2

Магнезият е минерал, който има огромно значение за здравето. Той поддържа функциите на клетките, помага за регулирането на калций, калий и натрий. Освен това магнезият е важен е за дейността на мозъка и нервната система, костите, нормалната функция на сърцето. Недостигът на магнезий е все по-често срещано явление, но не винаги е нужна лекарска експертиза, за да разберете, че имате нужда от него, обяснява видеото от канала "Баба знае" във Vbox7 

Един от основните показатели при магнезиев дефицит е умората. Изследвания сочат, че от 300 до 1000mg магнезий са достатъчни за намаляването на хроничната умора.

Сред признаците са и крампи в долните крайници. Те се получават, когато мускулът се стегне сам, след което известно време не може да се отпусне. Тъй като магнезият участва в нервно-мускулните сигнали, се счита че той е една от главните причини за схващанията.

Магнезиевият дефицит често води до нарушения на съня, безпокойство или хиперактивност. Магнезият е от жизнено важно значение за функционирането на Гама-аминобутирова киселина. Тя действа като успокояващ невротрансмитер в централната нервна система. Киселината спомага за пренасянето на нервните импулси в организма и влияе на начина, по който реагираме на стреса, контролирайки нивата на възбудимост и напрежение. Затова е добре да се поема магнезий преди лягане.

Дефицитът на магнезий увеличава риска от развитие на костни проблеми. Това може да доведе до повишен риск от фрактури. Недостигът на магнезий може да намали нивото на калций в кръвта, а калцият е от съществено значение за поддържането на здрави кости.

Честото и голямо желание да се яде сладко също показва, че в организма липсва магнезий.

Сред източните на магнезий за ядките, семената, зърнените храни, боб, зеленчуци и риба.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.