0
Мг го хора свъзват афинитета на българина към високите скорости и състезанията по улиците с някакъв наслагван от десетилетия комплекс или пък с друг, появил се през последните трудни за повечето нашенци години. Истина е, че масата българи не са имали достъп до хубави автомобли в продължение на почти петдесет години. Ето от 13 лета пазарът е отворен, но хоп - изниква друг непредполагаем проблем. Оказва се, че хубавите автомобили (като такъв до преди няколко години се приемаше всеки, който не бе произведен в някоя от страните от СИВ) струват доста по-скъпо от руските, за които се чакаше като за ракета към рая.
На фона на миналите реалности е разбираем афинитета на българина към скоростта. Нормално е когато от "мохер" с 50 к.с. скочиш в някой Opel с 90 к.с. да ти се струва, че си яхнел комета. Удовлетворението от победата, когато си издърпал някой на светофара e много по-голямо, когато автомобилът ти е по-невзрачен от този на импровизирания противник. На всеки собственик на хубава и бърза кола се е случвало поне веднъж да подцени някой малък таралясник до себе си и после да му гони задната броня. Именно такъв е обектът на този материал. През 1998-ма Renault за пръв път представи хита

Clio V6
Малкият автомобил впечатляваше много от пръв поглед. По размери той бе дребосък, но в никакъв случай не може да се определи като невзрачен. Калниците бяха силно раздути, а колата бе скрита до неузнаваемост под огромните спойлери и маски. В действителност обаче повечето аеродинамични елементи се оказаха излишни, тъй като големият двигател се справяше доста по-зле от очакванията с малкото автомобилче. Явно французите не бяха изпипали работата и просто бяха натъпкали трилитровия мотор в градското возило. Така вместо да се превърне в класен спор­тен автомобил Clio V6 се оказа в ролята на някаква невпечатляваща с нищо недомислица.

Новата генерация
на малкия спортяга е нещо съвсем различно. Явно в Renault са се поучили от сериозните грешки допуснати при предишната модификация и са си обещали, че този път ситуацията ще е различна. Новото Clio V6 е вече наистина расов спортист. Зад задните седалки е монтиран шестцилиндров V-образен мотор с работен обем 2946 куб.см. Мощността, която агрегатът достига при 7150 об./мин. е 254 к.с. Това е с 28 к.с. повече, отколкото при първата генерация на модела. Не там обаче се крие ключът за значително усъвършенстваните скорост и динамика. Причината е в комплекс от фактори. Малкото автомобилче е оборудвано със

скоростна кутия,
която е изскочила директно от някой със­тезателен автомобил. Предавките влизат твърдо и директно. Първа и втора са много дълги, а трета къса, точно по вкуса на уличните състезатели. Когато настъпи педала до ламарината, водачът има чувството, че е топка, ритната от Роберто Карлош. Малката резачка достига 100-те км/ч за 5.8 сек. Максималната скорост е 250 км/ч, но при достигането є човек има чувството, че се движи с 350 заради малките габарити на колата. При каране във високи обороти, за каквото е предназначен автомобилът, централноразположеният мотор загрява силно купето и дори на серийно предлаганият автоматичен климатик и затруднява да осигури максимален комфорт на пътуващите вътре. Нееднократно е ставло въпрос, че да се превърне един автомобил в улична стрела е толкова трудно, колкото и да се осигури максимална безопасност на водача и пътниците. Инеженерите от Renault дори и при този експериментален модел доказват, че проектират едни от най-безопасните автомобили в света. Спирачната система на Clio V6 е просто безупречна. Четирите диска и електронният ABS Bosch 5.3 заковават малкия спортист на място от каквато и да е скорост. Въздушните възг­лавници са шест и се монтират серийно, а за оптимална стабилност в завой допринасят твърдото окачване и разширения преден мост.
Очаква се новата модификация на Clio V6 да се похвали с много по-голям пазарен успех от стария модел, който видя бял свят в 1640 бройки. Всяко автомобилче Renault Clio V6 ще струва от 40 000 Евро нагоре.
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Между приятели: -Ще заведа гаджето си на кино, за да видя дали може да мълчи два часа.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

В РС Македония искат край на комисията с България

В РС Македония искат край на комисията с България

Свят Преди 5 часа

"Левица": Категорично "не" за вписване на българите в конституцията

Пуснаха Жерар Депардийо след арест и разпит

Пуснаха Жерар Депардийо след арест и разпит

Свят Преди 6 часа

Две жени твърдят, че са станали обект на сексуален тормоз от страна на актьора

Бивш германски войник призна, че е шпионирал за Русия

Бивш германски войник призна, че е шпионирал за Русия

Свят Преди 8 часа

Обвиняемият: Това беше погрешно

Русия обяви, че настъпва в Украйна

Русия обяви, че настъпва в Украйна

Свят Преди 10 часа

Кремъл твърди, че ще постигне всички свои цели

д

Защо семейството полицаи влезе с над 200 кг багаж в “Един за друг”?

Любопитно Преди 10 часа

Полицейското семейство Маргарита и Кристиян са поредната двойка, която напуска “Един за друг”

Генералният секретар на НАТО отиде в Киев

Генералният секретар на НАТО отиде в Киев

Свят Преди 11 часа

Столтенберг каза, че на път за Украйна са още оръжия и боеприпаси

;

Любовната история на цар Борис ІІІ и Йоанна Савойска

Любопитно Преди 11 часа

Любовта им - чиста и истинска, непродиктувана от политически или лични интереси

Много повече общуване в чужбина: Отдай се на приключения!

Много повече общуване в чужбина: Отдай се на приключения!

Технологии Преди 11 часа

Наслади се на пътуване в чужбина с А1 Roaming Revolution

ЕК призова България да подобри своя национален план в областта на енергетиката и климата

ЕК призова България да подобри своя национален план в областта на енергетиката и климата

България Преди 11 часа

От държавите членки се изисква да представят своите окончателни актуализирани планове до 30 юни

Разследват документна измама, свързана с Кирил Петков и „Да запазим Корал“

Разследват документна измама, свързана с Кирил Петков и „Да запазим Корал“

България Преди 12 часа

Кирил Петков твърди, че това е „поредният ченгеджийски номер“

ГЕРБ, БСП, "Синя София", ИТН и независими срещу проекта за "Патриарх Евтимий"

ГЕРБ, БСП, "Синя София", ИТН и независими срещу проекта за "Патриарх Евтимий"

България Преди 12 часа

Проектът за бул. "Патриарх Евтимий" бе представен в петък от заместник-кмета по транспорт

Отвъден живот

Добре дошли в града, в който всеки говори с мъртвите

Любопитно Преди 12 часа

Ако вярвате в задгробния живот, това е една задължителна дестинация

НСО опроверга Денков, охраната му не е свалена

НСО опроверга Денков, охраната му не е свалена

България Преди 12 часа

От НСО посочват, че изпълняват стриктно вменените им „със закон задължения”

Доброволци засадиха 1300 нови фиданки в района на село Негован

Доброволци засадиха 1300 нови фиданки в района на село Негован

България Преди 12 часа

Над 100 служители на Пощенска банка се включиха в инициативата, която е част от мащабния проект „Новата гора на София – 2“

Как да се грижим за здравето на детските зъби: Научете с нас

Как да се грижим за здравето на детските зъби: Научете с нас

Любопитно Преди 13 часа

„Ох, на мама!“ има удоволствието да обяви своето първо голямо целодневно БЕЗПЛАТНО събитие за всички бъдещи и настоящи родители