"Приетата специална процедура за приватизация на търговски дружества от значение за националната сигурност, по която предложението на Министерския съвет се одобрява от Народното събрание, противоречи на прокламирания в чл. 8 от Конституцията на Република България принцип за разделение на властите и конкретните им правомощия, определени в конституцията. Одобрението на Народното събрание става част от смесен фактически състав, в който всички други решения са на органи на изпълнителната власт. По този начин отговорността за приватизационните сделки се прехвърля от Министерския съвет на Народното събрание.".
"С параграф 5 е създаден списък от търговски дружества, без да е ясно какъв е законовият критерий за включване на дадено дружество в списъка. Отсъствието на ясен законов критерий за връзката на едно дружество с националната сигурност би създало възможност всяко парламентарно мнозинство да допълва списъка и на практика да изключи съдебния контрол върху голяма част от приватизационните сделки.".
"Невъзможността за съдебно оспорване на актовете на администрацията сериозно нарушава правата и законните интереси на заинтересуваните лица. Тя би могла да бъде причина за ограничаване на инвеститорския интерес към България, се казва още в мотивите на президента...
Ако все пак конституцията дава възможност при определени условия в изключителни случаи за необжалваемост на административни актове от страна на граждани и юридически лица, то недопустимо е да се ограничават правомощията на прокуратурата в това отношение. С чл. 35 от закона се отнема възможността на прокуратурата да протестира актовете на Агенцията за приватизация и на Министерския съвет.".
В мотивите си президентът отбелязва още, че "Не мога да пренебрегна и широкото неодобрение, с което законът се посрещна още в процеса на обсъждането му от различните среди в българското общество. Обществото вече е много чувствително към всеки опит да се "разпъва" понятието за национална сигурност, за създаване на непрозрачност в дейността на администрацията и ограничаването на контрола върху нея.".
На 7 февруари парламентът прие списъка на търговските дружества с повече от 50% държавно участие в капитала, които са от значение за националната сигурност на България, и които ще се приватизират, според текстовете на поправките в Закона за приватизация и следприватизационен контрол. По този начин депутатите окончателно приеха измененията в закона.
Списъкът се състои от 15 предприятия. На 6 февруари отпадна текстът, който гласеше, че не се допускат за участие в приватизацията физически лица по отношение, на които има наложени принудителни административни мерки, на основание членове от Закона за чужденците в България, както и юридически лица, в които те участват пряко или косвено като членове, съдружници или акционери или са членове на техни управителни или контролни органи.