А мериканският автомобилен гигант "Дженеръл мотърс" представи новия си седан от бизнес клас "Буик Парк Авеню", предназначен за пазара в Китай.
Там GM произвежда колите от тази марка съвместно с "Шанхай Аутомотив Индъстри". Сред предлаганите модели са и "ЛаКрос", "Ексел" и GL8
"Парк Авеню" се предлага само в една модификация - с всички екстри. Седалките, тапицирани с кожа, са с вграден масажор, а предните се регулират в цели осем направления.
Не предизвиква учудване нито мултимедийната система, нито сателитната навигация, нито пък опцията за дистанционно запалване на двигателя.
Колата е построена на универсалната платформа на GM за автомобили със задно предаване.
При двигателите все пак има известен избор. Шестцилиндровите агрегати са два - с работен обем от 2,8 л и 3,6 л. Цената на автомобила в зависимост от избрания вариант е между 40 и 50 хил. долара.
С по-големия мотор, чиято мощност възлиза на 250 к.с. (максимален въртящ момент от 340 Нм) луксозният седан ускорява от покой до 100 км/ч за 7,8 сек. По-скромният двигател е с 201 к.с., а въртящият му момент възлиза на 265 Нм.
От края на миналата година китайският пазар е най-важният за "Буик". Там са продадени близо 230 хил. автомобила от тази марка, докато на родна почва представянето й е все по-слабо.
Анализаторите обясняват това с дългата - над 100-годишна, история на "Буик" и специфичното излъчване на марката, което и пречи да привлече млади клиенти.
В Китай пък дългогодишната традиция в производството на автомобили се смята за гаранция за качество, а марки като "Буик", "Шевролет" и "Кадилак" се асоциират с лукс и заможност.
Преди две години по високите етажи управлението на GM се заговори за спиране на производството на "Буик", но изглежда успехът на китайския пазар е предотвратил - или поне отложил, излизането на марката в историята.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!