Д окато голяма част от дискусиите около червения килим на филмовия фестивал в Кан са съсредоточени върху знаменитостите и правото им на дълги шлейфове и разголени рокли, шведският актьор Александър Скарсгард смело задава различен въпрос: Ами ако в „Мистър и мисис Смит“ от 2005 г. вместо Анджелина Джоли Брад Пит носеше високи кожени ботуши?
В неделя (18 май) Скарсгард, който присъстваше на премиерата на най-новия филм на Уес Андерсън „Финикийската схема“, се появи на Ла Кроазет
с чифт зашеметяващи ботуши до бедрата,
пише Си Ен Ен (CNN).
Стилизирани от Хари Ламбърт, творенията дойдоха директно от подиума на Saint Laurent за есен-зима 2025 и обгръщаха целия крак на актьора, завършвайки само там, където човек би си представил, че започват боксерките му. Тази визия беше напълно изненадваща.
Високите кожени ботуши отдавна се смятат за стилово съкращение на женския сексапил. Джулия Робъртс в ролята на секс работничката Вивиан в „Хубава жена“ (1990) носи чифт, както и Джейн Фонда в пикантната си версия на „Барбарела“ през 60-те години. Анди Сакс, изиграна от Ан Хатауей, достига естетически апотеоз в „Дяволът носи Прада“ (2006), едва след като обува чифт кожени ботуши до коляното, подобни на чорапогащи.
Историята на ботушите обаче е далеч по-унисекс.
Ботушите до бедрата датират още от 15-ти век, когато обикновено са били носени от мъже. Те стават по-скоро модерни, отколкото функционални по време на периода на Реставрацията в Англия, като са били носени от крал Чарлз I и неговите конници и кавалери. Често с ток, който е означавал статус, кожените ботуши в стил за езда могат да бъдат напълно разпънати, достигайки до горната част на бедрата, или сгънати в маншети.

Ботушите не са били възприемани като секси, женствени обувки до 60-те години на миналия век. През 1962 г. модният дизайнер Кристобал Баленсиага представя ботуш до коляното на есенно-зимния подиум. На следващата година дизайнерът на обувки Роджър Вивие вижда залога на Баленсиага и го повдига с няколко сантиметра, проектирайки силует до бедрото за колекцията на Yves Saint Laurent от 1963 г. от алигаторска кожа. „До глезена, до коляното и дори до бедрото“, съобщава Vogue по това време. „Най-красивите крака тази година ще маршируват нагоре-надолу в ботуши“.
В дамското облекло днес, проблясък на бедрото е толкова повсеместен, колкото тениска с кръгло деколте, но мъжкият крак е далеч по-малко познат. И все пак,
настроението вече е възприето от актьора Педро Паскал,
който облече същите ботуши на Saint Laurent като Скарсгард през март, а марките Rick Owens, Martine Rose, Givenchy, Maison Margiela и GmbH са създали свои собствени чифтове.