П отребителите на смартфони могат да избират измежду милиони приложения, но повечето, които се предлагат за операционните системи iOS, Android и Windows, никога не се виждат от широката публика.
Около 83% са „зомби“ приложения, сочи проучване на компанията за анализ на мобилния сектор „Аджаст“.
Проучването отнася този термин към приложения, които не се появяват в списъка с най-търсените програми в магазина за приложения на „Епъл“през една трета от дните, в които са предлагани.
Броят на достъпните приложенията към края на 2014 г. бе 1,4 млн.
С все по-големия брой предлагани приложения, броят на тези „зомбита“ също нараства бързо.
Приложенията могат да се търсят по категории, например по „производителност“, „навигация“ или „времето“. В зависимост от категорията обаче е доста трудно за разработчиците да вкарат приложенията си в списъка с най-търсените.
Проучването на „зомби“ приложенията установява, че категории като „бизнес“, „производителност“ и „игри“ са доминирани от няколко международни успешни приложения
и е изключително трудно по-новите приложения да бъдат открити от потребителите.
При други категории като „навигация“, „спорт“ и „времето“ конкуренцията не е толкова голяма и има по-малко „зомбита“.
Магазинът за приложения на „Епъл“ се опитва да управлява потока от програми чрез списъци с препоръки и със специално подбрани приложения, но засега няма особен резултат.
Във всеки случай магазините за приложения вече не са първият избор на потребителите, когато откриват ново приложение, според проучването. Потребителите се влияят повече от информацията в медиите и препоръките на приятели. Рекламирането също играе голяма роля в битката за екраните на смартфоните.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!