Астрономи откриха първата междузвездна комета
Архив
Източник: GettyImages/Guliver

А строноми откриха първата позната досега междузвездна комета. Тя е засечена от телескопите преди седмица малко след като е минала покрай Земята, съобщава онлайн изданието Sky and Telescope.

Всички други познати на човечеството комети досега произлизат от Слънчевата система. Обикновено те идват или от Пояса на Кайпер или от Облака на Оорт.

"Розета" изпратила снимка от повърхността на комета

"Филе" предостави доказателства, че кометите са космически лаборатории

Кометата C/2017 U1 обаче има доста по-различна история. Тя е открита на 18-ти октомври, дни след като е минала на около 37.6 млн. км. от Слънцето. Това е доста близко разстояние и е изненадващо, че малката комета, която с диаметър от около 160 метра, е оцеляла. Според астрономите за това е помогнала високата ѝ скорост, като кометата е прелетяла много бързо покрай Слънцето и времето не е било достатъчно, за да се нагрее силно и да се разпадне.

Космическите мисии през 2016 г. - равносметката в снимки

Последна надежда за роботчето "Филе"

Кометата е минала покрай Земята на 14-ти октомври на разстояние от около 24 млн. км. Анализите на астрономите по света показват, че орбитата ѝ най-вероятно идва отвъд Слънчевата система. Кометата е дошла приблизително от района на съзвездието Лира. Учените обаче все още не могат да определят съвсем точната орбита и остава неясно дали кометата се насочва обратно към конкретна звезда или просто ще бъде привлечена от друга звезда.

Най-вероятно човечеството никога няма да разбере. Астрономите прогнозират, че кометата никога няма да се върне в Слънчевата система. Тя е навлязла в нея с 26 км. в секунда и ако запази тази скорост, след 10 млн. години ще е само на 850 светлинни години от Слънчевата система.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Рудозем обяви бедствено положение