0

Смяната на времето налага организмът ни да привиква към нов режим на работа, което често води до трудно заспиване вечер, неспокоен сън, сънливост през деня, както и нарушаване на изградените ви навици - ставане по едно и също време за работа, лягане пак почти по часовник и т.н.

При преминаването от лятно към зимно часово време една от основните причини за перманентната ни умора е краткият ден, липсата на достатъчна слънчева светлина и ниските нива на хормона мелатонин, контролиращ "биологичния ни решим" и помагащ на организма да разпознава кога е ден (активен период) и кога е нощ (време за покой).

Мелатонинът е важен и за адаптацията ни при смяна на сезоните.

Смяната на зимно с лятно часово време пък съвпада с периода на пролетната умора, което кара много хора да се чувстват безкрайно изтощени и безжизнени.

Така, вместо пролетта да ни окрилява и енергизира, се стига до апатия, главоболие, лека депресия, загуба на апетит, безсъние или сънливост, неработоспособност, раздразнителност, отпадналост.

Ето няколко съвета за добър сън и прилив на енергия в организма ни:

Намирайте повече време за разходки на слънце и чист въздух, което ще доведе до повишаване нивата на мелатонин и ще ви ви зареди с витамин Д.

Спортувайте, тъй като движението е гаранция за добър и спокоен сън.

Но никога не прекалявайте с физическите упражнения няколко часа непосредствено преди лягане. В противен случай ще се "радвате" на безсъние, умора и сутрешна раздразнителност.

Избягвайте храненето и преяждането няколко часа преди лягане и се стремете да ядете леки храни.

Дори и да нямате навика да закусвате, хапнете нещо след ставане сутрин. Умереното, а не обилното хранене действа разсънващо и енергизиращо. Ако нямате апетит, изпийте поне чаша хладка вода, може и с резен лимон.

Една физзарядка преди тръгване за работа с ободряващ душ също ще ви изпълни с жизненост и добро настроение.

Приемайте богати на витамини храни - цитруси, зеленчуци, ядки.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@