Няколко причини да сме постоянно уморени
Източник: Thinkstock/Guliver
4

Л ипсата на сън не е единственото, което изсмуква енергията ни. Малките неща, които правим (или не правим) могат да ни изтощят както физически, така и психически.

Експерти разкриват някои общи вредни навици, които могат да ни накарат да се почувстваме уморени и някои трикове, с които да ги преодолеем и да е върнем на верния път.

Пропускате тренировка, когато се чувствате уморени

Пропускането на тренировка, за да спестим енергия всъщност работи срещу нас. Редовните упражнения увеличава силата и издържливостта ни, правят работата на сърдечно-съдовата ни система по-ефективна и доставят кислород и хранителни вещества към тъканите. Така че следващият път, когато се изкушите да се проснете на дивана, най-малкото стигнете до него след бърза разходка – няма да съжалявате.

Не пиете достатъчно вода

Източник: Thinkstock/Guliver

Ако сме леко дехидратирани, това се отразява на енергията ни. Дехидратацията води до намаляване на обема на кръвта, което прави кръвта по-гъста. Това изисква сърцето да изпомпва по-малко ефективно, намалявайки скоростта, с която кислородът и хранителните вещества стигат до мускулите и органите ни. За да изчислие колко течности са ви необходими изчислете теглото си в паунда (1 паунд е приблизително 453 гр), разделете го на половина и пийте по толкова унции вода (1 унция е около 28 гр.) на ден.

Не приемате достатъчно желязо

Източник: Thinkstock/Guliver

Недостигът на желязо може да ни кара да се чувстваме мудни, раздразнителни, слаби и неспособни да се концентрираме. Увеличете приема на желязо, за да намалите риска от анемия: заложете на говеждо месо, боб, тофу, яйца (включително жълтъка) тъмно зелени листни зеленчуци, ядки и фъстъчено масло и ги съчетайте с храни, богато на витамин С, за да подобрите усвояването на желязото.
*Недостигът на желязо може да се дължи и на здравословен проблем, така че, ако имате тези симптоми, непременно се консултирайте с вашия лекар.

Вие сте перфекционист

В стремежа си да бъдем перфектни, което честно казано е невъзможно, работим много по-усилено и по-дълго, отколкото е необходимо. Поставяме си толкова нереалистични цели, че е невъзможно да ги постигнем и в крайна сметка сме неудовлетворени. Определете си точен срок, за който да свършите работата и го спазвайте. С времето ще осъзнаете, че допълнителното време, в което работите в действителност не подобрява работата ви.

Правите от мухата слон

Ако решим, че сме напът да бъдем уволнени, когато шефът ни повика на неочаквана среща или пък ако се страхуваме да караме колело, за да не претърпим инцидент, тогава ние сме хора, които очакват винаги да се случи най-лошото. Това безпокойство може да ни парализира и да ни изтощи психически. Когато се хванете, че мислите по този начин, поемете дълбоко дъх и се запитайте каква е вероятността "черният" сценарий да се сбъдне наистина. Разходка, упражнения, медитация или споделяне с приятел, може да ви помогне за започнете да гледате по-реалистично на нещата.

Пропускате закуската

Източник: Thinkstock/Guliver

Храната, която консумираме зарежда тялото ни така, както бензинът зарежда колата, а храната на вечеря се използва от организма ни през нощта, тъй като той не спира да работи. Ето защо, когато сутрин станем, трябва да се заредим със закуска. Ако я пропуснете, ще се чувствате мудни.

Не можете да казвате "не"

В стремежа си да зарадваме другите, често не си даваме сметка за собствената си енергия и щастие. И за да станат още по-лоши нещата, това може да ни накара да се възмутим и ядосаме. Ето защо независимо дали треньорът на детето ви моли да изпечете сладки за футболния отбор, или пък шефът ви моли да работите и в събота, просто не е нужно да казвате "да". Научете се да казвате "не". Ако го кажете няколко пъти на глас, когато сте сами, после ще ви е по-лесно да го кажете и на другите.

Имате разхвърлян офис

Претрупаното бюро ви изтощава психически, защото ви пречи да се концентрирате и ограничава способността на мозъка да обработва информация. В края на всеки ден се уверете, че всичките ви лични или работни вещи са подредени и е разчистено. Това ще окаже положително влияние върху началото на деня ви на следващата сутрин.

