6 суперхрани, които намаляват риска от рак
Източник: Thinkstock/Guliver

З а да намалите риска от развитие на раково заболяване, погледнете какво има в хладилника ви, пише сайтът „Хелт“.

„Всички проучвания, свързани с рака и храненето, показват, че трябва да се насочим към плодове и зеленчуци, тъй като те съдържат фитонутриенти и други специални съединения“, казва д-р Ричард Беливиу – специалист в профилактиката и лечението на рак в университета на Квебек в Монреал.

Опитайте се да похапвате плодове и зеленчуци между пет и девет пъти дневно – особено тези шест суперхрани, съветват от „Хелт“.

Броколи

Източник: Thinkstock/Guliver

Всички кръстоцветни зеленчуци (като карфиол, зеле, къдраво зеле, броколи) са врагове на рака, но броколите са единствените с голяма концентрация на сулфорафан – съединение, което стимулира защитните ензими в тялото и освобождава химикалите, причиняващи рак, обяснява специалистът Джед Фахей. Учените от университета в Мичигън провели изследване с мишки и установили, че сулфорафан бори и раковите клетки, свързани с растежа на туморите.

Броколите намаляват риска от рак на гърдата, черния дроб, белите дробове, простата, кожата, стомаха и пикочния мехур.

Колкото повече броколи похапвате, толкова по-добре, съветват специалистите.

Боровинки и горски плодове

Всички боровинки и горски плодове са богати на борещите се с рака фитонутриенти. Но малините имат висока концентрация на антоциани – група растителни пигменти, за които се смята, че имат антиоксидантни свойства. Някои антоциани потискат растежа на туморните клетки. Освен това съдържат и химическото вещество C3G, което принадлежи към групата на флавоноидите, а те са ефективни в борбата срещу рак на кожата и на белите дробове.

Домати

Източник: Thinkstock/Guliver

Доматите са отличен източник на ликопен, който е отговорен за привлекателния им червен цвят, казва Беливиу. Според скорошно проучване ликопенът спира растежа на раковите клетки при рак на ендометриума.

Доматите помагат и срещу други видове рак – като този на белите дробове, простатата и стомашните видове на заболяването.

Орехи

Според изследователи фитостеролите, съдържащи се в орехите, се свързват с естрогенните рецептори, за да забавят растежа на рака на гърдата. Освен това орехите са ядките с най-високо съдържание на омега-3 мастни киселини. Те са източник на растителни мазнини, които предпазват от артрит, астма и възпаления.

Чесън

Скорошно изследване показа, че при жените, които включват повече чесън в хранителното си меню, съществува с 50% по-малък риск от развитие на рак на дебелото черво, отколкото при дамите, които почти не консумират чесън.

Чесънът съдържа натурален антибиотик и фитонциди, които укрепват имунитета и действат антибактериално.

Смята се, че има превантивна функция срещу рак на гърдата, дебелото черво, на стомаха и хранопровода.

Черен боб

Източник: Thinkstock/Guliver

Черният боб – като типичен представител на бобовите култури, е изключително ценен, поради високото си съдържание на протеини и фибри.

Проучване на университета в Мичигън установи, че черният боб намалява значително случаите на рак на дебелото черво при изследване с плъхове.
Според друго изследване с плъхове тъмният боб осигурява ефективна защита и срещу рак на гърдата.

Учените все още проучват храните, които могат да осигурят максимална защита срещу рак, но пък знаят със сигурност кои продукти трябва да избягваме за същата цел, казва специалистът Шерил Форбърг.

Сред тях със сигурност за животинските мазнини – месото, сиренето и маслото, които често са богати на наситени мазнини, а те се свързват със  затлъстяването, което пък е предпоставка за развитие на различни заболявания – включително и рак.

 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Любопитно Преди 11 минути

Вижте дали сте сред късметлиите, кои зодии трябва да внимават и кои часове от вечерта крият астрологичен капан

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Свят Преди 14 минути

Процесът ще започне в четвъртък сутринта в 7:00 часа

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

България Преди 55 минути

По информация на полицията мъжът е криминално проявен и осъждан

Снимката е илюстративна

Безпрецедентен сблъсък: Сурогатна майка отказа аборт и предизвика съдебна буря

Свят Преди 1 час

Биологичните родители съдят жената заради сърдечен дефект на плода, но тя избяга в друг щат, за да спаси живота на бебето

САЩ и Иран удължават 60-дневното примирие

САЩ и Иран удължават 60-дневното примирие

Свят Преди 1 час

Вашингтон и Техеран дадоха съгласие да удължат 60-дневното споразумение, изтичащо на 17 август. Преговорите бяха блокирани заради разногласия около Ормузкия проток и последвалите взаимни военни удари в Близкия изток

Държавата ускорява финансирането на общините и ключови инфраструктурни проекти

Държавата ускорява финансирането на общините и ключови инфраструктурни проекти

България Преди 1 час

Предвиждат се проверки за разходването на публичните средства и нови възможности за финансиране на общински проекти с европейски средства

Ново изригване на Етна наруши въздушния трафик в Сицилия

Вулканът Етна парализира Сицилия - летището в Катания е затворено

Свят Преди 1 час

Хиляди пътници са засегнати, а въздушното пространство остава ограничено поне до 19:00 ч. българско време

Социалните служби работили с едно от децата, задържани за убийството в Пловдив

Социалните служби работили с едно от децата, задържани за убийството в Пловдив

България Преди 1 час

Подаден сигнал за поведението му е постъпил още преди трагедията, съобщи социалният министър Наталия Ефремова

Предложената цена на природния газ за септември е 41,31 евро за мегаватчас без достъп, пренос, акциз и ДДС, но окончателното решение предстои да бъде взето от КЕВР.

„Булгаргаз“ предлага ново поскъпване на природния газ

Парите ни Преди 1 час

Исканата цена за септември е 41,31 евро за мегаватчас – с близо 5% над действащата през август

<p>&bdquo;Пиратство и бандитизъм!&ldquo; Путин с нова заплаха&nbsp;срещу Европа</p>

Путин заплаши с конфискуване на европейски кораби

Свят Преди 2 часа

Руският президент определи конфискациите на товари като „пиратство и бандитизъм“

<p>Mинималната заплата за 2027 г. ще бъде определена до края на септември</p>

Размерът на минималната заплата за 2027 г. ще бъде определен до края на септември

България Преди 2 часа

Държавата, синдикатите и работодателите се договориха за основните критерии, но конкретната формула все още предстои да бъде изработена

Тръмп подписа изпълнителна заповед относно ваксинационните дози в детска възраст

„Просто съм бременна“: Джейм Франклин отвърна на теорията за „будилника“ на Тръмп

Свят Преди 2 часа

Джейм Франклин отхвърли шеговитата теория, че има „будилник“, с който държи Тръмп буден, след като видео от Белия дом стана вирусно, тя обясни защо държи ръката си върху корема

Опозицията с остра реакция срещу премиера Радев след думите му за убийството в Пловдив

Опозицията с остра реакция срещу премиера Радев след думите му за убийството в Пловдив

България Преди 2 часа

Отправиха критики към министър-председателя, че политизира тежкото престъпление

<p>Стратег на Клинтън вещае край на мандата на Тръмп</p>

Стратегът Джеймс Карвил: Тръмп „ще се откаже“ от президентския пост до Великден 2027 година

Свят Преди 2 часа

Според стратега Тръмп ще се откаже от поста след „зашеметяващ“ изборен удар