Марк Алардайс е дизайнер с над 12 години опит в уеб, последните пет от които като криейтив директор на лондонската агенция Pod1.
Преди това е работил за клиенти като Coca-Cola, Lotus Cars, Ebookers, Toshiba and Hertz.
В Pod1 той е автор на дизайните за проекти на като Uniqlo, Links of London, Tescos, Virgin Holidays, Net-a-Porter, Reiss, Jigsaw и Matthew Williamson.
Печелил е много награди, включително на престижните Webbys за проекта си "Мистър и Мисис Смит, гид за луксозния бутиков хотел".
На 28 септември Марк Алардайс идва в София, където ще бъде лектор в тазгодишния Designday, организиран от Списание .Net. Преди това обаче отговаря на няколко въпроса.
- Какво е за Вас креативността?
- Креативността за мен е да превърнеш идеите и страстите си в ангажираща и красива реалност. Това включва експериментиране, поемане на рискове, допускане на грешки и преди всичко, забавление.
- Защо решихте да работите като уеб дизайнер?
- Учих дизайн, започнах кариерата си в печатни издания, но бях очарован от нарастващото присъствие на интернет, исках да науча повече.
Обичам творческия процес, измислянето на идея и концепция, планирането, изпълнението и удоволствието от крайния резултат. Това е също индустрия, която постоянно се променя заедно с последните технологии и тенденции.
Научаваш нещо ново всеки ден, винаги трябва да водиш в играта и да се адаптираш, а това изпълва работата ти с предизвикателства и вълнение.
- Кое е най-голямото предизвикателство, пред което се изправяте, когато се опитвате да печелите нови клиенти?
- Като агенция, често участваме в конкурси с готово задание. Едно от най-големите предизвикателства е, че много клиенти или потенциални клиенти очакват агенциите да представят завършените си творчески концепции още на конкурса. А това обикновено е скъп и дълъг процес. И още повече - няма гаранции, че ще се спечели проекта.Клиентите често гледат на конкурсите само като доказателство дали агенцията е разбрала заданието и какво биха могли да получат, ако станат платят. Други компании пък разглеждат конкурса като част от самия проект и отхвърлят идеите и замисъла.
За да се отговори добре и да се изпълни определено задание, е нужно доста проучване, стратегическо планиране и ясно разбиране на целите на клиента. Това не може да се случи по време на конкурса, а изисква развитие на връзката между клиента и агенцията, която спечели проекта.
- Какво е значението на интернет за съвременното общество?
- Интернет промени начина на живот на обществото ни и начина, по който хората общуват помежду си. По същество той даде нов канал за комуникация и стана огромна съвременна библиотека, в която всичко може да бъде намерено и проучено.
Интернет вече промени живота ни и по настоящем е жизненоважен за подкрепа на иновациите, производството, комуникациите и образоването на хората.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!