От октомври ще започне частично освобождаване на улични платна по бул. "Черни връх", "Арсеналски" и "Ломско шосе", стана ясно по време на инспекцията, която столичният кмет Йорданка Фандъкова направи на строителните дейности на метрото в участъка на бул. "Черни връх".
Едновременно с това ще се прави и цялостно изграждане на пътната настилка, тротоари и благоустрояване на цялата територия.
Изпълнителният директор на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев прогнозира, че бул. "Черни връх" ще е изцяло отворен и благоустроен още следващата есен.
Братоев съобщи,
че още от октомври движението на
кръстовището на бул. "Арсеналски"
и "Черни връх" ще бъде улеснено
чрез освобождаване за движение на още
две платна - по посока бул. "Арсеналски"
и по посока центъра.
През октомври ще се възстанови и движението по бул. "Ломско шосе", а напролет ще започне цялостната му реконструкция с изграждане на нови тротоари, инфраструктура и шест ленти за движение.
Настъпващата
есен ще е най-тежкият сезон за движението
в София,
прогнозира пред журналисти Фандъкова.
Очакват ни трудни от гледна точка на трафика есен и зима, но благодарение на строителството на метрото, София се развива, каза тя.
В момента се извършва усилена дейност в няколко сфери - изграждането на метрото, на канализационната система по програма ИСПА, както и ремонтите на бул. "Брюксел" и на други улици и мостове в София, посочи Фандъкова. Тя отбеляза, че през последните 20-30 години София се развива бурно, населението й се увеличава, а инфраструктурата й остава една и съща.
Затова през
последните години целим да наваксаме
времето, но за да бъде постигнато това
се налагат някои ограничения,
моля
всички софиянци да ни разберат и да ни
извинят
за неудобствата, каза столичният кмет.
Фандъкова отбеляза, че след края на летните отпуски вече има затруднения в движението, но по обектите се работи активно и сроковете се спазват.
Кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Арсеналски" е част от втория метродиаметър, който се изгражда в момента. Дължината на този участък от ж.к. "Надежда" до бул. "Черни връх" е около 6,5 км. Работи се интензивно по много от участъците по този диаметър, каза кметът. Едновременно с това се работи и по два участъка към първи метродиаметър - от ж.к. "Обеля" - ж.к. "Надежда" и "Младост 1" - "Цариградско шосе", информира Йорданка Фандъкова.
Около 38% от
дейностите по изграждане на метрото
вече са факт
и от следващия месец ще започнем освобождаване на някои трасета за движение, отчете Фандъкова. Тя посочи, че бул. "Витоша" ще е последният булевард, затворен за движение заради изграждането на метрото.
Фандъкова съобщи,
че заради привличането на европейски
средства за строителството на метрото
кредитният рейтинг на София се повишава,
от което печелят всички софиянци. При увеличението на кредитния рейтинг пада лихвеният процент за отпуснатите на София кредити и само благодарение на това, градът ще спечели средства, достатъчни за закупуването на един нов тролей, каза столичният кмет. Решението за повишаването на кредитния рейтинг на София от "Стандарт енд Пуърс" е от 24 август заради устойчивата финансова политика, дисциплината и най-вече заради привлечения финансов ресурс за изграждане на инфраструктурните проекти на София, подчерта Фандъкова.
Изграждането
на метрото в центъра пред ЦУМ
се затруднява
от археологическите находки,
отчетоха още от "Метрополитен"-а. Четири пъти е променян проекта за изграждане на метрото пред ЦУМ, за да се запазят находките и да има свободни ленти за движение по уличното платно.
За да имат гражданите ясна информация за пътното движение в София от утре на сайта на Столична община ще може да се вижда карта с отбелязани местата със затруднено движение, посочи Йорданка Фандъкова.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!