"Създаде се цяла маркетингова стратегия около гей туризма - промоции, брошури, медийни пътувания, уеб саитове и туристически обиколки", допълнил той. Затова организаторите най-напред са се обърнали към хомосексуалните среди в САЩ. Те винаги са били влюбени в Париж, а имат и голяма гей общност.
За Париж подобна рекламна стратегия не е учудваща, защото градът винаги се е гордял, че е освободен от сексуални задръжки. Според властите обаче сексуалната свобода не винаги се отнася за гейовете.
Кметът на Париж Бертранд Делануа също е гей. Той не можа да присъства на официалното откриване на старта на кампанията за гей туризъм, защото се възстановяваше от нападението на мъж, който се опитал да го наръга с нож, тъй като не харесвал обратните.
Туристическите агенции, които се ориентират към гей клиентите, планират да организират туристически пътувания до Париж през лятото, които да съвпаднат с гей парада, на който през юни дойдоха повече от половин милион души. За гейовете се подготвят и специални посещения в нощни клубове и заведения, както и на спортни събития.
Париж не е първата европейска столица, която се съсредоточава върху гей туризма. Берлин, Лондон и Лисабон, както и други градове, от години приемат голям брой гейове и лесбийки, част от които са американци.