Родителите на деца, които са над 15 годишна възраст нямат притеснения да ги изпратят на пътуване извън границите на България самостоятелно. Родителите на по-малките ученици обаче все още имат колебания и са несигурни как те ще се справят в непозната среда, показва проучване на консултантска къща "Дарби".
От "Дарби" твърдят, че техният опит и практиката показва, че най-ефективната и подходяща възможност децата да преодолеят езиковата бариера и да се адаптират без сътресения в чужда среда са летните езикови ваканции.
Две са основните видове програми, които се предлагат - групови и индивидуални пътувания, като това зависи от предпочитанията на семейството и степента на самостоятелност на всяко дете.
Според специалистите груповите езикови ваканции са подходящи за по-притеснителни деца и родители, които търсят сигурност и грижа от страна на пътуващия с групата възрастен.
Обикновено, децата, които пътуват в група, са между 10 и 15 годишна възраст, а придружаващият ги възрастен е преподавател с опит.
При пътуването с група децата се настаняват в кампус и обучението е на място. Това осигурява допълнителна сигурност, тъй като всичко се случва на едно място и децата не могат да излизат свободно без надзора на възрастен.
Придружителят на групата играе ролята на приятел, учител, понякога дори и говорител на децата. Придружителят на групата също така е връзката между центъра, родителите и фирмата в България, която организира езиковата ваканция,така че винаги има обратна връзка.
Индивидуалните пътувания са препоръчителни за по-самостоятелни или по-големи деца. При пристигането си в съответната държава детето се посреща от представители на езиковия център, в който отива и след определяне на нивото на езика се разпределя в най-подходящата за него група.
При езиковите ваканции с индивидуално пътуване също има много допълнителни занимания, пътувания и екскурзии до атрактивни дестинации.
През времето, когато децата нямат учебни занимания за тях се грижат аниматори, които имат специално разработена програма, включваща спортни занимания (футбол, тенис, бадминтон, танци, баскетбол, волейбол и др.), рисуване, ролеви игри, занимателни игри и много др.
Обикновено в езиковите центрове има ученици от различни националности и контактът между децата им дава допълнителна мотивация да се опитват да говорят и да използват езиковите си умения, натрупани през годината.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!