25

П о-рано тази година създателят на World Wide Web Тим Бърбърс-Лий обяви, че Интернет няма нищо общо с първоначалната си идея. Сега анализ на New York Magazine показва колко прав е той. Днес Интернет е завладян от доминация на фалшивото и това руши доверието на хората в него.

Какво ще ни предложи ИТ индустрията през 2019 г.

Годината, в която ИТ гигантите бяха „напляскани“

Оказва се, че вече всичко, свързано с глобалната мрежа е предимно фалшиво. Темата за фалшивите новини и профили в социалните мрежи вече е до болка позната на всички. Но това е само една част от проблемите на Интернет.

Много компании вече също започват да "огъват" правилата и да подвеждат дори със статистиките си. През октомври т.г. например група малки търговци заведоха дело срещу Facebook заради подвеждаща статистика. Според онлайн изданието MarketingLand Facebook е признала, че през последните поне две години е показвала невярна информация за реалното разпространение на публикациите на фен страници и групи в социалната мрежа.

Пореден огромен скандал с Facebook, компанията отрича

Как Apple сама провали една от най-успешните си години

Освен това е подвеждала и с процентите потребители, които реално са изглеждали видеореклами, средното време на четене на статии, доведеният трафик от Facebook към външни страници, брой гледания на клипове и др. Според отговор на Facebook, времето прекарано в гледане на клипове може да се окаже завишено с между 60% и 80%. Търговците обаче твърдят, че завишаването е между 150% и 900%.

Друг проблем е достоверността на популярните профили. Логиката е елементарна - колкото повече "фенове" и последователи има даден профил - толкова по-популярен и доверен е той. Това обаче би било така, ако тези последователи са реални хора. Или пък колкото по-гледан е даден клип, толкова по-популярен е. Само, че Times отбелязва, че в свое разследване е открила, че срещу 15 долара, човек може да си купи 5000 гледания на клипа си в YouTube. Те реално идват от ботове, не от истински хора. Купуането на последователи също е лесно и евтино. В Китай например има цели компании с големи офиси със стотици телефони и устройства, на които служителите пускат едни и същи клипове, само и само да трупат "гледания" или да теглят приложения.

Тим Бърнърс-Лий работи по спасител на Интернет

Интернет няма нищо общо с оригиналната си идея

Съдържанието и компаниите също стават предимно фалшиви. Наскоро се появи информация за новата мода сред Instagram "звездите" - фалшиви спонсорирани публикации. Идеята - колкото повече реклами имаш, значи толкова по-популярен си. Резултатът - някои хора сами решават да правят снимки и клипове, които привидно изглеждат като рекламни, но реално не са.

Новата мода сред онлайн звездите - фалшиви спонсори

Проблем има и с бизнеса. През тази година се появиха и нови проучвания за голям ръст на фалшивите онлайн магазини. Тяхната единствена цел е да примамят потребителите с атрактивни оферти и да откраднат личните им данни, когато направят поръчка. Други пък решават да заложат предимно на оптимизации на сайтовете им за търсачките (SEO) и да се показват на челни места в резултатите дори и услугите и продуктите им да не са качествени.

Голям ръст на фалшивите онлайн магазини

Резултатът от всички тези и още много други проблеми е, че хората губят все повече доверие в Интернет. Оригинално, глобалната мрежа беше замислена като място за свободно разпространение на информация и да позволи на хората да получават и дават знания. Днес обаче Интернет все по-бързо върви в обратната посока. Хората могат да имат доверие на все по-малко сайтове и профили и това ги отблъсква както от социалните мрежи, така и от Интернет като цяло. Други пък се присъединяват към случващото се и изграждат фалшиви свои образи в социалните мрежи.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин.

@