"Всякакви психологически бариери в повишаването на цените на петрола вече са преминати. Българският пазар не е изолиран от международния, където котировките на петрола достигнаха поредния връх от 135 долара за барел", заявява изпълнителният директор на "Петрол" АД Светослав Йорданов.
В изявление за медиите той казва, че през последните години "Лукойл България", "Петрол" и другите водещи дистрибутори на горива, след споразумения с правителството, не един път са задържали цените на дребно, за да бъде намален негативният социален ефект от поскъпването в световен мащаб.
"В продължение на месеци компаниите в бранша се опитват да отразят глобалните измерения на кризата за своя сметка. Фактите сочат, че в обстановката на шоково поскъпване, търговците в петролния сектор работят почти без печалба и по този начин реализират обществения си ангажимент.
Днес маржовете на търговците в България са минимални и всеки анализ би го доказал. Същевременно техните обороти представляват около 20% от брутния вътрешен продукт на страната, като компаниите от този сектор са сред най-големите инвеститори и работодатели", посочва Светослав Йорданов.
Повод за писмото му до медиите била публикация във в. "Стандарт" вчера, озаглавена "Светослав Йорданов, изпълнителен директор на "Петрол" АД: Лукойл продава скъпо".
"Не съм давал подобни изявления за вестника, нито под формата на коментар, нито на интервю", заявява Йорданов.
"Всякакви спекулативни твърдения за свръхпечалба и натиск върху фирмите да свият и без това минималните маржове, противоречат на пазарната логика и могат да предизвикат сериозни икономически и социални проблеми", шефът на "Петрол".