Пиете чаша-две вино преди лягане

Източник: Thinkstock/Guliver

Едно питие звучи като добър начин да се отпуснем преди лягане, но всъщност става обратното. Алкохолът първоначално депресира централната нервна система, но в последствие саботира здравия сън. Алкохолът повишава адреналина и това е причината да се будите посред нощ, след като сте пили. Не пийте алкохол три до четири часа преди лягане.

Спите до късно през уикенда

Стоенето до късно в събота и проспиването на половината от неделя води до по-трудно заспиване в неделя вечерта и ни кара да се лишаваме от сън в понеделник сутрин. Тъй като не можем да се лишим от удоволствието на богат социален живот в събота вечерта, трябва да се постараем на следващия ден да станем приблизително по същото време, по което бихме се събудили, ако сме си легнали навреме, а след това да подремнем за кратко следобед за около 20 мин, но не повече, за да не се събудим по-уморени, отколкото сме били когато сме полегнали.

А ето и няколко йога пози, които могат да помогнат за енергизирането на тялото ни:

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

„Изборът на България: Въпрос на парламент“ на 2 октомври по NOVA

„Изборът на България: Въпрос на парламент“ на 2 октомври по NOVA

Избори 2022 Преди 1 час

Обективна журналистика, актуална информация, прецизни анализи и прогнози очакват зрителите в ефира и платформите на Нова Броудкастинг Груп

.

Въпроси и отговори за вота: Машинно или с хартиена бюлетина?

България Преди 1 час

Гласуването със специализирано устройство за машинно гласуване е равностойно на гласуването с хартиена бюлетина

Как ще гласуват учениците и студентите?

Как ще гласуват учениците и студентите?

Избори 2022 Преди 1 час

Какви документи ще трябва да представят учениците и студентите, които искат да гласуват в други населени места

.

Как гласуват избирателите с COVID-19 или контактни лица

Избори 2022 Преди 1 час

Избирателите, болни от COVID-19, настанени в лечебно заведение, могат да гласуват в секция, образувана в лечебното заведение

.

Безопасен вот: Как да се предпазим от зараза в изборните секции

Избори 2022 Преди 1 час

Най-важно, но не единствено, е да се обърне внимание на въздуха

Демонстрация на машинно гласуване

Как да гласувам с машина: Стъпка по стъпка (ВИДЕО)

България Преди 1 час

Какво трябва да направите в изборния ден?

Шварценегер

Шварценегер посети мемориала Аушвиц: Нека заедно победим предразсъдъците

Свят Преди 1 час

Шварценегер разказа историята на собственото си семейство. 75-годишният актьор е син на нацистки войник

Как да проверим в коя секция гласуваме на изборите в неделя

Как да проверим в коя секция гласуваме на изборите в неделя

Избори 2022 Преди 1 час

И какво да направят избирателите, които не намират имената си в публикуваните избирателни списъци?

Учени с план как да се изхранят 1 млрд. души

Учени с план как да се изхранят 1 млрд. души

Технологии Преди 1 час

Недостатъкът на храна може да се реши с внимателен подход

.

Диетолог посочи най-безопасните вредни храни

Любопитно Преди 2 часа

Почти всяка бърза храна оказва отрицателно въздействие върху стомашно-чревния тракт

Иванов: КЕВР дава зелена светлина на интерконектора

Иванов: КЕВР дава зелена светлина на интерконектора

България Преди 2 часа

Вече има стъпки за използване на интерконектора за целия регион на Източна Европа

Много арести при полицейска акция в кв. "Христо Ботев"

Много арести при полицейска акция в кв. "Христо Ботев"

България Преди 2 часа

На входовете и на изходите на квартала от ранните сутрешни часове до обяд бяха изградени 8 КПП

Пет факта за Нобеловите награди, които ще ви изумят

Пет факта за Нобеловите награди, които ще ви изумят

Любопитно Преди 3 часа

Има и нови конкурентни много щедри награди

ЕС ще намали потреблението на енергия, извънредни данъци

ЕС ще намали потреблението на енергия, извънредни данъци

Свят Преди 3 часа

Предвижда се намаляване на потреблението на електроенергия с "най-малко 5%" в пиковите часове