"Ве ез в Интернет!" е мотото на европейска кампания, организирана от европейски телецентрове, която започва от днес, съобщи Изпълнителната агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи".
До 30 март се очаква над 200 000 души от 50 страни, да се включат в инициативата, като някои от тях ще влязат за първи път в интернет, други ще повишат своите компютърни знания и умения.
България се присъединява към европейската кампания, която е под патронажа на зам.- председателя на Европейската комисия и комисар по Цифровия дневен ред на Европа Нели Крус.
На страницата в интернет на Агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" (esmis.government.bg) е поставен официалният банер, от който е достъпен сайтът на кампанията, и чрез който се участва в анкетата. При влизане е необходимо, посетителят да маркира своята възраст, пол и образование.
Целта на европейската инициатива "Влез в Интернет!" (getonlineweek.eu) е повишаване на цифровата грамотност на европейските граждани и отчитане на онлайн уменията на участниците.
Телецентровете в Европа ще помогнат на хиляди хора за първи път да влязат в Интернет. Те ще се превърнат в своеобразни школи и библиотеки, в които ще се използват и нови образователни продукти, в помощ на младите хора, при търсене на работа, навлизане на жените в сферата, взаимното обучение на различни поколения, участие на повече хора в гражданското общество.
Специално за кампанията е разработена социално-иновативна програма, наречена "Реални умения", чрез която се прави диагностика на компютърните навици и умения на хората в режим онлайн. Тази програма, е създадена специално за младежите, които да оценят собствените си възможности, както и да разберат знания за какви информационни и комуникационни технологии (ИКТ) са им необходими, за да са конкурентоспособни на пазара на труда.
Една от темите на тазгодишната кампания е "Първи клик" - за тези, които до момента не са ползвали компютър. "ИКТ за работа" е за безработни и хора, заплашени от уволнение. "Електронни граждани" запознава с услугите на електронното правителство.
Други теми: "Баби и момичета онлайн", "Жени онлайн", "Безопасен интернет" - за деца, родители и педагози, "Онлайн услуги".
Първата европейска проява "Бъди онлайн" започва през март 2010 г., в рамките на европейска седмица на ИКТ умения (eSkills Week). В нея се включват над 68 000 човека, от 42 страни, които за първи път влизат в интернет. През март 2011 г., броячът отчита участие в кампанията на 112 000 души в 37 страни, в рамките на една седмица.
Сега, в инициативата "Влез в Интернет!" участват и компютърни центрове от Африка и Азия, като целта е привличането на повече региони и хора в онлайн пространството и обмена на компютърни знания и умения.
Европейската кампания "Влез в Интернет!"
Едни ще влязат за първи път в интернет, други ще повишат своите компютърни знания и умения, трети ще се образоват в мрежата
26 март 2012, 11:02
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!