Швейцарските разкрития са за "тежки дефекти в поддръжката и мотора на самолета". Зле бил поддържан и бордовият дневник. Изданието публикува и разказ на швейцарски стюард, летял на борда на този самолет, според когото имало проблеми с горивната система, липсвали достатъчно спасителни жилетки и кислородни маски за пилотите.
Това трябваше да се случи, подчертава "Франс соар" и излиза със снимка на боинга, фотографиран по време на технически контрол в Ставангер, Норвегия, преди една година. Това според изданието показва, че е имало технически контрол, но налице са били и проблеми.
Самолетът беше видимо стар, свидетелстват бивши пътници. Това се доказва и от факта, че е имал седем последователни регистрации в три различни страни за по-малко от 12 години. Освен това изданието се спира и на чартърите, които нямат точни правила и притежават доста слабости в дейността си.
"Юманите" задава сериозни въпроси към френското правителство относно катастрофата, независимо дали египтяните ще се опитат да омаловажат ситуацията. Експерт по въздушния транспорт пояснява, че чартърите трябва да съблюдават същите правила, както и редовните полети. Вицепрезидентът на френския синдикат на пилотите настоява тези правила да се хармонизират на европейско ниво.
"Фигаро", подобно на останалите издания, следи "ужасяващото издирване на останки в Червено море" и търси "верижна отговорност за катастрофата". А именно: дали тя е на екипажа или е на превозвача. "Ла Трибюн" отбелязва, че ЕС би трябвало по-добре да контролира чуждестранните полети и че в този смисъл катастрофата с "Боинг" 737 би трябвало да доведе до приемането на съответна директива.
Брюксел би трябвало да отмени опасните полети, пише "Лез Еко". Коментатор на "Монд" посочва, че желанието на хората да си осигурят почивка на възможно най-ниска цена улеснява дивата либерализация на полетите, а оттам и засилването на позициите на страна като Китай. Пораде това бихме могли да се опасяваме, че въздушните инциденти няма да намалеят. Нещо, което кара "Юманите" да стигне до заключението, че политиката на открито небе, изповядвана от Брюксел, рискува да се превърне в трафик на открития гроб.
Нови ограничения за влизане на американска територия за чужденците, посочва на първа страница "Хералд трибюн". 115 летища започват да изискват фотографи и пръстови отпечатъци. "Усмихвайте се на американската граница, картотекирани сте", отбелязва в тази връзка "Либерасион". А "Ла Кроа" се пита относно достоверността на новите "биометрични техники" и дали картотекирането е ограничение на свободата. Въпреки това, припомня "Хералд трибюн", британските пилоти са враждебни към присъствието на въоръжена охрана в самолетите.
Много издания се спират и на това, което "Юманите" определя като създаването на ислямистка държава в Афганистан. "Монд" отделя на темата доста място, подчертавайки, че бяха необходими две години, за да се излезе от режима на талибаните и да се стигне до конституция, която може да мине за признаване на шериата, на ислямския закон, въпреки че конституцията признава равни права на мъжете и жените през закона.
"Гардиан" пък се спира на едно безпрецедентно споразумение между Израел и Турция. Еврейската държава ще изгради флотилия от танкери, способни да доставят 50 млн. литра питейна вода от Манавгат, Анатолия, към Израел. В замяна Турция ще закупи неуточнен брой израелски танкове и технология за военновъздушните си сили.