П очти 70% повече са жалбите от топлофикациите и електроразпределителните дружества в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране през третото тримесечие, сочи отчет публикуван на уебсайта на ДКЕВР.
От юли до септември в комисията са постъпили 262 жалби, докато през второто тримесечие те са били 156.
Най-голям е броят на недоволните от топлофикациите. Те са подали 201 от общия брой жалби, като само през август, когато се получават изравнителните сметки за отоплителния сезон, те са 104.
Над 90% от описаните проблеми се отнасят за "Топлофикация София" АД, поради големия брой битови потребители на дружеството.
Най-голям дял от жалбите за сектор "Топлоенергетика" - 154 броя, или 77%, са свързани със сметките за топлинна енергия на битовите потребители в сгради - етажна собственост.
Най-оспорвани са сметките за отопление, изготвени от топлинния счетоводител "Техем Сървисис" ЕООД.
Анализът на голяма част от жалбите, които са във връзка с цената за мощност, сочи, че потребителите не разбират смисъла на прилагането на тази компонента, пише в отчета.
Двойно спрямо предишното тримесечие са нараснали и жалбите по повод водоснабдителни и канализационни услуги. Техният брой обаче е едва седем, но всичките са срещу "Софийска вода".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!