по-голямо междуосие от европейския господар в компактния клас, а освен това ще е и с 36 мм по-дълъг, както и 41 мм по-широк от "Голф" V.
Оформлението на екстериора на студийния автомобил може би предвещава нова дизайнерска линия във "Фолксваген" - впечатление прави огромната шестоъгълна радиаторна решетка, както и елегантните предни светлини, които придават на концепткара доста хищническо изражение.
А-колоните са силно наклонени и преливат с плавна чупка към тавана и задната част на автомобила. Там пък впечатление правят масивните С-колони, както и сериозният спойлер над малкото стъкло.
19-цоловите джанти, влезли под арките над мускулестите раздувки на калниците, също не остават никакво съмнение в характера на новото "Сироко".
Традиционно за студия интериорът е футуристичен. Много метални апликации, синя светлина, максимално опростени уреди, въздуховоди, които повтарят геометрията на радиаторната решетка - това са акцентите в оформлението на кокпита.
В серийния модел обаче съвсем сигурно той ще изглежда доста по-конвенционално.
За задвижващ агрегат е предвиден познатият от "Голф" 4-цилиндров TSI двигател, от чийто 1,4-литров обем - плюс компресор и турбо обаче - са изстискани 210 к.с. Скоростната кутия, разбира се, е DSG.
В шосейната версия ще се вграждат мотори с мощност от 140 до 210 "коня". В гамата задължително ще има един или дори два дизелови агрегата.
Първото поколение на "Сироко", чийто дизайн е дело на италианския гуру Джорждето Джуджаро, се появи през 1974.
Втората генерация на народния спортист, дошла на бял свят през 1981 г., пък се произвеждаше цели 11 години, макар още през 1988 г. VW да бяха лансирали неговия наследник - "Корадо".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!