З а изтеглянето на кораба "Катя Зет", който заседна в Азовско море на 28 януари, трябва да бъде подписан специален договор между фирмата-мениджър на кораба "Варна шипинг енд трейдинг" (VSTVarna.com) и украинската страна.
Подписването на документа се налага заради затруднения от финансов и организационен характер, предизвикани от натрупалото се голямо количество лед.
Това съобщиха от Министерството на външните работи, като се позоваха на информация на българското посолство в Украйна.
Главният координатор по спасителната операция на "Катя Зет" кап. Григорович от гр. Мариупол (Донецка област) е съобщил, че украинската страна още вчера е предложила на управителя на фирмата да бъде подписан такъв договор.
Веднага след това ще започне перация по изтеглянето на кораба. При необходимост украинската страна има готовност да евакуира екипажа.
Обстановката около кораба рязко се усложни заради промяната в посоката на ледохода и натрупването на огромни маси лед с височина, надхвърляща бордовете на съда, съобщиха по-рано днес от фирмата-мениджър на кораба "Варна шипинг енд трейдинг".
Отделни парчета лед с дебелина над метър и тежащи един тон създават опасност за пробив на борда и за конструктивната цялост на кораба, алармират от фирмата.
От началото на ледения плен на кораба са изминали 11 дни и през цялото той е подложен на
силен натиск от заобикалящото го ледено поле и на удари в корпуса.
От "Варна шипинг енд трейдинг" потвърждават позицията си, че от тяхна страна ще бъдат платени договорените почасови ставки за работа на ледоразбивача "Кап. Белоусов" и на буксиращия кораб "Портовик".
До вчера следобед фирмата не е получила съобщение от официалните представители от Мариупол, че някакъв плавателен съд е потеглил към заседналия кораб.
По тази причина са изпратени писма до украинското консулство във Варна, Консулската служба на МВнР и посолството на България в Киев за спешно съдействие за уреждане по дипломатически път възможно най-бързо на помощта за "Катя Зет".
От фирмата-мениджър добавиха, че вторият нает буксиращ кораб "Плутон" вчера е достигнал до заседналия съд, но поради силния ледоход и вятъра не е успял да прехвърли на борда 30 тона газьол, а само около 15 тона вода.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!