Първо ви снимат с дигитален фотоапарат, после ликът ви се отпечатва върху лист марки, при това в 10 екземпляри - а цялата процедура отнема само пет минути, разказват ентусиастите, които първи са се възползвали от услугата. "Персонализираните" марки са напълно валидни, ако решите да пратите картичка или писмо с тях. По този начин властите се надяват да насърчат традиционното пощенско общуване във века на Интернет.
Цената на лист с 10 "персонализирани" пощенски марки е 1100 йени (малко под 9 долара). Клиентът може са си избере и предпочитан фон, който е в традициите на японското изкуство. Засега услугата е достъпна само по време на изложбата, но заради големия си успех скоро може да стане общодостъпна.
Японците обаче не са новатори в това, припомнят световните агенции. Персоналните марки се появиха за първи път в Австралия през 1999 г., а в момента подобен артикул се предлага в 12 държави.
Швейцария неотдавна представи дори пощенски марки, които при потъркване излъчват аромат на шоколад. Поводът бе 100-годишнината на тамошната федерация на шоколадопроизводителите.