Ма ар и далеч от България, проучването дава любопитни резултати, които може да се окажат полезни и на родна почва.
От 1 юли в Русия влезе в сила нов закон за рекламата, с който се правят първи опити за борба със спама. В тази връзка компаниите "Лаборатория Касперского" и "Subscribe.Ru" публикуваха данни от изслеване на поръчителите на спам реклами в страната. Макар и далеч от България, проучването дава любопитни резултати, които може да се окажат полезни и на родна почва.
Целта на изследователите била да установят какъв е типичният поръчител на подобни реклами и ще се промени ли поведението ми след влизането на новия закон в сила. Експертите се опитали да определят и кое мотивира фирмите да прибягват до спам услуги и дали те наистина са ефективни за бизнеса им.
Подбрани били 500 компании, които рекламират чрез спам. Така най-много били работещите в сферата на туризма (14%), предоставящите ремонтни услуги (9,3%) и занимаващите се с полиграфия (7%). В хода на изследването било проведено анонимно телефонно интервю, в което анкетиращият се представял за служител в малка фирма, която също иска да си поръча спам реклама и иска съвет от колегите.
Получили се следните резултати:
* Около 60% от поръчителите на спам отричали да използват подобни похвати. Според анализаторите това е доказателство, че те са наясно с негативното отношение към спама.
* Компаниите, прибягващи до спам, обикновено са малки и по принцип не гледат на репутацията като на нещо, което е от ключово значение за тях.
* 32,5% от поръчителите заявяват писма с "максимален обхват" ? над 1 млн. адреса. Рядко или никога не се отчита целева аудитория.
* Цената на поръчката варира от 1000 до 45000 рубли. 50% от анкетираните признали, че плащат от 3001 до 6000 рубли за едно разпращане.
* Нито един от анкетираните не може да оцени адекватно икономическия ефект от поръчката. Спамът се поръчва на принципа "щом е евтино, защо пък не".
* За някои от фирмите формалната забрана на спама е причина да спрат с поръчките, тъй като се опасяват от съдебно преследване.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!