В а ачалото на миналата година Mercedes-benz представи пред широката публика новата си Е-класа. Един автомобил, който притежава всичко, което човек може да желае от четириколестно. Той е красив, с мощни двигатели, луксозен, сигурен, представителен и с две думи: съвършен. От тогава досега всички очакват с нетърпение отговора на другите творци на шедьоври от BMW. Знаеше се, че той трябва да бъде изключително силен, за да се конкурира автомобил от подобна величина. Така и стана. През юли на пазара в Германия излиза
новата "петица".
Този път критиците ще трябва да замълчат по всички показатели на автомобила. При представянето на последните си модели мюнхенци търпяха сериозни критики от страна на по-консервативните си клиенти и загубиха много от тях. Роудстърът Z4 и луксозната "седмица" смаяха широката публика със смелите си решения по отношение на екстериора. Те обаче привлякоха други хора, ценители на екстравагантното и индивидуалното. С новата 5-та серия на баварци подобен компромис е изключен. Дизайнът є е уникален по такъв начин, че би задоволил и хората с по-сдържан вкус, и тези, които се увличат по нестандатното. Очакванията, че BMW 5 ще се превърне в умален вариант на 7-цата не се сбъднаха. Издължените, преливащи към калниците фарове и стопове придават спортно излъчване на лимузината. В комбинация с това цялостната форма въплъщава елегантност.
Въпреки че на пръв поглед не си личи, новата генерация на представителя на BMW в горния сегмент на средния клас е пораснал с по 5 см на дължина и ширина и с три на височина (4820/1850/1470). По-големите размери не означават по-голямо тегло. Каросерията на това поколение на 5-цата е със средно 70 кг по-лека от тази на предшественика. Това е постигнато благодарение на широката употреба на алуминий при изработката на шасито. Далеч по-впечатляващи от голото желязо обаче са нововъведенията по отношение на електрониката. В общи линии новата 5-та серия може да се определи като
"мобилен сеонзор".
Адаптивната система за завиване на колелата е най-малкото, с което може да се похвали новата лимузина. В предната броня серийно ще се вграждат сензори, които чрез радарен контрол ще помагат на водача при определяне на оптималната дистанция пред движещ се отпред автомобил. Биксеноновите фарове на BMW 5 ще настройват посоката си на светене като следват пътя на возилото. Стоповете също ще настройват силата си на светене според това какво спирачно усилие е приложил водачът към педала. В помощ на шофьора по отношение на информацията за всички процеси протичащи в автомобила и извън него ще се притича ново поколение на системата i-Drive. Дисплеят на системата е раположен над средната конзола, по подобие на оформлението на кокпита при 7-цата. Осезаема разлика се наблюдава само във факта, че при по-малкта лимузина все още имаме скоростен лост. Всички модели ще се оборудват серийно със шестстепенна механична скоростна кутия, а като опция на разположение е секвенциална със същния брой предавки.
Не по-малко впечатляваща от компютризацията е
моторизацията
на новата 5-ца. През лятото лимузината ще дебютира с три двигателя, два от които вече са ни познати. Новият агрегат ще се монтира в модела 520. Той е бензинов, редови, шестцилиндров, с работен обем 2.2 л, мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент от 210 Nm. С него голямата лизмузина ще достига 230 км/ч. Другият бензинов мотор ще е трилитров. Мощността му е 231 к.с., а при него се налага електронно ограничаване на скоростта на 250 км/ч. Дизеловият вариант на "петицата" ще получи двигателя с обем 3 л. И той като горните два е редови, шестцилиндров. Достига 218 к.с. и ускорява автомобила до 245 км/ч. От есента в новата "петица" ще се монтират още два бензинови мотора. Малкият е с обем 2.5 л и мощност 192 к.с. Топмоделът на пета серия ще получи друг двигател, познат ни от 7-ма серия. BMW 545 ще се оборудва с 4.4-литров мотор с мощност 333 к.с. и въртящ момент от 450 Nm. Динамичните показатели засега не се огласяват, но съдейки по мощността и модерните технологии ще са наистина впечатляваши.
В заключение може да се каже, че BMW 5 е автомобил, който би се харесал на всеки, но не всеки би се харесал на новата 5-ца. Просто новият мюнхенски шедьовър не е за хора с по-тънки джобове. Ако вие не сте от тях и се радвате на завидно финансово състояние то почакайте още няколко месеца и ще намерите автомобил за себе си. Ако сте семеен и се нуждаете от повече багажно пространство пролетта на 2004 г. ще ни разкрие и комбиверсията на новото BMW 5.
Ответният удар (Технологии)
В началото на миналата година Mercedes-benz представи пред широката публика новата си Е-класа. Един автомобил, който притежава всичко, което човек може да желае от четириколестно. Той е красив, с мощни двигатели, луксозен, сигурен, представителен и с две думи: съвършен.
22 април 2003, 15:14
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!