БМВ представи официално електрическите i3 и i8. Единият малък хечбек, а другият спортен автомобил, стават първите представители на подмарката БМВi.
БМВ i3 ще се появи на пазара през 2013 г.
Освен със специалната карбонова конструкция, той се характеризира и с електрическото си задвижване с нулеви нива на вредни емисии. Благодарение на новата LifeDrive-архитектура теглото му е само 1250 кг, като в същото време предлага просторен интериор и максимална защита при удар.
Концептуалният все още модел има 150 км автономност и е
специално разработен за придвижване в града
Електромоторът, задвижващ задната ос, осигурява мощност от 170 к.с. и въртящ момент от 250 Нм от самото начало. Спринта от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 8 сек, а с устройството за бързо зареждане на батерията до 80% отнема само 1 час.
БМВ i8 е спортен автомобил от ново поколение.
С иновативната си Plug-in хибридна технология, моделът комбинира електрическо задвижване, монтирано на предната ос с мощен 3-цилиндров турбо двигател с вътрешно горене.
Целта пред него: динамиката на спортен автомобил и разход на малолитражка
За ускорението от 0 до 100 км/ч са нужни по-малко от 5 сек при среден разход на гориво под 3л/100км.
Хибридната система генерира обща мощност от 354 к.с. и позволява постигане на пробег от 35 км само на електричество. При съвместна работа двата двигателя позволяват на автомобила да развие електронно ограничената максимална скорост от 250 км/час.
Както електрическото задвижване, така и 1,5-литровия 3-цилиндров агрегат са изцяло разработка на БМВ. Електрическият спротист ще се появи на пазара през 2014 г.
Двата модела ще се произвеждат в завода в Лайпциг,
който ще се превърне в център за производството на електрически и хибридни автомобили.
Според БМВ в него до 2013 г. ще бъдат инвестирани над 400 млн. евро и ще бъдат открити нови 800 работни места.
Производственият процес на i3 и i8 ще е базиран на възобновяеми ресурси, което ще рече, че няма да се изразходват вредни емисии CO2.
За тази цел БМВ проучва възможности за изграждане на ветрогенератори в границите на завода.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!