Българската национална телевизия ще спечели над 5 млн. лв. от договори за реклама и спонсорство от излъчването на 64-те мача от световното първенство по футбол, макар българският отбор да не участва.
Тези приходи включвали и бартерните договори, съобщи Димитър Димитров, директор на направление "Маркетинг и реклама", цитиран от "Дневник".
"Отчитаме купуването на правата за излъчването на мондиала от нашата медия като изключително добра инвестиция. В момента имаме рекламни блокове с рекордна продължителност над 8 минути, които съдържат повече от 30 клипа, при положение че се играят още мачовете от груповата фаза. Очакванията ни за рекламния блок по време на финала са той да бъде повече от 12 минути", обяснил Димитров.
БНТ купи лиценза за излъчване на световното първенство на територията на България през май 2005 г. срещу близо 3.8 млн. лв. след близо едногодишни преговори със собственика на правата "Инфронт спорт" (Infront Sport).
Първата оферта била за около 7.8 млн. лв. За световното първенство през 2002 г. в Япония и Корея БНТ плати 4.5 млн. лв. и не успя да събере толкова пари от реклами.
За програмата от световните финали в Германия БНТ има общо осем спонсора. Един от тях е генерален и това е мобилният оператор "М-тел", който според официалната оферта на телевизията би трябвало да е платил около 900 000 лв. без ДДС. Рекламирани като партньори са бирите "Каменица", автомобилите "Хюндай", боите "Пастело", центърът за гуми "Диана" и компютърната фирма "Реново".
За обикновените рекламодатели цената на 30-секунден клип по време на най-ранните мачове от груповата фаза на световното първенство е 3900 лв., за срещите от 19.00 ч. - 6000 лв., а за 22.00 ч. - 5400 лв.
Двубоите от осминафиналната фаза на турнира са от 18.00 и 22.00 ч. и клиповете с продължителност половин минута в това време струват съответно 6600 и 6900 лв.
Рекламата по време на четвъртфиналите е с цена между 6900 и 7500 лв. за 30 секунди. За полуфиналите и за мача за третото място - 7800 лв., а за финала - 8100 лв.
Според данни на сайта www.bloginitiative.com, който отчита телевизионния рейтинг на световното първенство в световен мащаб, първите срещи в групите на турнира имат 12% средна гледаемост на територията на България. Средният рейтинг на първенството за този период е най- висок в Аржентина - 22.8% (2.3 млн. души).
Най-гледан е бил мачът между Бразилия и Хърватия - около 60 млн. зрители.