Учени от Европейската космическа агенция (ЕКА) почетоха паметта на Стивън Хокинг по необичаен начин. Те изпратиха радиоизлъчване на песен за Хокинг към центъра на най-близката до Земята черна дупка.

За първи път - видяха как черна дупка „изяжда“ звезда

Стивън Хокинг прогнозира края на света

Изпращането на сигнала беше направено по време на изпращането на останките на Хокинг в Уестминстърското Абатство в Лондон. Хокинг почина на 14-ти март т.г. на 76-годишна възраст. Той влезе в историята с множество революционни научни открития.

Ще погълне ли черна дупка Земята (видео)

Гигантска черна дупка озадачи астрономите

Сред тях е точната му прогноза, че черните дупки трябва да имат много слабо излъчване, което днес често се нарича "радиация на Хокинг". Той предложи и нова теория на космологията, теория за Големия взрив и др. Една от любимите му теми винаги е била черните дупки.

В негова чест гръцкият композитор Вангелис написа кратка песен, в която е добавен и гласът на Хокинг. Именно тази песен беше изпратена в космоса от станцията Cebreros в Испания на 15-ти юни. Песента беше изпратена към най-близката до Земята черна дупка - 1А-0620-00, която е в бинарна система с оранжево джудже.

Сигналът от песента ще пътува доста време - около 3500 години преди да достигне черната дупка. Тогава ще бъде "замразена" в т.нар. хоризонт на събитията. Това е границата между пространството и времето, отвъд която няма връщане назад. Иначе казано - ще стане част от самата черна дупка.

Последният подарък на Стивън Хокинг за хората

Хокинг с предсказание за края на света дни преди смъртта си

"Когато положихме баща ни, музиката на Вангелис с неговия глас, беше изпратена в космоса. Това е красив и символичен жест, който създава връзка между присъствието на баща ни на тази планета, неговото желание да пътува в космоса и неговите проучвания на Вселената в съзнанието му", коментира дъщерята на Хокинг Луси.

Откритията, които направиха Стивън Хокинг известен

21 вдъхновяващи цитата на Стивън Хокинг

За още актуално съдържание последвайте страницата ни в Instagram.